סמארט, מותג החשמליות בבעלות ג'ילי ומרצדס, חשפה גרסת ביצועים ל-5. עם 3.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש היא מהירה משמעותית מהגרסאות הרגילות, ללא שינוי בטווח הנסיעה. כל הפרטים, וגם האם היא עשויה לאיים על אמת המידה הקוריאנית של הקטגוריה, בפנים
מאת: ניר בן זקן
פורסם 09.04.25
בקצרה:
- סמארט חשפה גרסת ביצועים ל-5
- הביצועים שופרו, טווח הנסיעה זהה
- צפויה לנחות כאן בחודש אוגוסט

זרם חזק: סמארט חשפה את ה-5 בראבוס, גרסת ביצועים לרכב הפנאי החשמלי הגדול ביותר בהיצע שלה, כתשובה ליונדאי איוניק 5N שכבר משווקת וטסלה מודל Y פרפומנס שתוצג בקרוב בגרסה מעודכנת. שיווק מקומי צפוי לחודש אוגוסט הקרוב.
מערכת ההנעה הכפולה של הבראבוס מפיקה 646 כ"ס, 59 כ"ס יותר מהגרסה כפולת הנעה הרגילה. מערכת בקרת שיגור ייחודית מאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, 1.1 שניות פחות מה-5 הרגילה, אבל 0.4 שניות יותר מהמתחרה הקוריאנית.

הסוללה בקיבולת זהה (100 קוט"ש) ובאופן מפתיע תוספת הכוח והביצועים לא באה על חשבון טווח הנסיעה שנותר זהה (540 ק"מ). שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה מהירה (400 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-18 דקות.
נוצות קרב: העיצוב החיצוני נבדל עם פגושים שונים ואגרסיביים יותר, פס אדום סביב למרכב וחישוקים גדולים יותר ("21 לעומת "20). אך באופן מפתיע לייעוד הספורטיבי, מולבשים עליהם צמיגי קונטיננטל אקו-קונטקט 7 המיועדים יותר לחיסכון מאשר לאחיזה.
סביבת הנהג כוללת את אותו סידור של לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ותצוגת נתונים במציאות רבודה, עם צמד מסכי מגע ("13) בטכנולוגיית OLED, האחד מרכזי והשני עבור הנוסע מלפנים. הבידול מהגרסאות הרגילות מסתכם בריפוד אלקנטרה למושבים, להגה ולדיפונים עם צבע אדום לתפרים ולחגורות הבטיחות.

מה אנחנו חושבים: ה-5 שתהיה דגם חשמלי שלישי באולם התצוגה של סמארט, מסתמנת כמי שמכוונת לצמרת קטגוריית הפנאי-חשמל, מול מתחרים מבוססים היטב מבית טסלה, יונדאי ואקספנג. בין היתר הודות לשימוש בפלטפורמה ייעודית עם מערכת חשמל מתקדמת, עיצוב ייחודי, סביבת נהג מודרנית וממדים גדולים שיאפשרו שימושיות משפחתית.
במקרה של הבראבוס, היא מביאה שדרוג משמעותי בביצועים וזאת מבלי לפגוע בטווח הנסיעה. מצד שני, לא ברור האם היא תציג גם יכולות דינמיות מושחזות בדומה למתחרה הקוריאנית, שכן היצרנית לא מפרטת את השינויים שבוצעו (אם בכלל) למערכות מכאניות, וגם בחירת הצמיגים לא מעודדת מבחינה זו. נמתין לכן כמה חודשים בסבלנות להתרשמות מלאה מאחורי ההגה כשתנחת כאן.