דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקרוע את לאס וגאס: החשמלית של AMG מתחממת על הקווים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס הציגה את ה-AMG GT4 החשמלית בלאס ווגאס
  • עם יותר מאלף כ"ס, יכולת ביצוע דריפטים וצליל של V8
  • חשיפה רשמית במהלך שנה הבאה

חשמל קיצוני: AMG, חטיבת הביצועים של מרצדס, מפרסמת פרומו לחשמלית ראשונה עבורה, שתהיה מחליפת ה-GT 4 דלתות הוותיקה שהוצעה עד כה עם מנוע בנזין או היברידי נטען. היא תתמודד מול מתחרות כמו פורשה טייקן ולוטוס אמייה כשתושק רשמית במהלך השנה הבאה.

הסרטון שפרסמה מרצדס מדגים את יכולת הדריפטים של המכונית החדשה, בכניסה לסיזרס פאלאס בלאס וגאס, עם נהג הפורמולה 1 של היצרנית ג'ורג' ראסל מאחורי ההגה. למרות מדבקות ההסוואה המסיביות, ניתן להבחין כי העיצוב החיצוני יהיה של קופה 4 דלתות, עם דלתות נטולות מסגרת לשמשה וידיות פתיחה נשלפות חשמלית המסייעות לצמצום מקדם הגרר.

מרצדס נמנעת מחשיפת פרטים מלאים, אותם היא שומרת להשקה הרשמית, אבל כן ניתן לציין כי היא תתבסס על פלטפורמה ייעודית חדשה של חטיבת הביצועים המכונה AMG.EA. ככל הנראה עם מערכת הנעה דומה לזו שהוצגה ב-GT XX קונספט, שגם קבעה שיא גינס למרחק הנסיעה הגדול ביותר לרכב חשמלי: 5,479 ק"מ ב-24 שעות.

מה אנחנו יודעים: מערכת ההנעה צפויה להיות דומה, עם  1,360 כ"ס משלושה מנועים חשמליים – שניים מאחור ואחד מלפנים – סידור המאפשר הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור. המנוע עצמו (מכונה axial-flux) תוצרת YASA, יצרנית מנועים חשמליים בריטית וספקית של יצרניות-על אקזוטיות (פרארי, מקלארן וקוניגסג למשל) שנרכשה על-ידי מרצדס לפני כשנתיים.

בדומה ליונדאי איוניק 5N, מרצדס תשלב כאן מערכת המדמה את אופי הפעולה והצליל של מנוע V8 בנזין מוגדש המפורסם שלה, לרבות העברות הילוכים. גם מערך הסוללות חדש, עם כימיה ותצורת תאים שונה שפותחו על-ידי קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס, ואמור להציע עמידות וביצועים משופרים ביחס למקובל כיום לרבות טעינה מהירה בקצב של 850 קילוואט.

מה אנחנו חושבים: מרצדס נחשבת כבר שנים לאחת מיצרניות הרכב המוערכות בעולם, בין היתר משום שהביאה לתעשיית הרכב חידושים טכנולוגיים יותר מכל אחת אחרת. והיצרנית הגרמנית השקיעה הון בפיתוח פלטפורמות ומערכות הנעה חשמלית לכל קטגוריה אפשרית, למעט דגמי ביצועים, סגמנט בו היא תנסה להשתלב רק כעת.

ניתן להניח, במידה רבה של ודאות, כי היכולות שתציג ה-GT4 החדשה יהיו כאלו שיאפשרו לה להתמודד בכבוד מול המתחרות. השאלה הגדולה היא עד כמה היא תצליח מסחרית, בתקופה בה הביקוש לחשמל, גם בקטגוריות ליבה ועוד יותר מכך בדגמי על אקזוטיים, נמצא בנסיגה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה