דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אקשן בכוח חשמל: שברולט חשפה סילברדו קיצוני

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שברולט חשפה גרסת קצה לסילברדו EV
  • עם 1,100 כ"ס ומערכת מתלים משודרגת
  • בינתיים כאב-טיפוס, ייצור סדרתי אולי בעתיד

מפגן יכולת: שברולט חשפה גרסת ZR2 לסילברדו EV, למעשה קונספט לגרסת שטח קיצונית לטנדר החשמלי, שעשויה להגיע בעתיד לייצור סדרתי.

מערכת ההנעה מגיעה מהאמר EV, שלושה מנועים חזקים, מהם שניים מאחור, עם הנעה כפולה-קבועה והכוונת מומנט מאחור, בעוד שבמנוע הקדמי משולבת נעילת דיפרנציאל. ההספק משולב עומד על 1,100 כ"ס, יותר מכפול מהספק הגרסה הרגילה. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש? אזורי פרארי, כ-3 שניות.

השבחה מכאנית: על מנת לשדרג את יכולת השטח, ה-ZR2 מצויד במערכת מתלים של מולטימאטיק עם מרווח גחון משופר לפי בחירה, מהלך מתלים ארוך יותר (כ-33 ס"מ) ויכולת ספיגת שיבושים שמבטיחה להיות טובה משמעותית, בעיקר במהירות גבוהה.

השינויים הויזואליים כוללים תוספת של פסי תאורת לד בחזית ובקצה הגג, מיגון ייעודי לגחון ולספי הצד, פגוש קדמי שונה המאפשר להגדיל את זווית הגישה ובתי גלגלים רחבים יותר לטובת מקום ראוי לצמיגי BFGoodrich MT אגרסיביים וגדולים משמעותית ("37) מאלה שבגרסה הרגילה.

מה אנחנו חושבים: שברולט נכנסה אחרי פורד לקטגוריית "טנדר אקשן", וגם טנדר חשמלי היא הציגה אחרי שכבר שווק אחד כזה על ידי המתחרה הגדולה (F150 לייטנינג). אבל בשילוב של השניים, חשמל ושטח קיצוני, היא מקדימה את יריבתה המושבעת מדטרויט.

הקונספט שהציגה כעת נראה מסקרן במיוחד, שכן הוא מבטיח לא רק להיות חזק ומהיר יחותר, אלא גם לשדרג משמעותית את יכולת השטח של הטנדר החשמלי, ובכך להפוך אותו לנחשק הרבה יותר, ואפילו להתמודד עם מתחרים יקרים משמעותית כמו טסלה סייברטראק וריביאן R1T. צריך רק לקוות ששברולט תביא אותו לייצור סדרתי. ובמהרה בבקשה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הממשלות והיצרנים לא רוצים שתדעו את זה אבל החשמליות מפיצות קרינה חזקה  (לת)
    משה, 09-03-2025

  • 2. מר משה - זה שתכתוב את השטות בזאת בכל כתבה זה לא מחשיד בכלל שיש לך אינטרס ללכלך על חשמליות. כמה משלמים היות ברוני הדלק? (לת)
    ברונו, 09-03-2025

  • 3. צריך להבין משהו 
    יותם (מהנדס חשמל), 09-03-2025

    במקרה של הסילברדו EV, מדובר בסוללה ענקית, אבל היא לא אינסופית. סביבות 200kWh. עכשיו, לכל רכב חשמלי יש עקום מהירות-מרחק. העקום של הסילברדו EV זהה כמעט לחלוטין לעקום של ההאמר EV וקל למצוא אותו במרשתת. זאת מכיוון שלהאמר EV יש בדיוק אותה סוללה ובדיוק אותו מרכב כמו הסילברדו EV.

    מכאן כמה תובנות:
    א. הדגם הרגיל, זה שהיצרן טוען שיכול לבצע 630 ק"מ נסיעה -למעשה יכול לבצע 848 ק"מ על טעינה אחת, בתנאי שתנהגו במהירות החסכונית שלו, שהיא כ-40 קמ"ש בלבד (25 מייל לשעה). זה קצת קיצוני, אבל אם תנהגו בו במהירות 72 קמ"ש (45 מייל לשעה) אז הוא עדיין יבצע 730 ק"מ על טעינה אחת. במהירות הזאת אחי נהג לאילת וחזרה ועדיין היו לו 20% סוללה כאשר הוא חזר. אז בהחלט אפשרי. הבעיה שאח"כ חזרנו על זה והפעם הנהיגה התבצעה על כביש הערבה במהירות "קצת" יותר גבוהה שמנימוקים מובנים לא אפרט - כמובן שנאלצנו לטעון במצפה בדרך חזרה. לא סיוט, בגלל שבסילברדו EV יש מערכת 800V שהיא אידאלית לטעינה מהירה. סה"כ 20 דקות טעינה הספיקו בשביל שיהיה לנו שפע של מטען לחזור. אבל שוב, עקום מהירות-מרחק לא משקר. יש לכם 730 ק"מ על טעינה בדגם הבסיסי, בתנאי שתנהגו לאט. ממש לאט.
    ב. היצרן מנסה "לעבוד" עליכם שתשלמו עוד 50,000 שקל בשביל הדגם המתקדם, ה-RST, שלכאורה יש לו טווח יותר גדול. זה שקר. לשני הדגמים אותה סוללה ואותו מרכב בדיוק, אז לשניהם יש בדיוק אותו עקום מהירות-טווח. מכאן שאם כבר, אז בגלל של-RST יש מנוע חזק יותר, אם תנצלו את המנוע שלו, אז הטווח שלו יהיה קצר משל הדגם הבסיסי. אין אפשרות לשפר את זה, את חוקי הפיזיקה אי אפשר לשנות.
    ג. כאן בכתבה מציינים שעכשיו יש שלושה מנועים עם הספק אימתני של מעל 1000 כוחות סוס. זה נשמע טוב - וזה באמת טוב. אם אתם צריכים לגרור רכבת. או מטוס נוסעים. אבל רק למרחק קצר, בגלל שכאלה מנועים יחסלו את מטען הסוללה בזמן קצר ואין אפילו מילה אחת בכתבה על שדרוג הסוללה. אני חייב רק לציין במאמר מוסגר שבקרוב יכנסו סוללות מצב מוצק - וזה יהיה גיים צ'נגר. רק שבכתבה אין אפילו מילה אחת על זה. אז אם באמת רק הגבירו את כוח המנועים בלי לשנות סוללה, אתם מבינים בעצמכם שהם רק "קילקלו" את הרכב. כלומר כן, 0-100 פחות מ-3 שניות.. "איזה כיף". עכשיו נראה כמה פעמים אפשר לעשות את זה עד שצריך לטעון. לא יותר מדי.

    בהנחה שהם נשארו עם אותה סוללה 200kWh - שהיא דרך אגב סוללה מצוינת, אין לי שום דבר רע להגיד עליה (חוץ מזה שהיא לא LFP, אבל אם רוצים זרם גדול, אז אין ברירה כאן), המשמעות של מנועים חזקים מדי, היא סתם איבוד טווח בין טעינות.

    לטעמי הדגם הבסיסי הוא האידאלי. הדגמים היותר חזקים - סתם בזבוז כסף, מהר מאוד תגלו שאתם לא רוצים לנהוג מהר או לסחוב משאות גדולים מדי, כי זה עולה לכם בטווח נסיעה וכמה שהמנוע גדול יותר, זה רק עולה לכם ביותר טווח נסיעה.

    אבל שלא תבינו לא נכון, הסילברדו EV הוא רכב חלומות מכל בחינה אפשרית. כל הדגמים שלו יתנו לכם את כל מה שאתם צריכים מרכב עבודה. זה פשוט שלהרכיב עליו מנוע גדול מדי שממילא לא תרצו לנצל כי אז זה יגמור לכם את הסוללה מהר - זה קצת בזבוז וזה לא עוזר בכלום: גם הדגם הבסיסי עושה 0-100 בסביבות 5 שניות. מספיק טוב. מנוע גדול יותר גם שוקל יותר, אז בסופו של עניין אתם משלמים על זה, בטווח נסיעה.

    סגור תגובה

  • 4. לטרחן מתגובה 3 בדיחה 
    היודע , 10-03-2025

    חמוד, טחנת את המוח. מי שיקנה את הרכב הזה בעלות של 1.3 מיליון שקל כנראה, לא צריך לדאוג מטעינות ובוודאי שלא נוהגים ב 70 קמש לאילת, חתיכת שמוק שמסכן חיי אדם. לגבי כמה אפשר להאיץ עם הרכב הזה? בערך 4 שעות ברציפות, מה אתה מבלבל את המוח?

    סגור תגובה

  • 5. כל רכב שנוסע מהר צורך יותר אנרגיה. מי שיש לו כסף לא מעניין מהי צריכת הדלק או קצב ירידת הטווח. 
    גדי, 10-03-2025

    https://www.topspeed.com/cars-with-the-highest-fuel-costs/

    סגור תגובה

  • 6. ל3 - "בקרוב יכנסו סוללות מצב מוצק" ה"בקרוב הזה זה 3-5 שנים (לת)
    אורי, 10-03-2025

  • 7. יכולת שטח ???????????? 
    חומי, 10-03-2025

    שוקל כמו בולדר, איך יקפז כמו עז הרי?

    סגור תגובה

  • 8. לטיפשים מתגובות 3-4 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-03-2025

    כסף לא יעזור לכם, אם אתם נתקעים בשטח עם סוללה ריקה.

    סגור תגובה

  • 9. התכוונתי כמובן לטיפשים מתגובות 4-5 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-03-2025

    למה אי אפשר לערוך כאן תגובות :-).

    סגור תגובה

  • 10. 6 - יש כאן עוד שקר קטן בתעשייה 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-03-2025

    הטענה שסוללות מצב מוצק הן "טכנולוגיה חדשה" וש"יש בעיות טכניות". שקר, בדיוק כמו הטענה שהטווח של הסילברדו RST גדול משל הדגם הבסיסי.

    האמת שסוללות מצב מוצק - סרט ליתיום, עליו חומר קרמי ועליו עוד חומר מוליך, עליו מבודד, מוציאים טרמינלים מהשכבות המוליכות וכל זה מגולגל לגליל - זאת אחת מהטכנולוגיות הראשונות הידועות למין האנושי. סוללות מצב מוצק התחילו עוד בתקופת בוולטה לפני כ-300 שנה. עוד לפני שידעו על זרם חילופין או אפילו על החשמל שבברק, ידעו על סוללות מצב מוצק.

    כיום משתמשים בסוללות מצב מוצק בקוצבי לב ובישומים קריטיים, כי זה יקר מאוד. הסוללות האלה מכילות הרבה מאוד ליתיום. אבל, אם יש לך קונה שמוכן לשלם חצי מיליון שקלים על רכב, אז המחיר הוא לא פונקציה.

    היצרן הראשון שישים סוללות מצב מוצק, ישתלט על השוק. מצד שני, הוא יאבד את כל הדגמים הקודמים שלו כי אף אחד לא ירצה לקנות רכב בלי סוללות מצב מוצק.

    לכן צריך יצרן שנמצא במצב כלכלי קשה, שהדגמים הקודמים שלו בקושי נמכרים ושלכן חייב מהר להציל את עצמו. הנקודה היא שלא חסרים כאלה. בסוף מישהו יעשה את זה.

    סגור תגובה

  • 11. וולטה, כמובן. לא בוולטה :-). (לת)
    יותם (מהנדס חשמל), 10-03-2025

  • 12. מסקנה: אסור לכתוב תגובות בסמארטפון 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-03-2025

    לאתר שבו אי אפשר לערוך החוצה תעויוט כתיב. אוקיי, מספיק פדיחות ליום אחד. חזרה לעבודה - הבמה שלכם.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה