שנת 2025, כמו קודמותיה, נפתחת עם עליות מחירים בשוק הרכב החדש - כאשר הפעם יש לכך מגוון סיבות: החל מהקטנת הטבות המס למכוניות חשמליות, דרך עדכון נוסחאות המס הירוק והטבות המס הניתנות על מערכות בטיחות ועד לעליית המע"מ. נזכיר כי חלק לא מבוטל מהיבואנים הזדרזו להעלות את המחירים כבר בסוף השנה היוצאת. נציין גם כי בחודשים הקרובים ימשיכו היבואנים למכור כלי רכב שנכנסו ארצה עוד ב-2024, ולפחות בכל הנוגע למס הקניה לא נפגעו מהגזירות החדשות. במקרים אלו, ולא רק בהם, יתכנו התייקרויות נוספות בחודשים הבאים.
לפניכם פירוט המותגים המתייקרים לפי סדר הא"ב, כתבה שתתעדכן במהלך החודש הקרוב בהתאם לדיווחי היבואנים. ויש כמובן לזכור כי מחירונים מלאים לכל הדגמים הנמכרים בארץ מוצגים בקטלוג iCar וגם במתחם מחירון רכב חדש באתר.
אופל
הקורסה הקטנה התייקרה ב-2,000 שקל ותעלה מעתה 135 אלף שקל. המוקה התייקרה ב-4,000 שקל בגרסת הבנזין, בזמן שהחשמלית שמרה על מחירה בנתיים, ואילו אופל אסטרה התייקרה ב-2,000 שקל ותעלה 168 אלף שקל. הקומבו המסחרי התייקר בגרסת הכניסה ב-2,000 שקל ויעלה 177 אלף שקל.
ג'ילי
הגיאומטרי C התייקרה ב-1,000 עד 1,500 שקל, כך שמחירה יתחיל ב-151.5 אלף שקל לגרסה עם הסוללה הקטנה וב-169.5 אלף שקל לסוללה הגדולה.
ג'נסיס
ה-GV60 החשמלי התייקר בחלק מהגרסאות ב-3,000 שקל, בעוד גרסאות הכניסה שמרו על מחירן. ה- GV70 התייקר ב-6,000 עד 11 אלף שקל ומחירו יתחיל ב-385 אלף שקל, ואילו ה-GV80 התייקר ב-6,000 שקל בכל הגרסאות. ה-G80 סדאן התייקרה ב-10,000 שקל.
טויוטה
האייגו X והיאריס הקטנות התייקרו ב-5,000 שקל, מחירן יתחיל ב-105 ו-141 אלף שקל בהתאמה. היאריס קרוס התייקרה אף היא בשיעור דומה ומחירה יתחיל ב-159 אלף שקל. הקורולה סדאן, שכרגע לא נמצאת במלאי בשל החרם הטורקי, התייקרה ב-2,000 שקל ומחירה יתחיל ב-169 אלף שקל. הקורולה קרוס התייקרה ב-1,000 עד 5,000 שקל ומחירה יתחיל ב-180 אלף שקל.
הראב 4 התייקר ב-3,000-4,000 שקל ומחירו יתחיל ב-210 אלף שקל, הקאמרי התייקרה ב-3,000-5,000 שקל ומחירה יתחיל ב-215 אלף שקל, ההיילנדר התייקר ב-10 עד 17 אלף שקל ויתחיל ב-340 אלף שקל והלנדקרוזר החדש התייקר ב-10 עד 13 אלף שקל ויתחיל ב-410 אלף שקל.
בגזרה המסחרית נרשמו התייקרויות של כ-3,000 שקל בסיטי ובפרואייס, בעוד ההיילקס הוזל בגרסה אחת ב-12 אלף שקל, אך התייקר באחרות ב-25 עד 34 אלף שקל.
טסלה
אצל מותג החשמליות האמריקאי נרשמו התייקרויות של 14-16 אלף שקל במודל 3, שמחירה יתחיל ב-211 אלף שקל. מודל Y התייקרה ב-15 עד 31 אלף שקל ומחירה יתחיל ב-244 אלף שקל, בעוד דגמי מודל S ומודל X התייקרו בכ-15 אלף שקל ומחירם יתחיל ב-618 או 638 אלף שקל, בהתאמה.
יונדאי
היבואנית בחרה לפרסם מחירון חדש לקראת סוף חודש דצמבר, ולא מתכננת להעלות שוב מחירים במהלך ינואר. רכב הפנאי הקטן וניו התייקר בכ-3,200 עד 4,200 שקל ומחירו יתחיל ב-134 אלף שקל. הקונה והטוסון התייקרו ב-3,500 עד 5,000 שקל, כאשר מחירו של הקונה יתחיל ב-176 אלף שקל בעוד הטוסון יתחיל מ-188.5 אלף שקל.
האלנטרה בגרסת הבסיס שמרה על מחירה (170 אלף שקל) אך גרסאות בכירות התייקרו בכ-1,500 שקל, בעוד הסונטה התייקרה ב-5,000-6,000 שקל.
האיוניק 5 החשמלית התייקרה בכ-5,000 שקל ומחירה יתחיל ב-215 אלף שקל. האיוניק 6 התייקרה ב-4,300 עד 6,000 שקל ומחירה יתחיל ב-220 אלף שקל. איוניק 5N, גרסת הביצועים לחשמלית הקוריאנית, התייקרה ב-4,700 שקל ותעלה 444 אלף שקל.
מאזדה
ה-2 הקטנה התייקרה ב-4,000 שקל ומחירה יתחיל ב-126 אלף שקל, בעוד ה-3 התייקרה ב-4,000-5,000 שקל ומחירה יתחיל ב-161.5 אלף שקל. רכב הפנאי CX-3 התייקר גם הוא ב-5,000 שקל ומחירו יתחיל ב-144 אלף שקל. ה-CX-5 התייקר ב-3,000 שקל ומחירו יתחיל ב-181 אלף שקל, ואילו רכב הפנאי הגדול CX-90 התייקר ב-7,000 שקל ומחירו יתחיל ב-327 אלף שקל.
מיצובישי
ה-ASX התייקר ב-1,300 שקל ויעלה מעתה 150 אלף שקל. האליפקס קרוס התייקר בכ-1,500 שקל ומחירו יתחיל ב-164 אלף שקל, בעוד האאוטלנדר התייקר ב-1,600 עד 2,200 שקל ומחירו יתחיל ב-191.5 אלף שקל. הספייס סטאר לא תשווק עוד.
ניו
לאחר הוזלת המחירים שבוצעה לאחרונה, נרשמת כעת שוב התייקרות. ה-ET5 התייקרה ב-5,000 עד 10,000 שקל ומחירה יתחיל ב-300 אלף שקל. ה-EL6 התייקר ב-5,000 שקל באחת מהגרסאות אך הוזל בשיעור דומה בגרסה אחרת; ה-EL7 התייקר ב-20 אלף שקל ואילו ה-EL8 החדש התייקר ב-10,000 שקל.
סיאט
היבואנית העלתה מחירים במהלך המחצית השניה של דצמבר. האיביזה התייקרה ב-2,500 עד 4,000 שקל ומחירה יתחיל ב-117 אלף שקל. הארונה התייקרה ב-4,000-5,000 שקל ומחירה יתחיל ב-133 אלף שקל. האטקה התייקרה ב-4,000 עד 8,000 שקל ומחירה יתחיל ב-168 אלף שקל.
סיטרואן
ה-C4 המשפחתית התייקרה ב-2,000 שקל בגרסת הבנזין בלבד, שתעלה 154 אלף שקל. התייקרות דומה נרשמה גם ב-C4X. הברלינגו התייקר ב-2,000 שקל בגרסת הכניסה והג'מפי התייקר ב-1,000 עד 3,000 שקל.
סקודה
היבואנית בחרה לייקר את הדגמים בשתי פעימות, במהלך המחצית השניה של דצמבר. הפאביה התייקרה ב-7,000 עד 8,000 שקל ותתחיל ב-125 אלף שקל. הסקאלה התייקרה ב-6,000 שקל ותתחיל ב-138 אלף שקל, והאוקטביה התייקרה ב-11.5 עד 14 אלף שקל ומחירה יתחיל ב-165 אלף שקל.
הקאמיק התייקר ב-8,500 עד 10,500 שקל ומחירו יתחיל ב-143 אלף שקל. הקארוק הוזל במפתיע ב-3,000 עד 5,000 שקל ומחירו יתחיל ב-170 אלף שקל. הקודיאק התייקר ב-1,500 שקל בגרסת הבנזין שתעלה 216.5 אלף שקל, בעוד גרסאות הדיזל רשמו התייקרות של 10.5 עד 14 אלף שקל ומחירן יתחיל ב-260.5 אלף שקל.
סרס
רכב הפנאי סרס 5 התייקר ב-2,000 שקל ומחירו יתחיל ב-227 אלף שקל.
פולקסווגן
בגזרת רכבי הפנאי הקטנים-קומפקטיים נרשמו התייקרויות של 3,000 שקל בטי-קרוס, בטאיגו ובטי-רוק. הגולף התייקרה ב-7,000 שקל ותתחיל מ-177 אלף שקל בעוד ה-GTI התייקרה ב-5,000 שקל ותעלה 305 אלף שקל.
הטיגואן התייקר ב-11 עד 15 אלף שקל ומחירו יתחיל ב-229 אלף שקל. באגף החשמליות התייקרו ה-ID.5 וה-ID.7 ב-3,000 שקל ומחירם יתחיל ב-260 או 323 אלף שקל בהתאמה.
פורת'ינג
רכב הפנאי החשמלי פריידיי התייקר ב-22 אלף שקל ויעלה מעתה 198 אלף שקל. בנוסף, הוא קיבל לראשונה מערכות בטיחות אקטיביות.
פיג'ו
ה-208 התייקרה ב-1,000 שקל בגרסת ה-GT הבכירה שתעלה 144 אלף שקל ואילו ה-2008 התייקר ב-1,000 עד 2,000 שקל ויתחיל כעת ב-148 אלף שקל.
קיה
הפיקנטו התייקרה ב-900 שקל בגרסת הבסיס שתעלה 106 אלף שקל, בעוד יתר הגרסאות שמרו על מחירן. הסטוניק התייקר ב-3,000 עד 5,000 שקל ומחירו יתחיל ב-139 אלף שקל, הסלטוס התייקר ב-3,000 עד 4,000 שקל ומחירו יתחיל ב-165 אלף שקל בעוד הספורטאז' התייקר ב-5,000 שקל בגרסת הכניסה שתעלה 180 אלף שקל.
הנירו התייקר ב-1,000 עד 2,000 שקל ומחירו יתחיל ב-179 אלף שקל, ואילו ה-EV9 החשמלי התייקר ב-900 שקל ומחירו יתחיל ב-430 אלף שקל. שיווק ה-EV6 הופסק זמנית עד להגעת דגם מעודכן.
BYD
אטו 3, הדגם הנמכר ביותר בישראל בשנתיים האחרונות, התייקר ב-1,500 שקל ומחירו יתחיל ב-170 אלף שקל. הסיל התייקרה ב-2,000 שקל ותתחיל מ-219 אלף שקל, ואילו הסיל U החשמלי התייקר ב-1,500 עד 2,000 שקל, בזמן שגרסאות פלאג-אין החדשות שמרו על מחירן. רכב הפנאי טאנג התייקר ב-3,000 שקל ויעלה 328 אלף שקל.
DS
ה-3 החשמלי התייקר ב-4,000 שקל ויעלה מעתה 219 אלף שקל. ה-4 המשפחתית התייקרה ב-9,000 עד 11 אלף שקל ומחירה יתחיל ב-270 אלף שקל בעוד רכב הפנאי 7 התייקר ב-4,000 עד 9,000 שקל ומחירו יתחיל ב-345 אלף שקל.
KGM
אצל המותג הקוריאני, לשעבר סאנגיונג, התייקר הטורס בכ-2,000 שקל ומחירו יתחיל ב-177 אלף שקל. הרקסטון התייקר ב-3,000 עד 5,000 שקל ומחירו יתחיל ב-220 אלף שקל, והטנדר מוסו שמר על מחירו הקודם.
MG
ה-3 החדשה התייקרה ב-1,000 שקל ומחירה יתחיל ב-128 אלף שקל, ה-ZS ההיברידי התייקר ב-2,000 שקל ויעלה 158 אלף שקל ואילו MG4 החשמלית התייקרה ב-1,000 עד 2,000 שקל ומחירה יתחיל ב-155 אלף שקל.