יבואנית אודי מתחילה לשווק Q3 חדש, דור שלישי לרכב הפנאי הקומפקטי. כבעבר הוא ישווק במרכב רגיל, אך המחיר יהיה גבוה מבעבר: החל מ-319 אלף שקל, או בגרסת ספורטבק בתוספת 10,000 שקל, התייקרות של 22 אלף שקל בהשוואה לדגם הקודם.
ה-Q3 ישווק בתחילה רק עם מנועי 4 צילינדרים בנזין מוגדשים המוכרים של קונצרן פולקסווגן, כשבשנה הבאה תנחת כאן גם גרסה היברידית-נטענת. לגרסת הבסיס מנוע בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) והנעה קדמית, לגרסאות הבכירות מנוע בנפח 2.0 ליטר שיוצע בשתי רמות הספק (204 או 265 כ"ס), עם הנעה כפולה לשניהם. בכל המקרים עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד.
ה-Q3 העדכני מתבסס על פלטפורמה זהה לקודמו (MQB), עם בסיס גלגלים דומה (268 ס"מ) אבל ממד האורך גדל במעט (453 ס"מ). למרות זאת, תא המטען דווקא צנוע ב-42 ליטר לשתי גרסאות המרכב (488 ליטר).
רשימת האבזור של גרסת הבסיס כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9), מסך מגע ("12.8), ריפוד משולב עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית.
גרסת הביניים (204 כ"ס ב-336 אלף שקל) מוסיפה תצוגת נתונים עלית, מערכת שמע משודרגת וחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "18), בעוד הגרסה החזקה ביותר (265 כ"ס ב-373 אלף שקל) כוללת גם מצלמות חניה היקפיות, מושבים עם תמיכה משופרת, חימום להגה ובולמי זעזועים אדפטיביים.
מערך הבטיחות של כל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל פתיחת דלת.
המנוע 2.0 עולה כ 120 אלף יותר מקופרה עם מנוע זהה ו 150 אלף יותר מסקודה סופרב לוריין קלמנט עם פינוקים וגימור אדירים שגם היא עם מנוע זהה כי זה אותו קונצרן. מדוע לשלם הון עבור סמל אאודי על סתם?? לפראיירים בלבד
הדבר הכי טוב שקרה לי שהעפתי את ה Q5 שלי. בחיים לא אתקרב לצמפיון בייחוד שיש רכבים שנותנים הרבה יותר ערך לכסף בשוק. כל שני וחמישי נידלקות להם ברכבים נורות משונות , ומצאתי את עצמי עם רכב חלופי של סקודה כל פעם מחדש. צריך להיות מזוכיסט כדי לרכוש רכב מצמפיון. עדיף כבר לקסוס בסכומים האלה או כל רכב לא אירופאי. לא יכולתי כבר לראות את הטרקלין המתנה שלהם. כבר חשבו שאני עובד שם :))))