דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחדש פניו: פורד מעדכנת את הטנדר הקטן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד מעדכנת את המאבריק, הטנדר הקטן במשפחה
  • עם מסך מגע גדול והנעה כפולה בגרסה ההיברידית
  • שיווק מקומי לא צפוי בקרוב

האח הקטן: פורד מעדכנת את המאבריק, הדגם הקטן ביותר במשפחת הטנדרים של היצרנית האמריקאית. הקהל הישראלי אמנם לא זכה להכיר אותו, אך בארה"ב זוכה המאבריק לפופולריות גדולה משמעותית ממתחריו הישירים, הונדה רידג'לין ויונדאי סנטה קרוז, עם יותר מרבע מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה.

השינויים העיצוביים מסתכמים בעיקר בחזית שם יש סבכה ויחידות תאורה עדכניות, בעוד בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע חדש וגדול משמעותית ("13.2 לעומת "8) עם מערכת מצלמות היקפיות ולוח מחוונים דיגיטלי (אנלוגי בעבר). מערכות הבטיחות נותרו ללא שינוי לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, אבל נוספה גם מערכת סיוע בנסיעה לאחור עם נגרר.

כבסיס משמש למאבריק מרכב אחוד, אותו הוא חולק עם קוגה וברונקו ספורט, עם מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור. כושר ההעמסה (680 ק"ג) נותר כבעבר, עם תאורת פנים ושקע חשמלי (110V) בארגז אבל כושר הגרירה של הגרסה ההיברידית (1.8 טון) זהה כעת לבנזין הודות לתוספת אופציה לערכת גרירה המשדרגת את מערכת הקירור.

היברידי לכל הגלגלים: החידוש העיקרי הוא אפשרות לקבל את המנוע ההיברידי גם עם הנעה כפולה קבועה כאופציה (קדמית בלבד בעבר). עם שילוב בין  מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר וחשמל בתפוקה משולבת של 191 כ"ס ובחיבור לתיבת הילוכים רציפה. מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מפיק 238 כ"ס (12 כ"ס פחות מבעבר) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה כאופציה.

גרסת טרמור המשפרת את יכולת השטח תוצע כבעבר רק עם מנוע הבנזין המוגדש. היא נבדלת בקפיצים ובולמי זעזועים שונים המאפשרים הגבהת מרווח הגחון (ב-2 ס"מ ל-23.8 ס"מ), צמיגי פאלקן ווילדטראק AT דו-שימושיים ופגוש קדמי שונה המביא לשיפור בזוויות הגישה (30.8 לעומת 21.1 מעלות), בעוד שזווית הנטישה נותרה דומה (21.4 מעלות). מערכת ההנעה הכפולה כאן כוללת דיפרנציאל אחורי של GKN עם הכוונת מומנט בין הגלגלים האחוריים ומנגנון נעילה מלא.

מה אנחנו חושבים: בשונה מהמקובל במרבית הקטגוריות בשוק האמריקאי, לפורד אין זכות ראשונים בקטגוריית טנדרי הפנאי הקומפקטיים, שכן הונדה ויונדאי הקדימו אותה. אבל הידע והניסיון העשיר של האליפסה הכחולה בייצור טנדרים הביאו לכך שהמאבריק זוכה לדומיננטיות גדולה בהרבה ממתחריו, וגם מצליח למשוך לאולם התצוגה של היצרנית לקוחות חדשים וצעירים, חלק גדול מהם עוברים אליו מקטגוריות אחרות כמו משפחתיות או רכבי פנאי.

העדכון שעבר מביא לשדרוג המתכון המוצלח ממילא, עם סביבת נהג מודרנית וגם יכולת גרירה משופרת לגרסה ההיברידית, מה שאמור לאפשר לו לשמור על מעמדו. חבל שלישראל הוא לא צפוי להגיע בקרוב, שכן הוא היה יכול לשפר משמעותית את מצבה של פורד בליבת השוק, הסובלת מהיצע דגמים צנוע הכולל רק הפומה והפוקוס שצפויה להפסיק ייצור בקרוב.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה