דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכירות רכב: ארה"ב מתאוששת, אבל רחוקה מהשיא

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • 15.6 מיליון מכוניות נמסרו ב-2023 בארה"ב
  • המספר עדיין רחוק מהשיא - 17 מיליון ב-2019 
  • ותעשו פרצוף מופתע: אמריקה עדיין מאוהבת בטנדר
נשיא ארה"ב ג

אחרי שנתיים של בעיות ייצור וחוסרים בשרשרת האספקה שהחלו בשל וירוס זעיר העונה לשם קורונה, נתוני מכירות כלי רכב בשנת 2023 בארה"ב חושפים שיפור משמעותי. למעט חלק מדגמי קבוצת סטלנטיס שהובילו לירידה במכירות הקבוצה כולה, כל יתר החברות ובהן GM, טויוטה, פורד, הונדה, ניסאן, יונדאי קיה ואף פולקסווגן (שמספריה צנועים בארה"ב), הציגו שיפור במכירות ביחס לשנת 2022.

בראייה רחבה, שוק הרכב האמריקאי עדיין רחוק משיא כל הזמנים שנקבע ב-2019 עם לא פחות מ-17 מיליון מסירות. אבל ביחס ל-2022 השיפור ניכר, עם גידול משמעותי של 12.3% ובסך הכל 15.6 מיליון מסירות. להערכת אנליסטים ואף קברניטי יצרניות הרכב, 2024 לא צפויה לשבור את השיא, אך כן להציג גידול נוסף (קטן) ל-16 מיליון מסירות.

לא תופתעו לשמוע כי אמריקה עדיין מאוהבת בטנדרים, ובראש טבלת המכירות נמצא את שלושתם. המוביל אינו זר לאיש, שכן פורד סדרה F נמצא במקום הראשון כבר 47 שנים, מתוכם 42 ברציפות.

פורד F150 טרמור

גם דגמים חשמליים של פורד הציגו גידול של 18% ומסירות והגיעו לכ-73 אלף יחידות, ואילו ההיברידיות של פורד צמחו ב-25%. עם זאת, היצע הדגמים המחושמליים (היברידי, היברידי-נטען וחשמלי) של פורד עדיין מצומצם ותופס רק 10% ממכירות החברה.

שברולט סילברדו שומר על המקום השני בטבלה כשהגידול העיקרי הוא בגרסת 1500 "הפחות כבדה". פרט טריוויה מעניין, אם נחבר את מסירות האח התאום GMC סיירה (מקום שביעי בטבלה), השניים מתברגים מעל מסירות פורד ותופסים את המקום הראשון.

שברולט סילברדו ZR2

ראם סוגר את השלישיה והוא היחיד מבין הטנדרים הגדולים שחווה התכווצות קלה. כדי להתמודד עם המצב בקרוב יגיע לשוק הדגם לאחר מתיחת פנים, לרבות גרסה היברידית-נטענת מסקרנת וייחודית. מצד שני, זו תהיה הפעם הראשונה במעל 20 שנים בהם ראם יוצע ללא אופציית V8, שכל-כך חשובה עבור השוק הביתי.

וגם, טויוטה ראב4 הוא הקרוסאובר הפופולרי ביותר בארה"ב, טסלה מודל Y הוא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם ומעכשיו גם בארה"ב. טויוטה קאמרי היא הסדאן הנמכרת ביותר שם, ועוד דגם שעזב את הזירה לטובת מחליף עדכני. ג'יפ גרנד צ'רוקי סוגר את העשירייה בזכות מכירות ערות של גרסת השבעה מושבים.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה