דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כל נהג רכב חשמלי חייב לדעת: אלה עמדות הטעינה המהירות בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי? השאלה הזו, לטעמנו, לא מקבלת את המקום לו היא ראויה במכלול השיקולים של רוכשי רכב עם סוללה. מכיוון שמי שמחבר כל לילה את הרכב החשמלי לעמדה הפרטית ומסתפק בכך, בדרך כלל לא יושפע משאלת קצב הטעינה.

אבל רבים אחרים משתמשים ברשת הטעינה הציבורית, ונעזרים בעמדות המהירות באופן כמעט קבוע. אלה יוכלו לחסוך זמן רב של המתנה מייגעת אם יבחרו בעמדות מהירות מספיק, כל עוד הרכב שברשותם תומך בכך.

הרכבים החשמליים הנפוצים והזולים מסתפקים בקצב טעינה איטי יחסית; לג'ילי גיאומטרי C קצב טעינה של 70 קילוואט, BYD אטו 3 מאפשרת טעינה בקצב של 88 קילוואט ואילו יונדאי קונה מגיע לקצב טעינה של 100 קילוואט. וגם ברכבים אלו תוכלו לחסוך זמן רב אם תתחברו לעמדת DC של 100 קילוואט ולא לאחת שמספקת 50 קילוואט, למשל.

אבל אם קניתם את אחד הרכבים שמציעים קצבי טעינה גבוהים יותר, הפער כבר יכול להיות דרמטי. כבר כיום, יונדאי איוניק 5 ו-6, קיה EV6 וג'נסיס GV60 תומכים בקצב טעינה של 350 קילוואט; אקספנג G9 מאפשר טעינה בקצב של 300 קילוואט, ודגמי טסלה תומכים בטעינה של 250 קילוואט.

בעתיד המבחר צפוי להיות גדול יותר. ואם אתם מחזיקים במכונית מתאימה ותתחברו לעמדות המעטות שמציעות הספקי טעינה כאלו, תוכלו לקצר את זמן הטעינה באופן דרמטי, בהשוואה לעמדות המהירות הנפוצות יותר. בסיוע אפליקציית "גריבו", איתרנו את עמדות הטעינה המהירות ביותר בישראל - הרשימה המלאה לפניכם.

פז: חברת הדלק הותיקה הקימה רשת טעינה רחבה במהירות שיא, וכיום היא מחזיקה ב-64 אתרי טעינה ברחבי הארץ - כולם מאפשרים טעינה אולטרה-מהירה, במרבית המקרים בקצב של 180-200 קילוואט. בתחנת פז בצומת ירקונים שליד פתח תקווה ובתחנה הסמוכה לאיזור התעשיה בעפולה תוכלו למצוא גם עמדות של 360 קילוואט, ובחברה מבטיחים להתקין עוד עמדות כאלו בהמשך השנה.

שימו לב שכל העמדות של פז הן כפולות - כלומר, במידה ויתחברו לעמדה שני רכבים במקביל, הספק הטעינה בכל עמדה יהיה רק מחצית מההספק המרבי המצוין.

אפקון / ON: אחת החברות הגדולות בתחום עמדות הטעינה העניקה לאחרונה את השם "ON" לרשת הטעינה הציבורית שלה. היא גם היתה לחברה הראשונה שחנכה עמדת 360 קילוואט, שממוקמת בתחנת דור-אלון בצומת מסובים וזכתה לכינוי "יוניקורן". לחברה יש עוד מספר עמדות טעינה שתומכות בקצב של 175-200 קילוואט, ובסך הכל 48 אתרי טעינה בקצב של 100 קילוואט או יותר. עם זאת, שימו לב: רק 22 מהן מופיעות באפליקציה. לדברי החברה, העדכון מתבצע בימים אלה.

טסלה: בניגוד ליתר העמדות ברשימה, עמדות הסופרצ'ארג'ר של טסלה משרתות את לקוחות החברה בלבד ומציעות טעינה בקצב מרשים של 250 קילוואט, כמעט בכל המקרים. בכל אחד מהאתרים ישנה כמות גדולה של עמדות, כך שבדרך כלל ניתן גם לאתר תקע פנוי בקלות. המחירים זולים באופן יחסי, ונעים סביב 1.15-1.25 שקל לקוט"ש, לעומת 2 שקלים או יותר במרבית החברות בשוק.

