בקצרה:
- רנו טווינגו תחזור לייצור בעוד כשנתיים
- תבוסס על ה-5, אך תהיה זולה ממנה
- מחיר היעד הוא 20 אלף אירו
גם היא רוצה: המענה האירופי לשטף החשמליות מסין נעוץ במספר קסם אחד - 20 אלף אירו. המספר הזה הוצב כיעד על ידי שורה ארוכה של יצרניות מהיבשת הישנה, שהשיקו בשנה האחרונה - או מתכננות להשיק - דגמים חשמליים קטנים וזולים.
גם רנו הצהירה כבר מזמן על כוונותיה בסגמנט, עם דור חדש לטווינגו שהוצג בינתיים כקונספט. ואחרי שבוטלו התכניות לפיתוח וייצור משותף עם קבוצת פולקסווגן, נראה שרנו מצאה שותפה חדשה למיזם - ממשלת סלובניה.
במסגרת מזכר הבנות שנחתם בין היצרנית ובין ראש הממשלה הסלובני רוברט גולוב, נקבע כי הממשלה המקומית תשקיע סכום שלא פורסם במפעל של רנו בנובו מסטו, כך שיוכל לייצר 150 אלף חשמליות מדי שנה. מדובר במפעל ותיק של החברה שבו יוצרה גם הטווינגו הקודמת, שפותחה בשיתוף סמארט, וכיום מיוצרת בו רנו קליאו בהיקפים קטנים.
מה עוד צריך לדעת: רנו טווינגו החדשה, שתיוצר רק ב-2026, תבוסס על הפלטפורמה של רנו 5 החדשה - שלמעשה נשענת על פלטפורמת הקליאו הנוכחית. העיצוב קורץ לטווינגו המקורית, עם יחידות תאורה בסגנון "עיני צפרדע" ועם שלושה כונסי אוויר צנועים על מכסה המנוע.
ברנו מבטיחים צריכת אנרגיה יוצאת דופן של 10 קוט"ש ל-100 ק"מ, מה שיאפשר לה להשיג טווח נסיעה הולם גם עם סוללה קטנה וזולה, באופן יחסי. היא צפויה להתחרות בדגמים כמו סיטרואן e-C3, יונדאי אינסטר, דאצ'יה ספרינג, פיאט פנדה וליפמוטור T03, שהחלה לאחרונה יצור באירופה באמצעות קונצרן סטלנטיס.
מה אנחנו חושבים: רנו הפתיעה את העולם כשהציגה את ה-5 החשמלית החדשה, שגם נראית מצוין וגם מציעה גרסה ספורטיבית מסקרנת מבית אלפין. אבל ה-5, שתתומחר ב-25 אלף אירו, לא אפשרה ליצרנית להתמודד מול מתחרות זולות יותר - ואת זה תעשה הטווינגו העתידית.
ה יהיו הפשרות בדרך? את זה עוד נדע בהמשך. מה שבטוח, העובדה שהיא תושק רק בעוד שנתיים תאפשר למתחרות לצבור על פניה פער בטוח.