דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

האחרונה על בנזין: אודי חשפה RS4 אקסלוסיבית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי הציגה RS4 קיצונית, האחרונה על בנזין טהור
  • עם ביצועים משופרים ושדרוג היכולת הדינמית
  • הייצור יוגבל ל-250 יחידות

מתנת יום הולדת: אודי חשפה גרסת קצה ל-RS4, כמתנת יום הולדת 25 שנים לדור הראשון בשושלת (B5), רגע לפני שהיא מוחלפת בדור חדש עם הנעה משולבת חשמל. מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר מפיק 470 כ"ס, 20 כ"ס יותר מב-RS4 רגילה, בחיבור לתיבת שמונה הילוכים עם כיול להעברות מהירות יותר והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

שינויים אלו, יחד עם בקרת שיגור יעילה יותר, מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, 0.4 שניות מהר יותר מהגרסה הרגילה.

מה עוד צריך לדעת: מערך המיתלים זהה ל-RS4 קומפטישן, עם קפיצים נוקשים יותר המאפשרים הנמכה של סנטימטר, או אפילו שניים באמצעות כיוון ידני. יש גם בולמי זעזועים שונים, גם כאן עם אפשרות כיוון ידני לשלושה מצבים (שניים לשיכוך כיווץ איטי או מהיר ואחד לשיכוך החזרה) וגם מוטות מייצבים קשיחים יותר. גם תושבות תת השלדה האחורית הוקשחו ולמתלה הקדמי גיאומטריה שונה.

בלמים קרמיים הם ציוד תקני (6 בוכנות ו-400 מ"מ מלפנים) ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו קורסה, או כאופציה טרופאו RS בעלי אחיזה משופרת במסלולי מרוצים.

מבחינה עיצובית היא נבדלת בתגים לציון 25 שנות ייצור על שמשות הצד האחוריות, ובאופציה לצבע צהוב בוהק בדומה לדור הראשון, עם תפרים בצבע בדומה לדיפונים ולריפודי המושבים בתא הנוסעים וציון מספר הייצור על גימור ייעודי בסמוך לבורר ההילוכים.

מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של אודי מטפלת היטב בתדמית האפרורית שדבקה בה בשנים האחרונות. גם מבחינה תדמיתית עם כניסה מחודשת למרוצים כמו 24 השעות של לה מאן, דקאר וכעת גם פורמולה 1, ובעיקר בעדכון דגמי חטיבת הביצועים עם דגש גבוה מבעבר על יכולת דינמית וחדוות נהיגה, ולא רק ביצועים בקו ישר.

וה-RS4 הייחודית שחשפה כעת היא המשך ישיר למגמה הזו. חבל רק שכמות הייצור מוגבלת כל כך, מה שהופך את הסיכויים לראות אותה על כביש ישראלי לנמוכים מים המלח.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה