לפני כעשור החלו יצרניות הרכב לעסוק ברצינות בפתרון אוטונומי, למשל חברת אובר. שנה אחר כך הבטיחה מובילאיי הישראלית רכב אוטונומי ללא נהג עד 2021. ההבטחה הזו, בין היתר, שכנעה את אינטל לרכוש אותה בסכום שיא של 15.3 מיליארד דולר והפכה את מייסדיה לעשירים מופלגים. וההבטחה לרכב ללא נהג? הערכות מייסדי מובילאיי התגלו כלא ריאליות.
שלוש שנים חלפו מאותו תאריך יעד, בו אמורות היו להתנהל על הכבישים מכוניות ללא נהג כשהן מסיעות את היושבים בהן באמצעות תוכנות מתוחכמות, חיישנים מתקדמים ורגולוציה מסודרת. מכוניות ברמה אוטונומית 5. והנה, אחרי שנים בהן הרמה האוטונומית המרבית הייתה 2, או 2.5 למדקדקים, ב.מ.וו מקבלת סוף סוף אישור לשימוש ברמה האוטונומית המתקדמת ביותר בתעשיית הרכב כיום - רמה 3.
לדברי היצרנית, סדרה 7 הנוכחית, ספינת הדגל הוותיקה והמוערכת, תשלב באופן ייחודי בין הרמות האוטונומיות הקיימות כיום. החל ב-2 ממנה נהנים לא מעט דגמים כיום, 2.5 המתקדמת יותר שמאפשרת שינוי נתיב ללא תפעול ידני של ההגה ורמה 3. את המערכת המתקדמת יותר ממתגת היצרנית הגרמנית כ-Personal Pilot (בעברית, נהג/טייס אישי).
כדאי רק לשים לב שרמה 3 אושרה גם ליצרניות אחרות (ב.מ.וו קיבלה אישור כזה לפני כשנה, ומשווקת אותה מספר שבועות), במסגרתה הנהג יכול שלא להביט בנעשה לפניו - "להסיט עיניים" - במהירות שאינה עולה על 60 קמ"ש. רמה 2 מאפשרת - "להסיר ידיים" - מההגה לפרקי זמן קצרים ועד מהירות של 130 קמ"ש. האישור רלוונטי אגב רק לכבישי גרמניה.
יש לציין כי אחת מבעיות הרגולוציה החשובות ביותר, המונעת שילוב נרחב ומתקדם יותר של יכולת אוטונומית ברכב על כבישים ציבוריים, היא שאלת האחריות על פעולות הרכב (במצב אוטונומי) במקרה של תאונה. וכדי לאפשר זאת, נדרשת "הפרדה ברורה" עבור הנהג בין שני המצבים. בין היתר על ידי כינוי רמה 2 בשם "עזרה בכבישים מהירים" (Highway Assistant) לבין Personal Pilot של רמה 3.
מחירה של המערכת עומד על 6,000 אירו וניתן יהיה לשלב אותה גם במכוניות שכבר נרכשו, על ידי עדכון החל בחודש אוגוסט דרך הענן (over the air). באוטומטיב ניוז מזכירים כי מרצדס הייתה ראשונה לקבל אישור לרמה 3.