דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

להתחרות בפורשה ועל הדרך להתרענן: תכניות גרנדיוזיות ל-BYD

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב-BYD ממשיכים להרחיב את ההיצע
  • דנזה Z תתחרה בפורשה 911, עם הנעה חשמלית
  • הוצגו מחליפים לסיל ולטאנג, כעת עם הנעה היברידית

עושה ספורט: דנזה, אחד מסוללת מותגי קונצרן BYD בשוק הסיני, ומי שצפויה להפוך לחטיבת היוקרה שלה באירופה וגם אצלנו, חשפה את ה-Z, מכונית ספורט חשמלית שמבטיחה להציב אלטרנטיבה ללא פחות מפורשה 911.

מרכב הקופה מזכיר שלא במקרה מבנה של מכוניות על עם מנוע מרכזי, כולל כונסי ומסיטי אוויר (אמיתיים כולם) לרוב על מנת לייעל את זרימת האוויר ולסייע עם כוח הצמדה, כולל כנף אחורית גדולה מאחור. תא הנוסעים כולל צמד מושבי באקט עם חגורות בטיחות בדומה לרכבי מרוץ (5 נקודות) וכלוב בטיחות מאחוריהם.

צפייה בתוכן להתחרות בפורשה ועל הדרך להתרענן: תכניות גרנדיוזיות ל-BYD

יש שלושה מסכים, כלוח מחוונים דיגיטלי לנהג, מסך מגע מרכזי ומסך נוסף לנוסע. גלגל ההגה שטוח בחלקו העליון והתחתון, עם מתגי שליטה במערכות השונות, וניתן לקיפול אל תוך הקונסולה בהפעלת נהיגה אוטונומית.

כבסיס משמשת פלטפורמת E3 העדכנית, המשותפת ל-Z9 GT ששיווקה באירופה קרוב. דנזה לא חושפת פרטים טכניים, אך יתכן כי מערכת ההנעה תהיה דומה לשוטינג-ברייק, עם שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור ואחד מלפנים, הנעה כפולה והכוונת מומנט מאחור, בתפוקה משולבת של 965 כ"ס.

מערכת ההיגוי ללא קשר מכאני (Steer-by-Wire) ומערך המתלים הם המתקדמים של היצרנית (Disus-Z), עם יכולת סריקת הדרך לפנים והתאמת מידת שיכוך בולמי הזעזועים לתוואי הכביש בפחות מ-10 אלפיות השניה.

החברה האם: BYD עצמה חשפה את האושן S כמשפחתית גדולה שתחליף את הסיל, ואת הדיינסטי D כרכב פנאי גדול עם שלוש שורות מושבים שיחליף את הטאנג. בהיררכיית הקונצרן, אושן נחשבת עממית ודיינסטי ממוצבת גבוה יותר.

במקרה של שניהם החידוש העיקרי יהיה פלטפורמה חדשה ומודולרית שתאפשר לשלב מערכת הנעה חשמלית או היברידית-נטענת, עם מנוע בנזין שישמש מאריך טווח. זאת בשונה מהיצע הדגמים כיום שבו חלק הוסב מבנזין לחשמל (האן ואטנג למשל), או מחשמל להיברידי-נטען (סיל U למשל).

לדברי היצרנית, מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת חשובה עבור גידול במכירות באירופה, בעיקר בהתחשב בשחקניות חדשות שמצטרפות ליבשת הישנה כמו צ'רי וצ'אנגן.

במקרה של שני הקונספטים ניתן להבחין בעיצוב עדכני ומוקפד מבעבר, שאמור גם לשפר את היעילות האווירודינמית. במקרה של הדיינסטי D עם סבכה קדמית מוארת המשלבת את סמל המותג. בשניהם דלתות אחוריות הנפתחות בזווית הפוכה לקדמיות (דלתות התאבדות) וללא קורה B, אך ספק אם פתרון זה יגיע לייצור סדרתי.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה