דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו הראשונה לקבל אישור שימוש ברמה אוטונומית 2 ו-3

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני כעשור החלו יצרניות הרכב לעסוק ברצינות בפתרון אוטונומי, למשל חברת אובר. שנה אחר כך הבטיחה מובילאיי הישראלית רכב אוטונומי ללא נהג עד 2021. ההבטחה הזו, בין היתר, שכנעה את אינטל לרכוש אותה בסכום שיא של 15.3 מיליארד דולר והפכה את מייסדיה לעשירים מופלגים. וההבטחה לרכב ללא נהג? הערכות מייסדי מובילאיי התגלו כלא ריאליות.

שלוש שנים חלפו מאותו תאריך יעד, בו אמורות היו להתנהל על הכבישים מכוניות ללא נהג כשהן מסיעות את היושבים בהן באמצעות תוכנות מתוחכמות, חיישנים מתקדמים ורגולוציה מסודרת. מכוניות ברמה אוטונומית 5. והנה, אחרי שנים בהן הרמה האוטונומית המרבית הייתה 2, או 2.5 למדקדקים, ב.מ.וו מקבלת סוף סוף אישור לשימוש ברמה האוטונומית המתקדמת ביותר בתעשיית הרכב כיום - רמה 3.

לדברי היצרנית, סדרה 7 הנוכחית, ספינת הדגל הוותיקה והמוערכת, תשלב באופן ייחודי בין הרמות האוטונומיות הקיימות כיום. החל ב-2 ממנה נהנים לא מעט דגמים כיום, 2.5 המתקדמת יותר שמאפשרת שינוי נתיב ללא תפעול ידני של ההגה ורמה 3. את המערכת המתקדמת יותר ממתגת היצרנית הגרמנית כ-Personal Pilot (בעברית, נהג/טייס אישי).

כדאי רק לשים לב שרמה 3 אושרה גם ליצרניות אחרות (ב.מ.וו קיבלה אישור כזה לפני כשנה, ומשווקת אותה מספר שבועות), במסגרתה הנהג יכול שלא להביט בנעשה לפניו - "להסיט עיניים" - במהירות שאינה עולה על 60 קמ"ש. רמה 2 מאפשרת - "להסיר ידיים" - מההגה לפרקי זמן קצרים ועד מהירות של 130 קמ"ש. האישור רלוונטי אגב רק לכבישי גרמניה.

יש לציין כי אחת מבעיות הרגולוציה החשובות ביותר, המונעת שילוב נרחב ומתקדם יותר של יכולת אוטונומית ברכב על כבישים ציבוריים, היא שאלת האחריות על פעולות הרכב (במצב אוטונומי) במקרה של תאונה. וכדי לאפשר זאת, נדרשת "הפרדה ברורה" עבור הנהג בין שני המצבים. בין היתר על ידי כינוי רמה 2 בשם "עזרה בכבישים מהירים" (Highway Assistant) לבין Personal Pilot של רמה 3.

מחירה של המערכת עומד על 6,000 אירו וניתן יהיה לשלב אותה גם במכוניות שכבר נרכשו, על ידי עדכון החל בחודש אוגוסט דרך הענן (over the air). באוטומטיב ניוז מזכירים כי מרצדס הייתה ראשונה לקבל אישור לרמה 3.

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. זה עוד רחוק דרדסבא? רחוק מאוד! גרגרגרגרמל מגיע!  (לת)
    בר-מוח, 30-06-2024

  • 2. בארץ לא יעבוד כביש כמו נאסקאר נדבקים מטר על 150 (לת)
    רק;1, 01-07-2024

  • 3. ב.מ.ו הראשונה או מרצדס? 
    רן, 01-07-2024

    איזה כתבה לא ברורה,מי הראשון, מה עם טסלה, מה קורה פה?

    סגור תגובה

  • 4. Self ride with Waymo 
    הנוסע המתמיד, 01-07-2024

    היום יש כבר שתי חברות בארה״ב שמסיעות נוסעים ברכב אוטונומי לחלוטין ללא נהג. הרכבים האלו נוסעים ברחבי סאן פרנסיסקו ולוס אנגלס מעל שנה כבר. ובאירופה מרצדס כבר לפני חצי שנה השיקה רכבי EQS עם דרגה 3.

    סגור תגובה

  • 5. גם הבנטלי 97 של הדפקט מטורונטו אוטונומית 
    חזי, 01-07-2024

    אשתו הזקנה פשוט מסיעה אותו כי הוא כבר דמנטי חלש ולא יכול לעמוד על הרגליים אלא רק לזיין פה בשכל...

