דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עוד אחד מגיע - BYD יואן אפ הוא רכב פנאי חשמלי סיני ובדרך אלינו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יואן אפ, קרוסואבר חשמלי חדש של BYD
  • בסין הוא ישווק עם 95 ו-177 כ"ס
  • יגיע לאירופה ואלינו בשנה הבאה, בכינוי אחר

BYD חשפה קרוסאובר קטן חדש בשם יואן אפ, אשר צפוי להצטרף למשפחה מתחת לאטו 3, ללהיט המכירות בישראל 2023 אשר נקרא בסין יואן פלוס. מבולבלים? הנה הסדר בהיצע הדגמים של BYD הנחלקים לשתי משפחות: סדרת הים, בה נמצא את דולפין, סיל ועוד, וסדרת 'דיינסטי' (שושלת) בה נמצא דגמים כמו האן, טאנג ואחרים.

זה לא הסוף. בתוך סדרת שושלת ישנה תת-סדרה בשם יואן (על שם קיסרות סינית ממוצא מונגולי מהמאה ה-13), ובה יש שלושה דגמים: יואן פרו (קרוסאובר קטן), יואן פלוס (אטו 3 מחוץ לסין) וכעת מצטרף יואן אפ, ביניהם.

שיווקו בסין יחל במרץ הקרוב במחיר שינוע סביב 100 אלף יואן (51 אלף שקלים), ובכך הוא נכנס למשבצת מחיר אטרקטיבית מאוד במולדתו. לאירופה וגם אלינו יגיע רק בשנה הבאה, כמובן שבכינוי אחר ועם תג-מחיר שעדיין אינו ברור.

אלא שיש כאן נקודה מעניינת נוספת. למרות שהדולפין שייך למשפחת דגמים שונה, מידותיו מאוד דומות לאלה של יואן אפ. ואם לרגע נדמה היה לכם שמדובר בפלטפורמה אחרת, אתם טועים. פלטפורמת e3.0 הייעודית לדגמים חשמליים בה הוא עושה שימוש, משותפת גם לאטו 3 ולדולפין. אורכו 430 ס"מ, כמו הדולפין. הוא כן רחב וגבוה ממנו באופן משמעותי עם 183 ס"מ ו-167.5 ס"מ בהתאמה. לעומת זאת, בסיס הגלגלים (262 ס"מ) קצר ב-8 ס"מ מבדולפין.

יואן אפ יוצע עם אותו מערך הנעה שיש בדולפין, עם בחירה בין שני מנועים חשמליים: 95 ו-177 כ"ס. גם לסוללות שתי אפשריות, וגם הן מוצעות בדולפין: 32 ו-45 קוט"ש לטווח של 300-400 ק"מ (על פי התקן הסיני הפחות מחמיר מזה שנהוג כאן). נזכיר כי בדולפין יש אפשרות נוספת של 60.4 קוט"ש, וזו היחידה שמגיעה לישראל.

מה אנחנו חושבים: BYD הוכיחה שיש לה את מה שדרוש כדי להתייצב בראש טבלת המסירות לרכב חשמלי בעולם ואם תמשיך בדרך הזו, זה בדיוק מה שיקרה בסוף שנה זו. הקרוסאובר החדש שלה הוא אולי "רק" עוד דגם חשמלי, אבל הוא נכנס לקטגוריה הצמאה ביותר בגלובוס ואם הסינים יתמחרו אותו נכון, הוא בהחלט עשוי להפוך ללהיט המכירות הבא שלה. אולי אפילו בקנה מידה עולמי.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה