מאזדה MX-5 הבאה: עדיין עם מנוע בנזין, גיר ידני והנעה אחורית
מאזדה MX-5 הבאה: עדיין עם מנוע בנזין, גיר ידני והנעה אחורית
מאזדה תציג בעוד כשנתיים דור חדש ל-MX-5, ומבטיחה לשמר את המתכון הקלאסי של קודמותיה בשושלת. עם מנוע בנזין לפנים, תיבה ידנית במרכז והנעה מאחור, ממדים קומפקטיים ומשקל נמוך. כל המאפיינים שהפכו אותה לאגדה. הפרטים בפנים
במתכונת הקלאסית:מאזדה צפויה להציג בעוד כשנתיים דור חדש וחמישי בשושלת ה-MX-5 (מיאטה). אחד מהדגמים המפורסמים ביותר שלה ועם יותר מ-1.2 מיליון יחידות שירדו ב-35 שנים האחרונות מפס הייצור בהירושימה, היא הרודסטר הפופולרית בעולם.
מגזין הרכב האמריקאי Car and Driver שערך ראיונות עם בכירי היצרנית היפנית, פרסם כי הדור הבא (NE) ישמור על מתכון דומה לדורות הקודמים בשושלת - רודסטר קטנה וקלת משקל, עם מנוע בנזין מלפנים, תיבת הילוכים ידנית במרכז והנעה אחורית.
צפייה בתוכן מאזדה MX-5 הבאה: עדיין עם מנוע בנזין, גיר ידני והנעה אחורית
והרי לחדשות: מאסאשי נאקאיאמה, המעצב הראשי של מאזדה ומי שאחראי על עיצוב ה-MX-5 הנוכחית (ND), אמר כי "אנחנו רוצים לקחת את הדור הבא קרוב יותר ל-MX-5 הראשונה. אני לא מתכוון לקו עיצוב נוסטלגי כמו זה שבחרו במיני או פולקסווגן, אלא מבחינה רעיונית. למרות שהיו הרבה לחצים להפוך אותה לגדולה וחזקה יותר, אנחנו רוצים לשמור על ממדים קומפקטיים, לא יותר מ-4 מטר אורך ועם משקל של לא יותר מטון".
עוד פורסם כי מאזדה לא תשלב בה מנוע מוגדש או חשמלי, אלא רק מנוע בנזין אטמוספרי. המנוע צפוי להיות מסדרת Skyactive Z העדכנית של היצרנית, המאפשר לעמוד בתקני זיהום מחמירים באירופה ובצפון אמריקה. ההספק יהיה דומה ל-MX-5 היוצאת, כלומר מעט פחות מ-200 כ"ס. בחירה שכזו תאפשר לדברי מאזדה יחס הספק-משקל אופטימלי, מה שגם יאפשר פשטות מכאנית ואמינות גבוהה, לצד עלויות נמוכות. הוא צפוי בין היתר לשמש דגמים נוספים של היצרנית, לרבות הדור הבא של ה-CX-5.
מה אנחנו חושבים: עם ה-MX-5 הראשונה, מאזדה לקחה את המתכון הבריטי של רודסטר בסיסית ופשוטה, ושכללה אותו עם מכלולי מדף מוכרים ולכן רמת אמינות גבוהה ומחיר נגיש. שמירה על המתכון הזה - הגם שהמחיר זינק עם השנים לגבהים שמנעו את רכישתה על ידי צעירים - הפך אותה לפופולרית במיוחד, בוודאי בשנים האחרונות בהן היא נעדרת מעשית תחרות.
אם להאמין להצהרות של היצרנית, גם בדור הבא היא מתוכננת לשמור על אותו מתכון ישן וטוב, וזו לא משימה קלה בהתחשב בצורך לעמוד בתקני זיהום אוויר ובטיחות מחמירים. בכל מקרה, זה ייקח לפחות עוד שנתיים ועד אז, מי יודע מה הסינים צפויים להציג.
נראה כאילו מאזדה לא הטמיעה את העובדה שהזמנים משתנים, ושהנושא של התרפקות על העבר בשימוש בטכנולוגיה ישנה של מנועי בנזין אטמוספריים כבר לא מספיק בימינו.
לו לפחות היו חושבים על דגם היברידי, למרות שזה היה גורם למשקל גבוה מעט יותר של הרכב, אבל היה מפצה את הרוכש בנתונים טובים יותר, ובעיקר מומנט גבוה יחסית בסל"ד נמוך יותר.
רק הזמן יראה מה יהיה על הדגם הזה (אם בכלל ייצא לשוק, בהתחשב בזמן שבו מאזדה מייעדת אותו לצאת לשוק - שנת 2027, ובהתחשב בתמורות העצומות בשוק הרכב לאחרונה, בעיקר מצד סין).
ההתרשמות שלי היא שמאזדה עומדת לאכול אותה מבחינת נתוני המכירות.