    סגור תגובה

  • 6. חכו ל-8.8 
    איש קש, 01-07-2024

    מי שיודע, יודע. ומי שלא, ידע בקרוב

    סגור תגובה

  • 7. ב.מ.וו הראשונה לקבל אישור שימוש ברמה אוטונומית 2 ו-3 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-07-2024

    BMW איחרה. קאדילק ולינקולן קיבלו את אישורם מוקדם יותר לרמה 3. גם בנטלי אבל עדיין לא ברולס רויס.
    קדילאק:
    נהיגה אוטונומית ברמה 2 הייתה זמינה בקאדילק באופן הבא:
    מוצע על 2023-2024 LYRIQ;* 2021–2023 Escalade;* 2022–2023 XT6;* 2021 ו-2023 CT4;* 2021 ו-2023 CT5;* ו-2018–2020 הדיבורית החופשית CT6 היא ה-Super Cruise™ הזמין הראשון. טכנולוגיית סיוע לנהיגה עבור כבישים תואמים. Super Cruise משתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לספק את הקלות והנוחות של נהיגה ללא ידיים, גם בזמן החלפת נתיב, הודות ל-Lane Change on Demand, המוצעת על רכבים נבחרים מצוידים ב-Super Cruise בשנים 2021–2024 (לא כולל 2022 ו-2023 XT6).
    רכבי קאדילק נבחרים משנת 2021 ו-2022 יהיו זכאים גם לשדרוג סופר קרוז שיאפשרו לבעלים להוסיף פונקציונליות נוספת כמו החלפת נתיב אוטומטית ונגרר* לרכב הקיים שלהם בעל יכולת סופר קרוז (אם זכאי). כאשר החלפת נתיב אוטומטית מופעלת, Super Cruise יכול לציין מתי החלפת נתיב אופטימלית ולהתחיל את התמרון, תוך ביצוע פרוטוקולי איתות. נגרר מאפשר לנהג למשוך נגרר, חניון ועוד תוך כדי נהיגה ללא ידיים. הנסיעה שלך לעולם לא תהיה זהה.
    לינקולן:
    רמות של נהיגה עצמית אוטונומית בלינקולן
    לינקולן, מותג רכבי יוקרה, מציע רמות שונות של טכנולוגיית נהיגה אוטונומית בכלי הרכב שלהם. למרות שהם לא מציעים כרגע רכבים אוטונומיים לחלוטין, הם מספקים מערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS) ותכונות חצי אוטונומיות.
    רמה 2: חצי אוטונומית
    טכנולוגיית ה-ActiveGlide של לינקולן, הזמינה ב-Lincoln Navigator 2022, היא תכונה חצי אוטונומית המאפשרת נהיגה ללא ידיים בקטעי כביש שהוגדרו מראש הנקראים אזורים כחולים ללא ידיים. טכנולוגיה זו מתבססת על בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ומאפשרת לרכב לפעול ללא ידיים תוך שמירה על עיני הנהג על הכביש.
    רמה 3: חצי אוטונומית
    תכונות ADAS של לינקולן, כגון מרכז נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, נועדו לסייע לנהג במצבי נהיגה מסוימים. תכונות אלו יכולות להשתלט על הרכב בנסיבות ספציפיות, אך הנהג חייב להישאר מעורב ומוכן להשתלט בכל עת.
    בנטלי:
    רמת נהיגה עצמית אוטונומית בנטלי
    בהתבסס על תוצאות החיפוש שסופקו, הנה סיכום של רמת הנהיגה האוטונומית של בנטלי:
    בנטלי לא הציעה מכוניות בנהיגה עצמית ברמה 3, מכיוון שהיא מחשיבה אותה מסוכנת מדי. לדברי אדריאן הולמרק, מנכ"ל החברה, מערכות רמה 3 הן "מסוכנות" ודורשות התערבות אנושית במצבים מסוימים.
    בנטלי הודיעה על תוכניות להציע יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4 בכל הטווח שלה, החל משנתיים מהיום. טכנולוגיה זו תוצג לראווה בדגם חדש, אולי בגרסת ההמרה הקרובה של קונטיננטל GT קופה או בלימוזינת Flying Spur הבאה.
    הרכב הכל-חשמלי הראשון של בנטלי יכלול פונקציית נהיגה אוטונומית ניתנת בידיים תוך שימוש בטכנולוגיה מרכבים אחרים של קבוצת פולקסווגן, כולל מערכת SuperVision של Mobileye, המאפשרת נהיגה ברמה 3 ונהיגה ידנית בכבישים מהירים.
    החברה עדיין לא הטמיעה אוטונומיה ברמה 3 במודלים הנוכחיים שלה, אך יש לה גישה לטכנולוגיה שפותחה ונבדקה. ריצ'רד הייקוקס, ראש מכטרוניקת השלדה בבנטלי, הצהיר כי מטרת החברה היא להגביר את רמת האוטונומיה של המכונית באמצעות עדכון קושחה.
    בנטלי לא הכריזה על תוכניות להציע אוטונומיה ברמה 4 בדגמיה הנוכחיים, אך רמזה כי הדגם הבא של בנטלי עשוי לכלול אוטונומיה ברמה 4. לפי Haycox, אוטונומיה ברמה 4 תדרוש חיישנים נוספים ושינוי משמעותי בארכיטקטורה החשמלית של המכונית, שככל הנראה ייושם רק בדגם חדש.
    לסיכום, בנטלי עדיין לא הציעה מכוניות בנהיגה עצמית ברמה 3 עקב חששות בטיחות, אך מתכננת להציע בעתיד יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4. לחברה יש גישה לטכנולוגיה והיא פועלת להגברת רמת האוטונומיה במכוניותיה.
    רולס רויס:
    רמת נהיגה עצמית אוטונומית של רולס רויס
    בהתבסס על תוצאות החיפוש שסופקו, נראה שרולס-רויס אינה מתמקדת כעת בפיתוח טכנולוגיה לנהיגה עצמית אוטונומית. הגישה של החברה ליוקרה מתרכזת במתן חוויה ייחודית ובלעדית, לרוב עם שירות מונע על ידי נהג. זה בא לידי ביטוי בפילוסופיית העיצוב שלהם, שבה הם נותנים עדיפות לנוחות השימוש, מראה חיצוני יוקרתי וחווית הנהיגה הכי יוקרתית שיש.
    בעוד רולס רויס ​​הציגה מכוניות קונספט עם תכונות אוטונומיות, כמו ה-103EX, אין להן מכוניות אוטונומיות למכירה בשלב זה. נראה שהחברה נוקטת בגישה זהירה לטכנולוגיה אוטונומית, ומחכה לתקנות ממשלתיות או לדרישת לקוחות כדי להניע את אימוץ הרכבים האוטונומיים. עם זאת, הצגת תכונות אוטונומיות בעתיד, אולי כדרך לשפר את חווית היוקרה.

    סגור תגובה

  • 8. הדני הזה מחוק 
    ממש קומדיה, 01-07-2024

    הייצור הזה לא מבין שצוחקים עליו ועונה עם שטויות שגוררות עוד תגובות נגדו.
    את מי מעניין ההיסטוריה הזאת...
    עצוב

    סגור תגובה

  • 9. אתר דפוק - נמאס מהדני הזה 
    דדי, 01-07-2024

    צריך לעבור לאתר אחר ללא חפירות של סניליים עם פגיעה מוחית

    סגור תגובה

  • 10. כתב את זה יפה משהו בכתבה אחרת 
    יהונתן, 01-07-2024

    תגובה מכתבה אחרת:

    אורי, 30-06-2024

    דני הוא האורח שאף אחד לא הזמין, הוא תמיד מגיע וחייב להיות שותף לכל דיון.
    תמיד הוא לא מתייחס לכתבה אלה על כמה גדולות המכוניות שלו, הבית, שלושת המוסכים וכו. כמו כן הוא משתף סיפורים מ 1948 בעיקר על נושאים לא קשורים בכלל - עכשיו זה אודיו.
    הוא האחרון שנשאר מהאורחים ולא מוכן לעזוב.
    כל בקשה שלא יגיע זוכה לזלזול ולקללות.

    חוץ מזה הוא סנילי ו\או שקרן. למשל:
    בתגובה בכתבה הזאת הוא אומר שיש לו שלשה רכבים ולפעמים יש רביעית (בנטלי, לנקולן, פוקוס וסיטרואן שבעים ומשהו).
    הוא גם לא דובר עברית ואנגלית ומשתמש בתרגום זול: הוא לא באמת מבין על מה הכתבה, על מה אנשים מגיבים:"פונקציות רבות ביניהן 3 פותחני מוסך", "המכונית מקבלת יותר מדי חפץ מאחוריה וצדייה".
    המידע שלו, מאנגלית, תמיד לא מתייחס לאמירות הנחרצות שלו - הוא לא מבין מה כתוב.
    אפשר עוד להמשיך על מה אומרים עליו אנשים שמכירים אותו ומה אמרו עליו במדור האוכל של YNET, אבל תחפש בתגובות ותבין לבד.
    הכי חשוב - עוד מעט הוא יענה לך בקללות וגידופים

    סגור תגובה

  • 11. איפה רזה שצריך אותו 
    עזרה, 01-07-2024

    שיבוא לסתום לדפוק הזה את הפה

    סגור תגובה

  • 12. הוא סתם בוט אירני 
    חומייני, 01-07-2024

    משגע את הציונים

    סגור תגובה

  • 13. דבילים על מלא 
    כפסע מאוטונומי על מלא, 01-07-2024

    הנה, ממש עכשיו זה קורה. רק עוד פסע.

    סגור תגובה

  • 14. אי אפשר לנצח את דני. (לת)
    אחד שמכיר, 01-07-2024

  • 15. Ran 
    My Tesla , 01-07-2024

    is driving me to work, the gym, skiing, etc for over a year with very little issues.

    סגור תגובה

  • 16. הזמן ינצח את דני 
    ביידן, 01-07-2024

    הוא כבר גמור, עוד מעט הדמנציה תגמור אותו לגמרי.

    סגור תגובה

  • 17. מה זה משנה מי ראשון 
    שפוי, 01-07-2024

    השאלה מתי זה יעשה את מה שהם אומרים.

    סגור תגובה

  • 18. ל14 או לדני 
    יואל ביטון, 01-07-2024

    אני בטוח ש14 זה דני, אבל גם אם לא - כאן זה ישראל, אף טרול מפגר מקנדה לא ינצח אותנו!

    סגור תגובה

  • 19. 16 אתה קורע 
    טראמפ, 01-07-2024

    שהוא יקרוס סופית אפשר לעשות עליו חיים שכאלה

    סגור תגובה

  • 20. ל 18 - אמן (לת)
    רק ישראלים, 01-07-2024

  • 21. שטויות, טסלה כבר נוסעת אוטונומית. להתעורר שם במערכת. (לת)
    יוגב, 02-07-2024

  • 22. לכל אלה שמדברים על טסלה או Waymo 
    עודד, 02-07-2024

    ההבדל הוא שטסלה היא רמה 2.5. כלומר אסור לנהג להוריד עיניים מהכביש, ואם יש תאונה, היא באחריות הנהג, גם אם מאסק בעצמו ממתג את המערכת בצורה שנועדה לבלבל מטומטמים, זו לא מערכת נהיגה אוטונומית.

    ובנוגע ל-Waymo וחברות אחרות שמציעות שירותי הסעה, זה לא רלוונטי, כי מדובר כאן על השוק הפרטי - ב.מ.וו היא הראשונה ששמה רכב פרטי בעל יכולות רמה 3 בידיים של בעלי רכב.

    סגור תגובה

  • 23. ב.מ.וו הראשונה לקבל אישור שימוש ברמה אוטונומית 2 ו-3 
    DANY_FROM_TORONTO, 02-07-2024

    10. עכשיו אני יכול לראות את הערבוב בין 3 ו-4 המכוניות. יש לנו רק 3 מכוניות כי הסיטרואן לא עובד ונמצא באחד מהמוסכים שלנו המחוברים לבית שלנו.
    כמובן שאני מדבר עברית כי חייתי 14 שנים בישראל. קל לי יותר להשתמש בגוגל לתרגום.
    התגובה שלי ב-7 היא בדיוק כפי שמצאתי בפורד וקאדילק הרשמי = מסופק על ידיהם.
    אתה סנילי. ראה את תחילת תגובתי אליך.
    אני יודע בדיוק מה אני כותב
    99% מהאנשים בפוסט האוכל נתנו לי מחמאות על המתכונים שלי.
    משהו לא בסדר איתך ועם המגיבים האחרים בתגובות עליי.
    לכן כולכם BUZZ OFF. נְקוּדָה.

    סגור תגובה

  • 24. דני המנותק 
    פרסי, 02-07-2024

    99% נתנו לך מחמאות - אתה חי בסרט.
    לא סתם שונאים אותך כאן כמו ששנאו אותך ב YNET - אתה באמת לא שפוי.

    סגור תגובה

חזור למעלה