העמדות של טסלה פרוסות כיום בכל רחבי הארץ - בין היתר בקרית שמונה, עפולה, קרית אתא, חיפה, חדרה, רמת השרון, פתח תקווה, גבעת שמואל, תל אביב, חולון, יבנה, מודיעין, מבשרת ציון, קרית גת, באר שבע, עין בוקק, מצפה רמון ואילת.

ZEN אנרג'י (לשעבר זוקו): החברה, שפועלת בשיתוף פעולה עם רשת התחנות של דלק, מפעילה כיום 23 עמדות טעינה אולטרא מהירות - רובן בפריפריה. ההספק הגבוה ביותר שניתן למצוא כיום בחברה הוא 160 קילוואט, בעמדות הנמצאות בעין יהב, נווה זוהר, מצפה רמון, נאות חובב, חניון הנתיב המהיר, נתניה, עוקף חדרה, צומת מגידו, גן נר, אפיקים, עכו וטירת הכרמל. בקרוב תחנוך החברה עמדות בהספקים של 300-320 קילוואט בתחנות הדלק במצפה רמון ובבת שלמה הסמוכה לפורדיס.

EV EDGE: גם כאן מדובר באחת החברות הגדולות ביותר בתחומה, אך היא מתמקדת בעיקר בעמדות ביתיות ובעמדות AC לטעינה איטית - ובסך הכל מפעילה 18* אתרים לטעינה אולטרה-מהירה, בהספק של 100 קילוואט או יותר. ההספק המירבי עומד על 180 קילוואט ואותו תוכלו לקבל בעמדות הנמצאות בקרית אתא, יקנעם, פתח תקווה, באר שבע, מצפה רמון, צומת עד הלום, צומת רעננה, דימונה ואילת.

סונול EVI: זרוע הטעינה של חברת תחנות הדלק מפעילה כיום 15 עמדות טעינה אולטרה-מהירות (100 קילוואט ויותר). המהירה ביותר, עמדה כפולה בהספק של 180 קילוואט, נמצאת בביתן אהרון - סמוך למחלף חבצלת על כביש החוף. עמדות בהספק של כ-160 קילוואט נמצאות בחיפה, אריאל, כפר חסידים, צומת שמשון, צומת פלוגות וצומת עד הלום.

ג'ינרג'י: אחת החברות הותיקות בתחום מחזיקה כיום במספר מצומצם יחסית של 8 עמדות אולטרה מהירות, כולן כפולות - כלומר, הספק הטעינה בהן יתחלק לשניים במידה ויתחברו שני רכבים במקביל. ההספק הגבוה ביותר של עמדות ג'ינרג'י הוא 180 קילוואט - תוכלו למצוא אותו בעמדות הממוקמות בבית שאן, שפיים, פתח תקווה, בית שמש ובצומת לידו הסמוכה לים המלח - שם ישנן שתי עמדות כפולות.

סקאלה: החברה מפעילה מספר קטן יחסית של עמדות ציבוריות, מתוכן 8 עמדות אולטרה-מהירות - כאשר המהירה ביותר היא ברשפון, בהספק של 180 קילוואט.

אמישראגרין: זרוע הטעינה של אמישראגז חנכה לאחרונה בנתניה את אחת מעמדות הטעינה המהירות בישראל, בהספק של 240 קילוואט. אלא שמלבדה מציעה החברה עוד עמדה אולטרה-מהירה אחת בלבד, בהספק של 120 קילוואט בהרצליה.

חברות נוספות: ישנן עוד מספר חברות קטנות המפעילות עמדות טעינה בודדות, אך גם אצלן ניתן לאתר עמדות אולטרה-מהירות. חברת Seven מפעילה עמדות 160 קילוואט בנתיבות ובעפולה; אינטר EV מפעילה עמדות 160 קילוואט בישוב רקפת שבגליל ובקרית ביאליק; אדג' קונטרול מפעילה עמדות 150 קילוואט בתחנות הדלק של סדש בראשל"צ, כפר סבא וחיפה; אינובה מפעילה עמדת 120 קילוואט בנוף הגליל, וגרינספוט מפעילה עמדת 120 קילוואט בבנימינה.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה