בקצרה:
- ג'נסיס מנחיתה כאן GV80 קופה
- גם ה-GV80 הרגיל ישווק בגרסה עדכנית
- שניהם בתקינה אמריקאית עם מנועי בנזין
לחדש את הליין: ג'נסיס מתחילה לשווק את ה-GV80 קופה, התשובה הקוריאנית לב.מ.וו X6, ואודי Q8. תג המחיר מתחיל ב-699 אלף שקל, נמוך בכ-60 אלף שקל מהמתחרים הגרמנים. לצידו יוצע גם ה-GV80 העדכני לאחר מתיחת פנים שעבר עם תג מחיר של 569 אלף שקל, כאן דווקא תוך התייקרות של 20 אלף שקל.
בגדי ספורט: בסיס הגלגלים של הקופה זהה ל-GV80 המוכר (299.5 ס"מ) אבל הוא ארוך ממנו ב-2.5 ס"מ (496.5) ונמוך ב-0.5 ס"מ (171 ס"מ) כתוצאה מוויתור על פסי גגון. הבידול העיצובי העיקרי הוא לחלק האחורי, המשתפל בחדות לאחור ומונע אפשרות לשורת מושבים שלישית, כמו גם צמד מפלטים. גם תא המטען קטן ב-91 ליטר (644 ליטר).
שניהם הדגמים ישווקו כאן בתקינה אמריקאית, בשונה מאירופאית בעבר. המשמעות היא שהיצע המנועים כולל כעת רק V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר עם 375 כ"ס ב-GV80 הרגיל, שהוצע עד כה רק עם מנוע טורבו-דיזל. הקופה מצויד גם במערכת היברידית קלה (48V) המשלבת הפעלה חשמלית למגדש והוא מייצר 409 כ"ס. בשניהם עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. בקופה יש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
מערך המתלים משלב כציוד תקני בולמי זעזועים אדפטיביים, עם שינוי קשיחות בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ולמצלמה סורקת דרך מלפנים.
הרבה אבזור: רכבי הפנאי מקבלים את סביבת הנהג העדכנית של המותג, עם לוח מחוונים ומסך מגע המחוברים יחדיו ליצירת מראה אחיד ("27) ועיצוב שונה לחוגת השליטה. רשימת האבזור בשניהם עשירה וכוללת כציוד תקני ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (חימום גם למושבים מאחור), מערכת מצלמות היקפיות עם הקרנה של השטח המת על לוח המחוונים בהפעלת איתות, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית, סגירת דלתות רכה ועוד.
הגרסאות הבכירות (719 אלף שקל לקופה, 639 אלף שקל לרגיל) מוסיפות תצוגת נתונים עלית ומערכת שמע משודרגת (של B&O עם 18 רמקולים) המסייעת לנטרול רעשים על ידי יצירת הד חוזר. כבקופה יש גם חישוקים גדולים יותר ("22 לעומת "20).
אבזור הבטיחות כולל כבעבר בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: חטיבת היוקרה של יונדאי עוד לא סוגרת עשור להיווסדה, והיא צעירה בהרבה ממתחרותיה הגרמניות, וגם ממשולש היפניות – לקסוס, אינפינטי ואקורה. ולמרות זאת היא הצליחה להעמיד בתוך זמן קצר היצע דגמים מודרני ומגוון בקטגוריות ליבה בשוק היוקרה, ורובם מתמודדים ללא רגשי נחיתות במותגים מבוססים היטב.
אבל לאחרונה נדמה שתהליך ההתפתחות הואט, בעיקר בכל הקשור לדגמים חשמליים ובהשוואה לבעלת הבית יונדאי שנחשבת לאחת המתקדמות בעולם מבחינה זו. צמד רכבי הפנאי, זה החדש וזה העדכני, מסתמנים אומנם כאלטרנטיבה מסקרנת לגרמנים, אבל הם משתלבים בקטגוריה שבעבר הייתה מהנחשקות ביותר בתעשייה, וכיום איבדה ממעמדה למתחרים חשמליים מתקדמים בהרבה. לצערנו אלו לא חדשות גדולות שיכולות לסמן את קפיצת המדרגה הבאה והמתבקשת מהמותג הצעיר.