בקצרה:
- קרייזלר פסיפיקה הבא יהיה גם חשמלי
- יתבסס על פלטפורמות מוכרות של סטלנטיס
- יגיע לייצור ככל הנראה רק ב-2027
שבעה על חשמל: קרייזלר נחשבת למייסדת קטגוריית המיניוואנים, עם הוויאג'ר שהוצג לפני כארבעה עשורים וזכה מאז להצלחה אדירה. בדור האחרון שלו שינתה היצרנית את השם ל"פסיפיקה", וכעת נודע כי הדור הבא צפוי לשמור על השם החדש - ולהציע גם גרסה חשמלית.
את ההצהרה סיפקה לא אחרת מאשר מנכ"לית קרייזלר, כריסטין פיואל, במסגרת ראיונות שהעניקה לתקשורת בתערוכת לוס אנג'לס. לדבריה, במהלך 2026 תציג קרייזלר דור חדש לפסיפיקה על בסיס פלטפורמת STLA Large של קונצרן סטלנטיס, ולאחר מכן - ככל הנראה במהלך 2027 - תוצג עבורה גם גרסה חשמלית.
מה עוד צריך לדעת: הפסיפיקה החשמלי צפוי להציג עיצוב רדיקלי בהשראת רכב הקונספט הלסיון, שמגיע דווקא מקטגוריית הסדאן. ולמרות שאת הפתרונות השימושיים כמו מושבים מתקפלים לתוך הרצפה יהיה קשה ליישם, פיואל הצהירה כי היא מבטיחה לעבוד על פתרונות ש"יאפשרו גמישות דומה".
כרגע, המתחרה היחיד שיפגוש הפסיפיקה החשמלי בארה"ב הוא פולקסווגן ID.BUZZ, אך במקומות אחרים על פני הגלובוס - וגם אצלנו כמובן - הוא יתמודד מול שפע של מיניוואנים חשמליים מתוצרת סין, במה שנראה כמו הקטגוריה הבאה שצפויה לעשות את המעבר הגורף לחשמל.
כמובן, כל זה בתנאי שקרייזלר אכן תשרוד את המשבר הנוכחי של קונצרן סטלנטיס, לאחר הצהרותיו של המנכ"ל היוצא טאווארס על סגירה אפשרית של מותגים הפסדיים.
מה אנחנו חושבים: סטלנטיס שופעת רעיונות מקוריים בכל מה שנוגע לחטיבות האמריקאיות שלה, עם גרסאות חשמליות לאייקונים כמו ג'יפ ואגוניר ודודג' צארג'ר, עם גרסה חשמלית לטנדר הפופולרי של ראם וגם עם קונספטים מרהיבים לקרייזלר.
אבל עד כה היא לא הצליחה לתרגם את הרעיונות האלה לרווחים, ובחודשים האחרונים מצטברים יותר ויותר דיווחים על ירידה משמעותית במכירות ומלאי רכבים שעומד ללא דרישה. ומכיוון שהתכניות לחידוש ההיצע הן במרבית המקרים לטווח הרחוק (מדי), נראה שהמצב לא עומד להשתפר שם בקרוב.
פורסם לראשונה ב- 27.11.24
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות