דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הבטיחו לכם בינה מלאכותית ברכב? אל תעצרו את הנשימה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • צ'אט GPT ובינה מלאכותית הגיעו כבר לעולם הרכב
  • אבל החדירה שלהם, למרות ההבטחות, עדיין בעצימות נמוכה
  • הכוונה כעת היא להתמקד במערכות פשוטות עם רווח גדול

ההבטחה הגדולה: צ'אט GPT ובינה מלאכותית הם הדבר החם בטכנולוגיה בשנתיים האחרונות, ויתפסו ללא ספק את מרכז הבמה ב-CES השנתית שתיערך בלאס וגאס גם השנה. אבל עוד לפני ששערי התערוכה נפתחו, בכירי התעשיה מנמיכים ציפיות: "אל תכינו את עצמכם לתרחיש חלומי של מה יכול להיות, אלא מה שמוכן היום." הם אומרים.

"כולם התפכחו קצת", אמר מרטין קרנץ (Krantz), מנכ"ל Smart Eye, המפתחת מערכות ניטור נהג. "את הבעיות שאנחנו עובדים עליהן, באמת קשות לפתור. הן גם דורשות השקעה כספית אדירה, המון עבודה ובעיקר זמן".

לדבריו ולדברי מומחים אחרים, ריביות גבוהות, בעיות מימון חיצוני וחוסר סבלנות כללית בקרב משקיעים ולקוחות, הובילו להנמכת ציפיות. ולכן חברות יציגו בתערוכה השנה פריטים שיהיו מוכנים ליישום מיידי או בטווח קצר, ובעיקר כזה שיכול להציג רווחים כבר כעת לחברה המפתחת וגם ליצרנית הרכב.

מה שנראה בתערוכה יהיה יותר בסגנון סייען קולי אישי מפותח שיתבסס על צ'ט GPT, מערכת שהופכת נפוצה בתחום הרכב. למשל במרצדס שהתקינה סייען קולי מופעל צ'ט GPT ביותר מ-900 אלף כלי רכב עד עתה. או טלנטיס שהתקינה עזרים קוליים שכאלה ב-20 אלף דגמי DS, וב.מ.וו ופורד ששילבו את צ'ט GPT בצורות שונות. בוטים של שירות לקוחות, ניטור נהגים ופנים וכלים לניבוי צרכי תחזוקה ותיקון לא יופיעו כעת, אלא רק בשלב מאוחר יותר.

גם החדירה של מערכות מבוססות בינה מלאכותית תהיה איטית ומדודה. תעשיית הרכב רואה בבינה מלאכותית פוטנציאל עצום לבחינת התנהגות נהג וצרכן מצד אחד, וסממני כשל ברכב מצד שני. אבל מומחים מעריכים שחברות יציגו בינה מלאכותית ביישומים בעלי חשיבות נמוכה בלבד, כמו התאמה אישית של לקוחות או בחירת מצב 'רך' במתלים האדפטיביים אם הנהג "נראה זועף", ולא פונקציות מורכבות כמו ניווט אוטונומי ברחובות ערים סואנות.

מה אנחנו חושבים: כבר היינו בסרט הזה. גם כשניבאו את חדירתה המהירה של מכונית חשמלית לפני כמעט 25 שנים, גם כשמומחי טכנולוגיה העריכו את החדירה המואצת של המכונית האוטונומית לפםני עשור. אבל אז הגיעה המציאות וניפצה את החלום.

פיתוח טכנולוגיה - כמעט כל טכנולוגיה - הוא תהליך איטי, דורש המון משאבים, מאוד יקר ומצריך סדרה ארוכה של בדיקות שמסרבלות עוד יותר. אבל זה התהליך הנדרש כדי שכולנו נקבל מוצר גמור, שלם ובעיקר בטיחותי לשימוש. ייקח עוד זמן כדי שבינה מלאכותית וצ'אט GPT ישתלטו על חיינו, אולי לא בתערוכה הזו וגם לא בבאה, אבל זה ללא ספק יקרה.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. משהו לא טוב עובר על מדור הרכב של Ynet.... 
    פינטו, 28-12-2023

    קודם הסכמנו לקבל את האתר החלופי שתגית הרכב בYnet שולחת אותנו אליו... עכשיו מתבהר מה האג'נדה... זה הפך לאתר פירסומי של לובי יבואני הרכב ואיגוד המוסכים. קמפיין מכוער נגד כל קידמה שעלולה לפגוע במונופול הותיק שלהם

    סגור תגובה

  • 2. הבטיחו לכם בינה מלאכותית ברכב? אל תעצרו את הנשימה 
    DANY_TORONTO, 28-12-2023

    כמו שכותב המאמר = יואל שורץ אומר - כבר היינו בסרט הזה בעבר.
    בינה מלאכותית וצ'ט GPT רחוקה מהמציאות - זה נוסה הרבה שנים = ללא הצלחה. הוא מאד צודק = חדירה איטית.
    אפילו מערכות פשוטות יובילו את המחיר למחירים גבוהים עוד יותר של מכוניות.
    "ניטור נהגים וכלים לניבוי צחקוקה ותיקון לא יופיעו עכשיו, אלא רק פנים מאוחר יותר" = המאמר.
    "מה אנחנו חושבים: כבר היינו בסרט הזה. גם כשניבאו את חדירתה המהירה של מכונית חשמלית לפני כמעט 25, גם כשמומחי טכנולוגית העריכו את הדירה המואצת של המכונית האוטונומית לפמני עשור.
    טסלה השתמשה בעבר בטכנולוגיה האוטומטית - מה קרה? כולכם יכולים לנחש!
    חא חא חא - עדיף לנהוג במכוניות עם טכנולוגיה נמוכה = 3 המכוניות שלנו.

