דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למרכז הזירה: אלפין חשפה חשמלית משפחתית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אלפין חשפה חשמלית קופה עם 4 דלתות
  • תצויד בשלושה מנועים והנעה כפולה מתקדמת
  • צפויה להגיע לכביש רק בעוד שנה

השניה לחשמל: אלפין, המשמשת כמותג הביצועים החשמלי של רנו, חשפה את ה-A390 כדגם חשמלי שני עבורה. בשונה מה-290 שמבוססת על רנו 5, הפעם מדובר בדגם ייחודי עבורה בתצורת קופה 4 דלתות. ולמרות שמדובר בקונספט, לדברי היצרנית 85% מהרכיבים העיצוביים בו ישולבו בגרסת הייצור הסדרתי שצפויה להגיע לכביש בשנה הבאה.

בין ספורט לפנאי: העיצוב החיצוני מרשים למדי עם יחידות תאורה מקוריות הפרוסות לרוחב החזית והאחוריים, וגם עם כיתוב מואר של שם המותג. לדברי היצרנית, הושם דגש על יעילות אווירודינמית עם שילוב כונסי אוויר מלפנים ומסיט אוויר מסיבי מאחור הנשלף חשמלית למרחק של 8 ס"מ לאחור במהירות גבוהה. בפרופיל ניתן למצוא חישוקים גדולים ("22 מלפנים, "23 מאחור) ומאפייני עיצוב של רכבי פנאי כמו צבע שחור לפסי הגנה סביב למרכב ולגג, כמו גם דגל ה"טרי-קולור" המוכר של אלפין על קורה C.

סביבת הנהג מקורית עוד יותר, עם צמד מושבי באקט וחגורות בטיחות בדומה למכוניות מירוץ, המאפשרות גם הישענות משמעותית לאחור לטובת תנוחת נהיגה המוכרת מעולמות הפורמולה 1. ההגה מעוצב כסטיק של מטוס נוסעים (ללא חלק עליון) עם מתג הנעה משולש עשוי קריסטל במרכזו ומתגי שליטה נוספים לרבות OV (קיצור של OverTake) האפשר מיצוי של מלוא הספק המנועים לטובת עקיפה. לוח המחוונים הדיגיטלי עשוי שלוש מסגרות זכוכית ובין הנהג לנוסע ישנה קונסולה גבוהה היוצרת הפרדה בניהם ועליה מתג למצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה).

הדלתות האחוריות נפתחות בזווית הפוכה לקדמיות (דלתות התאבדות), ללא קורה B, אך ספק אם יגיעו לייצור סדרתי. בקונספט יש צמד מושבים בלבד מאחור, בגימור לבן ובעיצוב המזכיר מסלולי סקי באלפים, אך גרסת הייצור הסדרתי צפויה להציע ספסל קונבנציונאלי לשלושה.

הנעה מתקדמת: כבסיס תשמש פלטפורמת AmpR מדיום, למעשה מיתוג מחדש לפלטפורמת CMF-EV המשמשת את רנו מגאן-E וסניק-E, אבל לדברי היצרנית כיול המערכות השונות יהיה אחר בדגש על איכויות דינמיות דומות ל-A110, לרבות שימוש בצמיגים ייחודיים עבורה שפותחו בשיתוף מישלין.

אלפין לא חושפת כל פרט טכני אודות הספקי מערכת ההנעה, גודל הסוללה, הביצועים או טווח הנסיעה. היא כן מציינת שההנעה תהיה כפולה באמצעות שלושה מנועים, שניים לגלגלים האחוריים ואחד לקדמיים, מה שיאפשר הכוונת מומנט מאחור.

מה אנחנו חושבים: אלפין מבצעת כעת שינוי כיוון משמעותי, מיצרנית נישה עם דגם בנזין בודד, לרלוונטית מאי פעם כמותג ביצועים חשמלי של רנו. ה-A390 תהיה דגם חשמלי שני למותג שעושה הרבה רושם, עם עיצוב מרהיב, תא נוסעים מקורי, מערכת הנעה כפולה מתקדמת ובעיקר עם הבטחה להקפדה של המהנדסים הצרפתיים על איכויות דינמיות הטובות בתעשייה.

השאלה הגדולה תהיה היכן תמוצב כשתעלה על הכביש בשנה הבאה. מול מתחרים כמו אודי Q4, ב.מ.וו iX2 וג'נסיס GV60 היא עשויה להפוך בקלות לדגם הנמכר ביותר של היצרנית הקטנה מדייפ. אם תכוון גבוה יותר – מול פורשה מקאן EV למשל – זה עשוי להיות קשה הרבה יותר.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה