בקצרה:
- ניו מודיעה על הורדת מחירים משמעותית
- משיקה גם רכב פנאי שלישי במספר
- תחנת החלפת סוללה תיפתח רק בעוד שנה
ניסיון שני: יצרנית החשמליות הסינית ניו נחתה בישראל לפני קצת יותר משנה, אך בשונה מיצרניות סיניות אחרות שהגיעו ארצה באותה תקופה כמו אקספנג, וזיקר למשל, היא בחרה לתמחר את דגמיה השונים גבוה יותר, מול מותגי היוקרה הגרמניים. הלקוחות הצביעו ברגליים, ומאז תחילת השנה עלו על כבישי ישראל בסך הכל 156 מכוניות. כעת מודיעה היבואנית על הורדת מחירים גורפת, לאחר שגם הפכה מיבואנית עקיפה לישירה.
המשפחתית הגדולה ET5 הוזלה בשיעור של 50-70 אלף שקל ומחירה יתחיל מעתה ב-295 אלף שקל. רכב הפנאי EL6 הוזל ב-49 עד 74 אלף שקל ומחירו יתחיל ב-350 אלף שקל, בעוד אחיו הגדול EL7 הוזל ב-20 אלף שקל ומחירו יתחיל ב-535 אלף שקל. מכונית הסאלון ET7 לא זמינה כרגע לרכישה, אך כשתחזור למלאי גם היא צפויה לקבל מחיר חדש וזול מבעבר.
פינוק לשישה: בנוסף החלה היבואנית לשווק את ה-EL8 החדש, עליו ביצענו לאחרונה נהיגת מבחן בלעדית. מדובר בדור שני לרכב הפנאי הגדול והדגם הראשון שהציגה היצרנית לפני שבע שנים, המיועד לשישה נוסעים עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה (ואופציה למקרר ביניהם). המחיר מתחיל ב-585 אלף שקל.
ה-EL8 ישווק כאן עם יחידת הנעה אחת הכוללת צמד מנועים חשמליים בהספק של 653 כ"ס, המאפשרים לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. סוללת 100 קוט"ש מבטיחה טווח תיאורטי של כ-500 ק"מ (הנתון המדויק תלוי ברמת הגימור) עם טעינה מהירה (240 קילוואט) המאפשרת מילוי מ-10% ל-80% ב-21 דקות.
מערך הצגים כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2), תצוגת נתונים עילית, מסך מגע בקונסולה המרכזית ("12.8) ומסך נוסף עבור היושבים מאחור ("6.6) לשליטה במערכות נוחות ובידור. בנוסף רשימת אבזור הנוחות כוללת מערכת שמע עם 23 רמקולים, מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי, חימום (לכל המושבים), אוורור ועיסוי (בשתי השורות הראשונות) וגם הדום נשלף, חלון שמש, בקרת אקלים מפוצלת לחמישה אזורים, תאורת מטריקס לד, סגירה רכה לדלתות, דלת תא מטען חשמלית ומצלמות היקפיות. מתלי אוויר אדפטיביים הם ציוד תקני.
מערך הבטיחות הוא המוכר של היצרנית, מבוסס על מערכת של 33 מצלמות וחיישנים, כולל רדאר לייזר (LiDAR) עם טווח זיהוי של 500 מטר – הנתון הטוב ביותר בתעשייה כיום - האמור לאפשר בעתיד יכולת נהיגה אוטונומית. כיום הוא כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת ופתיחת דלת.
עדכון כללי: היבואנית הכריזה גם על עדכון תוכנה מקיף שיעברו המכוניות, גם אלו שכבר נרכשו. במסגרת העדכון תקבל מערכת ההפעלה תמיכה בעברית, תתווסף אפשרות לנהיגה ב"דוושה אחת" וכן יבוצע עדכון למערכות הבטיחות לטובת פעולה חלקה יותר.
בנוסף תופעל לראשונה בישראל גם האפליקציה של היצרנית, שמאפשרת פתיחה וסגירה של הרכב מרחוק, הפעלת מיזוג, בדיקת מצב הטעינה וגם תאפשר להשתמש במכשיר הסלולארי כחלופה למפתח הרכב, באמצעות הצמדת המכשיר בטכנולוגיית NFC או בקישוריות בלוטות'.
היבואנית ציינה כי ארבע תחנות להחלפת סוללה צפויות להיפתח בישראל, בעלות הקמה של מיליון דולר לתחנה, אך הראשונה שבהן תתחיל להיבנות רק בעוד 10 חודשים.
מה אנחנו חושבים: ניו הגיעה לישראל עם שאיפה להתחרות במותגי יוקרה מבוססים היטב, אבל זה לא ממש הצליח לה. כעת היא מנסה שוב, עם תג מחיר נמוך יותר לדגמיה השונים מצד אחד ועם EL8 כספינת דגל מרשימה ומתקדמת. האם זה יצליח? קשה להעריך, אבל סביר להניח שהיתרון התחרותי הבולט של ניו יגיע רק כאשר יהיו כאן תחנות החלפת סוללה שעשויות לשנות את כללי המשחק.
פורסם לראשונה ב- 14.11.24
למאמר זה התפרסמו 26 תגובות