בקצרה:
- אודי חשפה גרסת ספורטבק ל-Q6
- מערכות ההנעה זהות לגרסה הרגילה
- כאן ברבעון השני של 2025
כמו קופה: אודי חשפה גרסת ספורטבק מעוצבת ל-Q6. השינוי העיקרי הוא בחלק האחורי, שמשתפל בחדות לאחור עם מסיט אוויר בולט ליצירת מראה כמו קופה. בנוסף הוא גם נמוך בכ-3.5 ס"מ מהגרסה הרגילה, מה שמאפשר לו להשיג מקדם גרר נמוך יותר (0.26 לעומת 0.28) המשפיע על צריכת החשמל ומאפשר לו להציג טווח נסיעה גדול במעט.
עיצוב הפנים זהה עם לוח מחוונים ("11.9) ומסך מגע ("14.5) בטכנולוגיית OLED היוצרים מראה אחיד, מסך מגע נוסף המוצב מול הנוסע מלפנים ("10.9) לשליטה במערכות בידור-נוחות ותצוגת נתונים עילית במציאות רבודה. תא המטען צנוע ב-15 ליטר מהגרסה הרגילה (511 ליטר) בעוד התא מתחת למכסה הקדמי נותר ללא שינוי (64 ליטר).
חשמל מגוון: מערכות ההנעה זהות ל-Q6 הרגיל. לגרסת ההנעה אחורית יש 292 כ"ס בשידוך לסוללת 83 קוט"ש עם טווח של 545 ק"מ, או 306 כ"ס בשידוך לסוללת 100 קוט"ש ו-656 ק"מ בין טעינות. ויש גם גרסאות כפולות הנעה: עם 387 כ"ס או 489 כ"ס ב-SQ6 החזק בהיצע, שיזנק ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות. שתיהן עושות שימוש בסוללה הגדולה עם טווח נסיעה של 636 ו-607 ק"מ בהתאמה.
מערכת החשמל במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה (225 קילוואט לסוללה הקטנה ו-260 קילוואט לגדולה) ומילוי מ-10% ל-80% ב-22 דקות.
מה אנחנו חושבים: ה-Q6 משתלב בקטגוריה שבה היצע המתחרים הפך מצומצם לאחרונה, ללא תשובה ישירה מהמתחרים הגרמניים, שכן ב.מ.וו iX3 ומרצדס EQC הפסיקו ייצור וייקח עוד זמן עד שיוצגו יורשים עדכניים. גרסת הספורטבק המעוצבת שנוספה להיצע אומנם מקריבה מעט מהשימושיות, אך משפרת משמעותית את המראה באופן שיאפשר לו להתמודד גם מול אחיו לפלטפורמה, פורשה מקאן EV.