    סגור תגובה

  • 3. תראו מופתעים... אבל כמה AI כבר צריך ברכב למעט ניהול מערכות מכניות ?  
    אישימוטו, 28-12-2023

    חשוב לשזכור: את המכונית הנהג נוהג כל האחריות עליו.
    בינה זו או רחת יכולה לסייע בניהול מערכות הרכב - בדגש לא בידוריות וגם בדגמים עממיים כבר יש כזו במערכות בטיחות. בהרבה מקרים מערכת תנהל טוב יותר את המערכות המכניות מאשר הנהגים.
    עד הרגע שהיאר תעצר את הרכב בגלל צ'ופצ'יק קטן, נניח נשרפה נורית איתות שיש במראה, כאשר הנהג היה ממשיך לנסוע רק כדי להגיע ליעד.
    כבר בינה כבר צריך למערכות בידור? הרי סיוע קולי יש כבר כמה שנים.
    עיסוק יתר במולמדיה יגרם תאונות.
    ולא ממש חשוב לי, ולא אהיה מוכן לשלם יותר, עבור מערכת שתקח 10 דקות לפני הנסיעה על התייעצות על יזה ז'אנר מוזיקה לכוון ואיזה שירים או לתכנן עצירת רענון היכן שיש גלידה מהסוג שאני אוהב.

    סגור תגובה

  • 4. דני רברבני 
    עיציק, 28-12-2023

    משחק אותה אולד סקול למעשה קמצן שמתפאר בלימוזינות מפוארות

    סגור תגובה

  • 5. 3 - הכל נכון, אבל לאישאירו לך ברירה 
    אני, 28-12-2023

    הם ישווקו רק רכבים כאלה, כמו הסמארטפון שמשמש מכשיר ריגול אחרי מחשבותיך. מזה מתעשרים כיום, לקרוא את מחשבותיך ואז לטרגט אותך במכירות

    סגור תגובה

  • 6. הבטיחו לכם בינה מלאכותית ברכב? אל תעצרו את הנשימה 
    DANY_TORONTO, 28-12-2023

    1. פינטו. תהיתי גם למה אני צריך לעבור לסוג השני של כל המאמרים. זו נוחות גדולה - אבל למה?
    זה דומה עם האימיילים האידיוטיים מהמגיבים והסימנים נגד ובעד - הכל בצד שמאל של המסך. אני אוהב את המערכת הישנה מתחת למאמרים של הצגת תגובות והסימנים של כן / לא.
    אולי ynet יכולים להסביר את עצמם!
    3. בינה מלאכותית לא תעזור במקרה של תאונות קטלניות - כולל מקרי מוות - לפי ה-NHTSA שמצאו כי העיניים לא מסתכלות קדימה בעת הפעלת התצוגה המרכזית ברוב המכוניות המודרניות.
    כל מה שאתה אומר על עצירות של מכונית מתבטל לפי ה-NHTSA. האם אתה מודע על ה-NHTSA בארה"ב?

    סגור תגובה

  • 7. מחכה למוניות אוטנומיות 
    נמנע ממוניות, 31-12-2023

    מוניות אוטונומיות יהיו להיט אדיר, עם בקרה ובלי הבעיות של הנהגים שהם הרבה פעמים לא נעימים.

    סגור תגובה

  • 8. בינה מלאכותית זה הדבר הכי מפגר שיש 
    איציק - בלק אנד וייט סביון, 08-01-2024

    בינה מלאכותית זה הדבר הכי מפגר שיש זה גוגל רק בצאט , יש רובוט מפגר ששואלים אותו שאלה א' והוא עונה ד' , אני מאחל תרופות קשות למי שהמציא את הזבל הזה סתם שטות מיותרת , נ.ב. אחרי שהעלו גויים כושים אתיופים מדינת ישראל מתכננת להעלות כושים מחוף השנהב גויים גמורים ראו הוזהרתם !!! פרזיטים שרק כסף בראש שלהם אוכלי קצבאות מלא זבל ולמה ? כדי למחוק כל זבל ליהדות ולהפיל את ממשלת הגיס 5 על מלא של ביבי ולהוריד את המפלגות החרדיות בכאילו מהשילטון , הרבנות הספרדית הערב רב הערבים מכשירים כל שרץ גוי כי הם מקבלים מהמדינה כסף , בגיהנום יהיו הרבה רבנים ספרדים עם זקן ארוך

    סגור תגובה

  • 9. האתיופים הם גויים גמורים חייבים גיור לחומרא 
    איציק - בלק אנד וייט סביון, 08-01-2024

    אני בעסק לא משרת כושים גויים מאפריקה שונאי ישראל אלימים ימח שמם , בקרוב מעלים כושים מחוף השנהב עוד גויים מסריחים כדי למחוק כל זכר ליהדות , הרבנות הספרדית משתפת פעולה עם זה בגיהנום יהיו הרבה רבנים ספרדים עם זקן ארוך

    סגור תגובה

חזור למעלה