דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

100 אלף מכוניות בחודש: רווחי עתק למדינה בדצמבר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • 326 אלף מכוניות חדשות נחתו כאן ב-2024
  • קרוב לשליש מתוכן הגיעו בחודש דצמבר
  • הרווח לקופת המדינה: קרוב ל-16 מיליארד שקל

עומס בנמלים: למרות סגירתו של נמל אילת מאז תחילת המלחמה, כמות המכוניות שיובאה לישראל בשנה החולפת זינקה ב-15% ועמדה על 326 אלף יחידות. לא פחות מ-95 אלף מתוכן יובאו בחודש דצמבר, שליש מתוכן חשמליות, לקראת עליית המיסים שנרשמה בתחילת השנה. אגב, זה לא מנע ממרבית יבואני הרכב להעלות מחירים עם תחילת חודש ינואר.

נציין כי היבוא המוקדם אינו מאפשר להימנע מעליית המע"מ, שכן זה משולם בתאריך מסירת הרכב, אך הוא בהחלט מאפשר ליבואנים להימנע מעליית מיסי הקניה האחרים (מס ירוק, מס אביזרי בטיחות וצמצום הטבות המס לרכב חשמלי) עבור מכוניות שיובאו ושוחררו מהמכס לפני סוף השנה.

קופת האוצר מתמלאת: במהלך שנת 2024 שילם הציבור הישראלי 15.7 מיליארד שקל במיסי קניה על מכוניות חדשות וחלקי חילוף, עליה של 9% לעומת 2023. וכמו תמיד, העלאת המיסים הובילה למילוי מהיר של קופת המדינה במהלך חודש דצמבר, שבו שולמו מיסי קניה בגובה 4.3 מיליארד שקלים - כפול מהסכום ששולם בדצמבר 2023.

בעוד כמות מכוניות הנוסעים שיובאה השנה לישראל עלתה ב-15%, כמות המכוניות המסחריות שיובאו עלתה ב-2% בלבד, ואילו כמות המשאיות והטרקטורים צנחה ב-33%, בין היתר בשל ההאטה בענף הבניה שנגרמה בעקבות המלחמה. כמות המוניות שיובאה ירדה ב-15%, בזמן שכמות כלי הרכב הדו-גלגליים דווקא עלתה ב-24%.

אגב, הגידול המהיר בכמות המכוניות החשמליות הוביל לירידה של 0.3% בכמות הבנזין ו-1.7% בכמות הסולר שיובא לישראל במהלך השנה החולפת.

מה אנחנו חושבים: הגידול החד ביבוא מכוניות לא נובע מעליה משמעותית בביקוש, שכן המסירות ב-2024 היו דומות לאלו שנרשמו ב-2023. אז ממה כן נבע השינוי? מתרגילי מס שנוחים לשני הצדדים המעורבים בעניין: יבואני הרכב הנהנים ממלאי עצום של מכוניות שימכרו במהלך 2025 עם מיסוי נמוך ששולם ב-2024, ומדינת ישראל שנהנית מהכנסות עתק ממיסי קניה שזרמו לקופת האוצר בתוך זמן קצר. ויש כמובן צד שלישי לעסקה הזאת - הצרכן, שכמו תמיד החגיגה היא על חשבונו.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. המתחיל במצווה 
    מבולבל, 14-01-2025

    אומרים לו "גמור".
    הבאתם מספר גדול ויפה. תעשו את העבודה עד הסוף. מי היבואנים שייבאו הרבה? מי היבואנים שייבאו הרבה ובכל זאת העלו מחירים? אילו דגמים הגיעו? איך המחירים שלהם הושפעו?
    הבאתם כותרת בומבסטית שחוץ מאשר "יבואנים רע! ממשלה רע! לקוחות מסכן....." אין בכתבה כלום.

    סגור תגובה

  • 2. הכותרת לא נכונה 
    אבישי, 14-01-2025

    הרווח לא של המדינה, אלא של הממשלה. אזרחי ישראל מפסידים על כל מכונית שעולה על כבישי ישראל: צפיפות, חנייה, פקקים, קטל בכבישים, עלויות המחייה.

    סגור תגובה

  • 3. ל-1 לא נושכים את היד שמאכילה אותך 
    שם, 14-01-2025

    אז מתספקים בפאסיב אגרסיב

    סגור תגובה

  • 4. רצו לתפוס את שנת המס 2024, חלק מהמכוניות הם מכרו לעצמם 
    אזרח עם מודעות, 14-01-2025

    מע"מ עלה באחוז, המס על מכוניות חשמליות עלה ביותר מ 10%, המיסים עולים.
    חלק מהמכוניות נמכרו ללקוחות עם המס הישן, חלק מהמכוניות היבואנים מכרו לעצמם וימכרו אותם הלאה במחיר גבוה כאילו שילמו את המס של 2025.
    בקיצור אם היו מעלים את המס בפברואר 2025 אז היה שיא מכירות בינואר 2025

    סגור תגובה

  • 5. עבודה בעיניים 
    חשיפה, 14-01-2025

    מה אגיד לכם בפועל מה קורה , המון הזמנות של סוף שנה עברו לינואר ככה שבפועל הם לא מכרו יותר הם מכרו אותו דבר חארטה

    סגור תגובה

  • 6. האוצר דוחף להעלות מחיר לכל מכונית  
    ישי, 14-01-2025

    גוזר קופון ככל שמחיר גולי של רכב יקר כך גניבת המיסים על הרכב גדלה וכך אפשר להעביר ישירות לאברכים לשטחים ורק לא למדינה שזקוקה לכל הכנסה ממשלה של שודדים ,

    סגור תגובה

  • 7. משנים את המציאות 
    אורי, 14-01-2025

    לא קונים רכבים חדשים. היבואנים יתקעו עם מלאים ויתחילו להוריד מחירים. המדינה כבר קיבלה את המס ותקבל עוד 1% מע״מ.
    יבואן מרוויח כ 30-35 אלף שח על כל רכב שמחירו 170 אלף.
    החזירות שלהם לא יודעת שובע.
    עוד קומבינה שהיבואנים יעשו, יורידו מהרכבים אביזרי בטיחות כדי להוזיל את מחיר הרכב ויציעו דגם משופר עם מפרט האבזור ה׳עשיר׳ יותר.
    ככה עובדים בעיניים על הצרכנים הפרטיים.
    ואתם מתפלאים למה למדינה אין אינטרס לתפוס גנבי רכב? במקום להוציא כספים על שיטור, הם עושים כסף.
    ככה יש יבואנים+חברות ביטוח+משרד האוצר שרק מרוויחים מהפשיעת רכבים. כולם מקמבנים מהלכים בחדרי חדרים ומגיעים להסכמות וליצירת פרצות בחוק שייטיבו עם היבואנים על חשבון הצרכנים.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה