דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צריך מבחן הכנה לטסט ב-250 שקלים? "ביטולו לא יפגע ברמת הנהיגה"

Getting your Trinity Audio player ready...

האם תבוטל ההוראה לערוך ״טסט פנימי״ יקר לפני מבחן נהיגה מעשי? לפי סגן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אורי מקלב (יהדות התורה), בימים אלו בוחנים באגף הרישוי את ביטול המבחן הפנימי שתלמידי נהיגה נדרשים לבצע כיום לפני שהם ניגשים למבחן הנהיגה המעשי ("טסט"), בעלות הממוצעת של כ-250-200 שקל. לפי מקלב, ״לאחר בדיקה מקיפה של הצוות המקצועי, עלה כי ביטול המבחן הפנימי לא בהכרח יפגע ברמת הנהיגה של התלמיד. מאידך, חיסכון של מאות שקלים לכל אחד ממבקשי רישיון הנהיגה, הוא הקלה משמעותית״.

ידיעות

יש להזכיר כי הההוצאה הנדרשת בדרך לרישיון הנהיגה הנכסף זינקה בשנים האחרונות באלפי שקלים. כך למשל, שיעור נהיגה (כ-40 דקות) עולה בממוצע 160 שקלים ועשוי להגיע ל-200 שקלים, פי שניים ממחירו הממוצע לפני כעשור. בנוסף, על התלמיד לעבור מינימום של 28 שיעורים לפני שיוכל לגשת למבחן המעשי. מספר השיעורים הממוצע עומד על כ-40 שיעורים או כ-6,400 שקלים.

לכך יש להוסיף 50 שקלים על בדיקת עיניים אצל אופטומטריסט (״טופס ירוק״), 63 שקלים עלות מבחן התיאוריה ו-379 שקלים עבור כל "טסט" (אגרת מבחן + מחיר העמדת כלי הרכב של המורה למבחן). נזכיר כי למעלה מ-80% מהתלמידים לא עוברים בטסט ראשון.

מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ״מ) מציין כי בחלק מהמקרים התלמידים גם נדרשים לשלם בעד הרישום לבית הספר לנהיגה סכום חד-פעמי נוסף בגובה 250-150 שקל. ובסך הכל, ״הסכום יכול להאמיר לכדי 10,000 שקל ויותר״, כך לפי הממ"מ.

מאז ששירותי המבחנים המעשיים הופרטו בצל הרפורמה שהתבצעה ב-2018, שתי חברות מרכזיות אחראיות על המבחנים ברחבי הארץ: טלדור בדרום הארץ ובמרכזה ומילגם בצפון. לפי נתוני הממ״מ, בשנת 2022 לבדה, נכשלו לא פחות מ-194 אלף תלמידים של מילגם ו-195.5 אלף תלמידים של טלדור במבחן המעשי, בעוד 120.7 אלף ו-127 אלף תלמידים עברו, בהתאמה. שיעור המצלחה של פחות מ-40%.

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה