דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

היא חוזרת - MG3 חדשה תגיע אלינו, הפעם כהיברידית שרירית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב-MG ממשיכים להרחיב את ההיצע האירופי
  • בעזרת 3 חדשה והיברידית עם כמעט 200 כ"ס
  • תגיע לישראל במהלך הקיץ הקרוב

תראו מי חוזרת: 13 שנים אחרי שהוצג הדור השני של MG3, חושפת היצרנית הסינית את הדור השלישי של מכונית הסופר-מיני - הפעם עם הנעה היברידית חדשה לגמרי. המכונית, שנחשפה בתערוכת ז'נבה הצנועה מתמיד, תוצע לראשונה בכל שווקי אירופה - זאת בניגוד לדור היוצא ששווק רק בבריטניה ואצלנו. מהיבואנית לובינסקי נמסר כי שיווק מקומי צפוי להיפתח ברבעון השלישי של השנה הנוכחית.

כאשר תגיע ה-3 היא צפויה להתמודד ראש בראש מול טויוטה יאריס המצליחה. מולה היא מעמידה ממדים נדיבים משמעותית. עוד 17 ס"מ באורך  (411 ס"מ), עוד חמישה ס"מ ברוחב (180 ס"מ), גובה (150 ס"מ), בסיס גלגלים (257 ס"מ) ונפח תא מטען דומים (293 ליטרים).

בסיוע חשמלי: MG3 תהיה המכונית ההיברידית הלא-נטענת הראשונה של MG, עם יחידת הנעה חדשה לחלוטין המשלבת בין מנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים (102 כ"ס), ומנוע חשמלי חזק מהמקובל (136 כ"ס), עם הספק משולב מחושב ל-195 כ"ס מרשימים. שימוש במנוע חשמלי חזק כל כך מאפשר להסתפק בתיבת שלושה הילוכים אוטומטית.

המנועים יכולים לפעול במגוון של מצבים, עם הנעה חשמלית בלבד במהירות מוגבלת לפרקי זמן קצרים, בהנעה בטור בה מנוע הבנזין מפעיל גנרטור שמסובב את המנוע החשמלי וטוען את הסוללה (1.83 קוט"ש) בעומס נמוך. כמו כן יש מצב בו מנוע הבנזין מסובב ישירות את הגלגלים וטוען את הסוללה, או מצב מקביל בו מנוע הבנזין והמנוע החשמלי מעבירים יחד את הכוח לגלגלים. ניהול המצבים מתבצע באופן עצמאי על ידי מחשב הרכב, אך לרשות הנהג שלושה מצבים קבועים מראש - חסכון, רגיל או ספורט.

למרות הכוח הניכר, הביצועים אינם מסחררים. מעמידה ל-100 קמ"ש היא מזנקת ב-8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת היא 22.7 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים מסתכמת ב-100 גרם של CO2 לכל ק"מ.

מה עוד צריך לדעת: המראה עדכני ודינמי למראה גם אם לא חדשני. עם סבכה קדמית גדולה, 'תפיחות כוח' מודגשות על מכסה המנוע, כנפיים מורחבות ומסיט אוויר בולט מאחור. סביבת הנהג כוללת את מערך המסכים המוכר של היצרנית, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 ומסך מגע מרכזי בגודל "10.25, הכולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לאלה מצטרפת סוללת מתגים פיזיים.

מפרט האבזור הבסיסי יכלול גם ארבעה שקעי USB, חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור. רמות גימור גבוהות יותר יכללו גם ריפודים דמויי עור, כניסה ללא מפתח, חימום להגה ולמושבים ומצלמות 360 מעלות. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

לעומת הדור הקודם והמיושן, ב-MG מבטיחים כי נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש שודרגו באופן ניכר, בין היתר הודות לשלדה קשיחה מבעבר ומערכת מתלים חדשה לצד משקל נמוך יותר. לטענת היצרנית, הושקע מאמץ הנדסי רב בבידוד הרעשים והרעידות, תוך מיקוד בתושבות המנוע והמתלים והוספת חומרים סופגי רעשים.

מה אנחנו חושבים: בכל הנוגע לשוק האירופי, ב-MG הקדימו את היצרניות הסיניות והציגו כבר לפני למעלה מעשור דגמים תחרותיים שתוכננו לשוק המקומי. ולאחר שבעידן החשמלי גדל משמעותית היצע הדגמים הסיניים באירופה, מבצעים ב-MG צעד נוסף קדימה ומציגים מכונית מודרנית ולא-חשמלית, שיכולה להוות איום משמעותי על כמה מהשחקניות הדומיננטיות בסגמנט. אם תציג איכויות ניהוג דומות לאלו של אחותה הגדולה, ה-MG4, האיום יהיה גדול אפילו יותר.\

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה