דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אבארט 600 החשמלית תהיה חזקה, ממש חזקה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אבארט 600 החשמלי בדרך, ונחשף עוד קצת
  • יקבל מנוע חזק במיוחד ומערכות מדורגות ייעודיות
  • הפלטפורמה המוכרת תותאם לספורט-חשמל

לאחר שבאוגוסט שחלף חשפה אבארט מידע ראשוני על 600 החשמלית, מטפטפת היצרנית מידע נוסף על הדגם החדש שצפוי להיות מהחזקים בהיצע אי-פעם.

נתחיל ביחידת הכוח החשמלית שמגיעה מחבר אחר בקונצרן סטלנטיס, במקרה זה פיג'ו 3008 החדש שם היא משווקת בשלוש גרסאות הספק בין 210 ל-320 כ"ס עם הנעה כפולה. במקרה של אבארט הוא יפיק 240 כ"ס ובכך יהפוך את ה-600 לחזקה ביותר בהיסטוריה של המותג הספורטיבי.

נזכיר כי עד עתה הציעה אבארט רק 500 חשמלית אך עם מנוע חלש יחסית שמייצר 155 כ"ס בלבד. אותו מנוע הוצע בשאר דגמי הקבוצה, כולל פיאט 600 החשמלית שלה אין כל יומרה ספורטיבית.

דגמי הבנזין של אבארט הציגו הספקים גבוהים יותר שכבר טיפסו ל-180 כ"ס וב-1000SP שנבנתה במספרים מצומצמים האמירו ל-240 כ"ס. כאן החשמלית החדשה מציגה הספק ראוי יותר למעמדה, וכזה שלפחות על הנייר יהיה אחראי לבידול המתבקש בין פיאט ומותג הביצועים המבוסס על דגמיו.

אבל ה-600 לא תהיה רק מנוע חזק. אבארט מבטיחה כי תשלב אותו בפלטפורמה ייעודית שנבנתה בשיתוף 'סטלנטיס מוטורספורט', זרוע הביצועים של הקונצרן. חדשה לחלוטין היא לא, שכן ה-Perfo-eCMP מבוססת על ה-eCMP שמשרתת בין היתר גם את פיג'ו 2008, סיטרואן C4, אופל קורסה, ג'יפ אוונג'ר ונוספים. גרסת הביצועים של הפלטפורמה, כך מעריכים מומחים בתעשייה, תשרת גם את אלפא מילאנו העתידית.

ויש עוד. לדברי המותג, המתלים כוילו לטובת דינמיות משופרת, הבלמים הוגדלו, פותחו צמיגים "ירוקים" חדשים שמציגים לדבריה איזון הנכון בין צריכת אנרגיה נמוכה וביצועים, ופותח דיפרנציאל מוגבל החלקה מיוחד עבור דגמים חשמליים. יהיו גם מושבים חדשים וספורטיביים.

מה אנחנו חושבים: המידע שחושפת אבארט הוא ראשוני למדי וחסר נתונים קריטיים כמו ביצועים, טווח ועוד. כי בפיאט 600 משרתת כרגע סוללת 42 קוט"ש עם טווח תיאורטי נמוך של סביבות 250 ק"מ. וזה ממש לא מספיק.

אבל נראה שההמתנה בכל זאת השתלמה ומנועים חזקים יותר מגיעים למותג העקרב. כי 155 כ"ס באבארט זה נחמד ולגמרי מספיק לסיבוב ראווה בעיר, אבל לא ממש מספיק במכונית עם יומרה ספורטיבית. לא כזו עם הסמל המחייב. נזכיר כי בניגוד לדגמי בנזין, חשמלית צריכה להזיז גם סוללות כבדות.

עכשיו נותר לראות לאילו עוד דגמים יגיעו המנועים האלה (מישהו הזכיר 208GTI?) ולאיזה הספקים הם יצליחו להתרומם בדגמים הבאים.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה