היצרנית היפנית שמדשדשת כבר שנים מרחיבה בכל זאת את היצע הדגמים באירופה עם עוד תואמי-רנו השותפה. הבא בתור הוא הגרנדיס, רכב פנאי על בסיס רנו סימביוז. ולא, הוא לא צפוי להגיע אלינו
שם מוכר: מיצובישי הודיעה כי תחשוף בקיץ הקרוב דור חדש לגרנדיס - שם שהוצמד בעבר למיניוואן קומפקטי שנמכר בעולם - כולל בישראל - בין 2003 ל-2011. אלא שהפעם לא מדובר במיניוואן, קטגוריה שמאבדת במהירות עניין בקרב הרוכשים, אלא ברכב פנאי שיתבסס ככל הנראה על רנו סימביוז.
בהמשך השנה תציג מיצובישי גם דגם חשמלי נוסף, על בסיס רנו סניק-E. השניים יצטרפו לקולט ול-ASX, שניהם למעשה זהים לחלוטין לקליאו וקפצ'ור, בשינוי הסמל. בכך תשלים היצרנית היפנית היצע של חמישה דגמים לאירופה, כאשר ארבעה מתוכם הם מתוצרת רנו.
מה עוד צריך לדעת: מיצובישי גרנדיס יהיה רכב פנאי שלדברי היצרנית "מיועד למשפחות צעירות". רנו סימביוז, שעליו הוא מבוסס, מהווה למעשה גרסה מוארכת (17+ ס"מ) לקפצ'ור. הוא מצויד ביחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של רנו עם 145 כ"ס המגיעים משילוב בין מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים.
צפייה בתוכן מיצובישי גרנדיס חוזר, וגם הוא בעצם רנו בתחפושת
במיצובישי טוענים כי השם גרנדיס נבחר במטרה להדגיש את תא הנוסעים המרווח של הרכב, וגם מבטיחים עיצוב ייחודי עם "פרשנות חדשה" לעיצוב המוכר של היצרנית, המכונה "דיינמיק שילד". בתא הנוסעים תשולב מערכת הפעלה מבית גוגל, זהה למערכת המוכרת מדגמי רנו.
מה אנחנו חושבים: נראה כי מיצובישי ויתרה. בשנים האחרונות היא לא משקיעה יותר בפיתוח דגמים עצמאיים לשווקי המערב, ונסמכת על השותפות עם ניסאן (במקרה של האאוטלנדר למשל) או רנו (במקרים אחרים). לכן היא גם אינה מהוה משקל כלשהו במשא ומתן לשותפויות חדשות של ניסאן או רנו, ונראה כי עתידה אינו מזהיר.
ובכל מקרה, שינוי התפיסה אינו מצליח, שכן ה-ASX והקולט מכרו באירופה בשנה היוצאת קצת יותר מ-27 אלף יחידות, בעוד דגמי המקור הזהים לחלוטין - רנו קפצ'ור וקליאו - מכרו יותר מ-360 אלף יחידות.
זאת מכיוון שמיצובישי לא נהנית מיתרון בשורת המחיר על פני דגמי רנו המקבילים, כפועל יוצא של "תשלום" על השימוש במרכיבים זהים. והקהל לא מוצא סיבה לרכוש אותם. בישראל? נדמה שהיבואנית מזהה היטב את הכיוון, ומוותרת מראש על הניסיון. לאור הכישלון באירופה - היא לגמרי צודקת.