דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק: ותיקות איכזבו, צעירות הצטיינו והטורקים זכו לפרגון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • איגוד הבטיחות האירופי פרסם ציוני בטיחות ל-16 דגמים
  • ארבעה כוכבים בלבד לחשמליות של טויוטה וסוזוקי
  • יחס מועדף הוענק לדגמי "טוג" הטורקים

מרסקים: איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP פרסם תוצאות של סבב מבחני ריסוק חדש, עם פתיחת תערוכת הרכב של מינכן. במפתיע, מכוניות של ארבעה מותגים ותיקים אכזבו והסתפקו בציון של 4 כוכבים בלבד - מתוך חמישה אפשריים.

צמד רכבי הפנאי החשמליים-תואמים, סוזוקי e-ויטרה וטויוטה אורבן קרוזר, איבדו ניקוד בשל הגנה לקויה על איזור החזה של הנהג ועל ראשי הנוסעים מאחור. סיטרואן C5 איירקרוס, בדומה לאחיותיה פיג'ו 3008 ואופל גרנדלנד, קיבלה ציון דומה בשל ניקוד נמוך בסעיפי ההגנה על "משתמשי דרך פגיעים", כלומר הולכי רגל ורוכבי אופניים, וכן בסעיף מערכות העזר לנהג. ב.מ.וו סדרה 1 העדכנית איבדה נקודות בשל הגנה לקויה על אזור החזה של הנהג ועל רגליהם של צמד היושבים מלפנים.

מצטיינים: ניו פיירפליי, המכונית הקטנה של מותג החשמליות הסיני, זכתה בציון המרבי - ובמפתיע גרפה ציון של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, הציון הגבוה ביותר שרשמה מכונית כלשהי בשנתיים האחרונות. גם BYD דולפין סרף, קטנה נוספת מסין, זכתה ב-5 כוכבים.

רשימת הסיניות הנוספות שהצטיינו עם חמישה כוכבי בטיחות כוללת את איון V שנחתה לאחרונה בישראל, את IM6, אקסלנטיקס ES וסמארט 5 שיגיעו בקרוב, וכן את לינק אנד קו 08 שנחתה כאן בשבועות האחרונים.

דגמים נוספים שרשמו ציון של 5 כוכבים הם יונדאי איוניק 9, מיני קופר ואייסמן, אודי Q4 אי-טרון ופולקסווגן ID.BUZZ. עבור השתיים האחרונות מדובר במבחן חוזר, לאחר שנבחנו לראשונה לפני 3 ו-4 שנים. שתיהן זכו הפעם לציונים נמוכים יותר בסעיפי ההגנה על נוסעים בוגרים, על ילדים ובסעיף מערכות הסיוע לנהג, אך שיפרו את ההגנה על משתמשי דרך פגיעים. ציון של 5 כוכבים הוענק גם לצמד החשמליות של המותג הטורקי טוג (Togg) - המשפחתית T10F ורכב הפנאי T10X.

נציין כי התוצאות של צמד הטורקיות גרמו להרמת גבות בשל היחס המועדף שקיבלו מה-EuroNCAP - שתזמן באופן חריג את פרסום התוצאות ליום שבו הוצגו השתיים בתערוכת מינכן (על אף שבאופן קבוע מתפרסמות התוצאות בימי רביעי). חריגה לא פחות היא העובדה ששליש מההודעה לעיתונות שפורסמה בעניין, עסקה בתיאור שתי המכוניות כולל פירוט על תכניות החברה לייצור דגמים עתידיים, הצגת צוותי העיצוב של החברה והשוואה מוזרה לטסלה, כאשר לדברי ה- EuroNCAP מדובר בשתי חברות שהן "גם יצרניות רכב וגם חברות טכנולוגיה".

מה אנחנו חושבים: בסופו של דבר, מבחני הריסוק שואבים את כוחם מאמון הציבור. וכל עוד הקהל משוכנע שה- EuroNCAP פועל בניקיון כפיים וניגש למלאכתו בצורה מקצועית ועניינית, ובהתאם מעדיף דגמים שזכו לציונים גבוהים, אזי גם יצרני הרכב משקיעים את המאמצים הנדרשים בשיפור רמת הבטיחות - והציבור כולו יוצא נשכר.

הודעה כמו זו שיצאה הפעם - בעניין כלי הרכב הטורקים - זורעת ספקות ולבטח לא מחזקת את האמון הציבורי במבחני הריסוק. לנו נותר לקוות כי מדובר במעידה חד-פעמית ולא במדיניות חדשה ובעייתית של הארגון.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה