מי זו פורשה, מה זה למבורגיני? איון הסינית מציגה ספורט-שטח חשמלי
מי זו פורשה, מה זה למבורגיני? איון הסינית מציגה ספורט-שטח חשמלי
ענקית הרכב הסינית GAC חשפה אב-טיפוס לשטח עבור מכונית הספורט הקיצונית של מותג איון, אלטרנטיבה חשמלית לפורשה 911 דקאר ולמבורגיני הורקאן סטרטו. כל מה שאתם צריכים לדעת עליה, בפנים
ספורט סיני: איון, חטיבת החשמליות של יצרנית הרכב GAC הסינית שתתחיל בעוד ימים אחדים שיווק מקומי בישראל, הציגה קונספט ייחודי לחשמלית ביצועים לשטח. אם תגיע לייצור סדרתי היא תהיה אלטרנטיבה נקיה מזיהום לדגמים שיוצרו בעבר כמו פורשה 911 דקאר ולמבורגיני הורקאן סטרטו.
הקונספט מבוסס על ההיפטק SSR, מכונית-על חשמלית שהוצגה לפני כשלוש שנים. עם מרכב מקרבון חזק וקל משקל ומערכת הנעה עם שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור ואחד מלפנים עם תפוקה משולבת של 1,223 כ"ס. היא תציע כמובן הנעה כפםולה והכונת מומנט לפנים-אחור, ותזנק ל-100 קמ"ש ב-1.9 שניות, נתון דומה לחשמליות-על אקזוטיות כמו רימאק נבארה ולוטוס אויג'ה.
להעלות אבק: הקונספט שהוצג אמור לשדרג את מכונית העל הסינית ליכולת נסיעה בשטח, לדברי היצרנית בסגנון מרוץ הבאחה 1,000 באמריקה, הנחשב לאחד הקשוחים בעולם. בהתאם מתגלגל הרכב על צמיגי שטח ייעודיים וגדולים, בעוד מערך מתלים שונה מאפשר גם הגבהת מרכב. יש פגושים שונים עם מיגון תחתון לטובת שיפור זוויות הגישה-נטישה, וגגון מסיבי עם יחידות תאורה גדולות מלפנים והתקן ייעודי מאחור לצמד גלגלים רזרביים.
כניסה לתא הנוסעים מתבצעת באמצעות דלתות נפתחות מעלה בדומה לגרסה הרגילה. כל השאר שודרג בהתאם לתקנון המרוצים לרבות כלוב בטיחות, צמד מושבי באקט וחגורות ייעודיות, גלגל הגה ודוושות מותאמים, בלם יד הידראולי ומטף כיבוי ומפסק חשמל לחירום.
מה אנחנו חושבים: ה-SSR הרגילה היא אחת המכוניות הנדירות בעולם, ובמיוחד בסין הידועה בקצבי ייצור רכב גבוהים. שלוש שנים לאחר הצגתה יוצרו רק כ-30 יחידות, רובן עבור השוק המקומי, בעוד יחידה אחת נמכרה בתאילנד. זאת לעומת יותר מ-100 יחידות שמכרה המתחרה מבית BYD, יאנגוואנג U9.
לכן נדמה ש-GAC פחות מעוניינת למכור כמויות גדולות ממנה, והשימוש בה ממוקד בקידום תדמית. אבל היצרנית הסינית מסוגלת לייצר בסדרות מוגבלות ללא כל בעיה, ואנחנו מאוד מקווים שתחליט לחעשות ככה גם במקרה זה. הרכב הזה מדליק.