אופל שוקלת לשווק את אחת ממכוניות ליפמוטור הסינית – שתוכננה בסין ותיוצר באירופה – כמכונית-מדבקה תחת המותג הגרמני במקור. זו תהיה פעם ראשונה בה מותג של סטלנטיס (פיג'ו-פיאט-קרייזלר) משווק במערב מכונית סינית שממותגת מחדש כ"מערבית", מה שעשוי לבשר על היפוך במאזן הכוחות בין סין למערב.
לפי דיווח של ה"אוטומובילווכה" הגרמני, אופל שוקלת לשווק תחת הלוגו המוכר שלה את רכב הפנאי הקומפקטי ליפמוטור B10, שכבר משווק בישראל ובאירופה, ושצפוי להיכנס לייצור במפעל סטלנטיס בספרד בשנה שעברה. סטלנטיס, המחזיקה בנתח ממניות ליפמוטור ומשווקת את מכוניות היצרנית הסינית במערב, מייצרת כיום במפעל בסרגוסה את אופל קורסה ומוקה ואת סיטרואן C3 איירקרוס, כמו-גם מצברים למכוניות חשמליות. ייצור ה-B10 במפעל נועד לחמוק מהמכסים שהטיל האיחוד האירופי על ייבוא מכוניות סיניות ליבשת, בגובה 20.7%.
מקור באופל ששוחח עם המגזין בעילום שם, הבהיר כי "החלטה עדיין לא התקבלה, אבל זו תהיה הזדמנות מעניינת להציע רכב חשמלי זול ומאובזר בשוק רכבי הפנאי הקומפקטיים". באופל בחרו שלא להגיב לדיווח באופן רשמי.
ליפמוטור משווקת כיום את ה-B10 בגרמניה במחיר התחלתי של 30 אלף אירו, וביצרנית מעריכים כי המכוניות שייוצרו בספרד יוכלו לשאת תג-מחיר נמוך יותר. בכך הוא יוכל להתחרות טוב יותר בדגמים כמו פולקסווגן ID.4, סקודה אלרוק וקיה EV3.
המותג הסיני מכר בתשעת החודשים הראשונים של 2025 כ-16.5 אלף מכוניות, זאת לעומת 229 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. מרבית המכירות היו של דגם ה-T03 הזעיר (כ-11 אלף) בעוד רכב הפנאי בגודל בינוני, ה-C10 נמכר בכ-5,000 יחידות בלבד.
ליפמוטור מסרה עד כה רק 313 יחידות מה-B10, שהושק השנה. ביצרנית מקווים למכור השנה 60-50 אלף מכוניות ברחבי העולם, רובן באירופה, כך על-פי הצהרה של מנהל הכספים, לי טנגפיי.
גילוי נאות:
שמי הוא דן, אני ילד בן 8, ואבא שלי אוהב בנזין.
כמובן יש לנו חיפושית אספנות שנולדה בשנת 66,
שהמאכל האהוב עליה הוא... בנזין!
רק בנזין בלי חשמל
ואם אתם שואלים למה עזבתי? מאז תגובה 2 במאמר על בנטלי קונטיננטל GTC ספיד, החיפושית שלי התקלקלה ובמקום זה קנו לי פרפר בשם אקס פנג, שבא היישר מג'י תשע שבסין הרחוקה.
אין שום בעיה עם המהלך של אופל, אם אכן יתקיים. תעשיית הרכב עובדת כך כבר עשרות שנים. רוב רובם של המכוניות הנעות על הכבישים הן כפילויות קונצרניות של מכוניות אחרות עם עיצוב מעט שונה, אבזור ומיתוג.
פעם בארה"ב היו מייצרים דגמים זהים של מכוניות תחת מותגים שונים של אותה חברה.
למשל, פונטיאק טמפסט שברולט קורסיקה, ודגמים נוספים כמו מסחריות של שברולט ו-GMC.
והיה גם את אולדסמוביל.
לקח להם כמה שנים להבין שאין בכך ששום יתרון אלא רק חסרונות כמו קניבליזציה וכפילויות בסוכנויות ובפרסומות.
פונטיאק אולדסמוביל נסגרו.
לדעתי, אופל בדרך הנכונה לשם.
תנו לי סיבה אחת הגיונית לקנות אופל ולא את המקור עליו היא מבוססת.
לא מבין למה לקחת רכב,כמו לימפוטר ולהדביק לו סמל אופל. הסמל של אופל רק יפגע במכירות.
הייתי עושה הפוך -לוקח קורסה ומדביק סמל לימפוטר. זה היה מוכר את הקורסה יותר טוב.