פורשה חשפה תמונות ופרטים ראשונים על קאיין חדש וחשמלי, דור רביעי לרכב הפנאי הגדול והדגם הנמכר והמצליח ביותר בהיסטוריה של היצרנית. החשיפה הרשמית צפויה לחודשים הקרובים, בעוד שבישראל הוא ינחת כאן במהלך המחצית הראשונה של 2026. נציין כי הקאיין הנוכחי, עם מנוע בנזין רגיל או היברידי-נטען, ימשיך להימכר לצד הגרסה החשמלית עד הצגתו של יורש בעוד כשנתיים. זאת כחלק משינוי האסטרטגיה בפורשה וההחלטה שלא להתנתק לחלוטין ממנועי בעירה פנימית.

פורשה בחרה לחשוף את אב הטיפוס באירוע הנהיגה שלסלי וולש בבריטניה, מרוץ טיפוס גבעה ותיק שמתקיים מאז 1905. עם נהגת הפורמולה E של פורשה, גבריאלה גילקובה מאחורי ההגה, קבע הקאיין EV זמן של 31.26 שניות לטיפוס המסלול הקצר (עלייה של 16.7% לאורך 914 מטר), מהיר ב-4.2 שניות מבנטלי בנטיאגה W12 וקובע בכך שיא לרכב פנאי בייצור סדרתי.
למרות מדבקות ההסוואה ניתן להתרשם שהעיצוב החיצוני בעל דמיון לא מפתיע למקאן EV, לרבות יחידות תאורה מלוכסנות מלפנים ואחוריות עם פס מחבר, בעוד שהדלתות נטולות מסגרת להפחתת מקדם גרר. גם סביבת הנהג צפויה להיות דומה לדגמים החשמליים של היצרנית עם שימוש במגוון מסכים, לנהג, לנוסע ושניים מרכזיים על חשבון מתגים פיזיים.

ביצרנית לא מספקים בינתיים פרטים טכניים על הקאיין החדש, למעט כושר גרירה של 3.5 טון, מה שלדברי פורשה הופך אותו לחשמלי ראשון שמשתווה לבנזין מבחינה זו. כבסיס משמשת פלטפורמת PPE שפותחה בשיתוף אודי ומשמשת גם את המקאן EV ואת ה-Q6, עם מערכת חשמל במתח גבוה שתאפשר שימוש בטעינה אולטרה מהירה.

כאופציה תציע פורשה בקאיין מערכת מתלים מתקדמת (מכונה Porsche Active Ride) המוצעת גם בפנמרה ובטייקן העדכניות. היא מבוססת קפיצי אוויר עם בולמי זעזועים ייחודיים בעלי משאבה הידראולית חשמלית לשליטה בלחץ, עם אפשרות להרמה או הנמכה מהירה של כל יחידה בנפרד. בכך היא מאפשרת צמצום כמעט מוחלט של זוויות הגלגול על ציר הרוחב (בעומסי פניה) ועל ציר האורך (בזמן בלימה או האצה) וגם מייתרת את הצורך במוטות מייצבים.
הכתבה בשיתוף The Wheel Network