דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הסינים משתלטים, האירופים בפאניקה: "חייבים הקלות ברגולציה"

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • בכירי התעשייה באירופה משוועים לעזרה
  • "לא מצליחים להרוויח מייצור מכוניות קטנות"
  • לדבריהם, ללא עזרה - יאלצו לסגור מפעלים
רנו מגאן-E רנו 5 לוקה די מאו

קריאה לסיוע: יו"ר סטלנטיס ג'ון אלקן, ולוקה דה מאו מנכ"ל רנו, העניקו ראיון משותף ונדיר לעיתון הצרפתי לה-פיגארו - בקריאה לשינוי הרגולוציה המוטלת על יצרני הרכב באירופה. לדבריהם, יש לאמץ תנאים שיהיו נוחים ומותאמים יותר למכוניות קטנות, שכן הירידה ברווחיות עליהן עלולה לחייב סגירת מפעלים ברחבי היבשת.

לדבריהם, רנו וסטלנטיס (חברת האם של פיג'ו, סיטרואן, אופל, פיאט ועוד), המחזיקות בנתח שוק משותף של 30% משוק הרכב באירופה, מתמקדות בעיקר בייצור מכוניות זולות לשוק המקומי. זאת בניגוד ליצרניות כמו ב.מ.וו, מרצדס וחלק ממותגי קבוצת פולקסווגן, שמתמקדים בייצוא.

"ההיגיון של היצרניות הגרמניות הכתיב את התקנות ב-20 השנים האחרונות", אמרו השניים, "והתוצאה היא שהמכוניות הפכו מורכבות יותר, כבדות ויקרות יותר, ורוב האנשים פשוט לא יכולים להרשות אותן לעצמם".

מה עוד צריך לדעת: אלקן ודה-מאו לא פירטו מהי הרגולציה הנדרשת מבחינתם, אך אמרו כי "יש יותר מדי כללים שנועדו להיטיב עם מכוניות גדולות ויקרות, מה שאומר שאנחנו לא יכולים לייצר מכוניות קטנות בתנאי רווחיות מקובלים". לדבריהם, צרפת, איטליה וספרד צריכות להוביל את המאמצים לשינוי התקנות, שכן במדינות אלו יש ביקוש למכוניות קטנות וזולות. "אם לא יהיה שינוי, הירידה ברווחיות עלולה להוביל לסגירת מפעלים",  אמרו.

השניים גם ציינו כי "שוק הרכב האירופי נמצא בירידה כבר 5 שנים. הוא היחיד מבין השווקים הגלובליים הגדולים שלא חזר לרמות שלפני הקורונה. בקצב הנוכחי, השוק יכול לקטון בחצי בתוך עשור". הם גם הוסיפו ואמרו כי "השנה, בפעם הראשונה, סין תייצר יותר מכוניות מאירופה וארה"ב גם יחד. זהו רגע מכריע".

מה אנחנו חושבים: למרות שמדובר בהתנגשות של אינטרסים מסחריים, קשה שלא להזדהות עם הטענות שמעלים ג'ון אלקן ולוקה די מאו. תקנות הזיהום המחמירות עודדו את יצרניות הרכב לעבור לדגמים חשמליים או היברידיים-נטענים, טכנולוגיות יקרות המתאימות למכוניות גדולות יחסית - ומייקרות דגמים קטנים בהם הן מותקנות. ולמרות קאמבקים זוהרים של מכוניות קטנות עם הנעה חשמלית, כמו רנו 5 או פיאט פנדה, יצרניות הרכב מתקשות לשכנע את הקהל לעבור לחשמל ולנטוש את הבנזין בזמן שהן לא מצליחות להציג יתרון כספי עבור הלקוח.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. זבל של רכבים  
    בילבי , 07-05-2025

    עם כל השנאה שלי לרכבים סינים - הרכבים הצרפתים והאיטלקים לא יותר טובים !

    סגור תגובה

  • 2. א 
    בזמן הקורונה היצרניות רכב, 07-05-2025

    הקפיצו את המחירים בצורה משמעותית אז לא להתלונן, חוץ מזה המוצרים שלהם לא מספיק טובים... לוקחים רצפה ומנוע בינוניים ומשכפלים בהרבה גרסאות בינוניות עם שמות אחרים...

    סגור תגובה

  • 3. סין ראש ציר הרשע  
    דני, 07-05-2025

    לא לרכוש סיני קנו צ'כי יפני אמריקאי קוריאני גרמני צרפתי איטלקי . לא יגואר וולוו היום זה סיני

    סגור תגובה

  • 4. יצרנים גרועים  
    ל.ג, 07-05-2025

    מייצרים זבל. להתרחק מרכבים צרפתים\איטלקים רכבים גרועים, חווית נסיעה גרועה. אמינות נמוכה אפילו המנועים קורסים.

    סגור תגובה

  • 5. הסינים ישלטו ברכב 
    רפי, 07-05-2025

    האירופים מבינים שהמשחק נגמר, שום רגולציות לא יעזרו

    סגור תגובה

  • 6. הצרפתים לא יכולים להתחרות 
    רגולציה, 07-05-2025

    אף אחד נורמלי לא יקנה מכונית צרפתית שלא מחזיקה יותר מ-5 שנים ועם תקלות מוזרות.
    הם רוצים סבסוד של המדינות למכוניות קטנות כדי שיוכלו להתחרות בסינים וגם להרוויח. חח.

    סגור תגובה

  • 7. KGM טורס - רכב אמין מקוריאה (לת)
    ופאר /פינוקים בלתי נגמרים, 07-05-2025

  • 8. זהירות! 
    Yoyo, 07-05-2025

    מסוכן לקנות רכבים סיניים ובכלל מוצרים סינים כמו שואבים רובוטיים וטלפונים וכו!! כי יום אחד, כשהמלחמה הגדולה תגיע, הסינים ילחצו על כפתור וכל המוצרים האלו יהפכו לרובוטריקים עם Ai סיני ויהרגו את כולנו!! ראו הוזהרתם

    סגור תגובה

  • 9. הסינים משתלטים, האירופים בפאניקה: "חייבים הקלות ברגולציה" 
    DANY_FROM_ISRAEL, 07-05-2025

    הזכרתי את זה המון פעמים: רכבי מיקי-מאוס לא עוזרים לאירופה.
    לי יש יגואר XJ שנת 1999 ולדני השני יש בנטלי ברוקלנדס 1997.
    אלה רכבים אירופאיים גדולים שמשתמשים רק בבנזין.
    אלה הרכבים האירופאיים הכי טובים.
    רק בנזין בלי חשמל

    סגור תגובה

  • 10. שונא רכבים סיניים 
    סיני עם כינור גדול, 07-05-2025

    אני ממש מתעב תוצרת סינית. עם זאת, סין הקומוניסטית לועגת למערב הקפיטליסטי ומנצחת אותו במגרש שלו - לא זה הטכנולוגי ועתיר הניסיון והמסורת - אלא בפן הכלכלי; מוכרת מכוניות לא רעות ועתירות טכנולוגיה בחצי מחיר. והצרכן מצביע ברגליו וקונה מה שזול יותר. ועכשיו שאירופה וארה״ב יתמודדו.
    נ.ב - זה לא תקף לשוק הישראלי שהוא שוק מיוחד ויחיד במינו, בו, מלבד המחירים הלא מציאותיים, ככל שהצרכנים נדפקים יותר הם קונים יותר. אלו חוקים כלכליים שגדולי הכלכלים בעולם טרם מצאו להם סיבה הגיונית, כי לכו תבינו את המוח הבבוני של הישראלי הממוצע.

    סגור תגובה

  • 11. סיטרואן  
    סיטרואן , 07-05-2025

    סיטרואן

    סגור תגובה

  • 12. ירון 
    כל הסיניות זהות, 07-05-2025

    מסך גדול
    מסך קטן לוח שעונים
    מחזיקי כוסות

    לא משנה מה שם הרכב

    סגור תגובה

  • 13. ומה עם סיאט? 
    , 08-05-2025

    לא הזכרתם במילה את סיאט

    סגור תגובה

  • 14. הסינים משתלטים, האירופים בפאניקה: "חייבים הקלות ברגולציה" 
    DANY_FROM_TORONTO, 08-05-2025

    האירופאים טיפשים כי הם חייבים להעלות את המס על רכבים חשמליים סיניים מ-35.3% ל-100% בקנדה ו-181% בארה"ב.
    9 דני. בדרך כלל אני עוצר בדרך לקרינת UV בסופרמרקט FOOD BASICS ואחרי זה אני ממשיך ל-UV ומשם אני ממשיך ל-WALMART. בשנה שעברה נהגתי בבנטלי ועצרתי בסופרמרקט הנ"ל. היה שם יהודי זקן עם אשתו. הם היו שם ביגואר שלהם. הוא הסתכל על הבנטלי. ליגואר היה GPS בגודל 4.5 אינץ' אבל הוא לא עבד. שלי בלינקולן עובד כי החלפתי את הסוללה שקניתי באיביי. אני מצטער שלא הצעתי לו לקנות לו את הסוללה ולהתקין אותה ב-GPS שלו.
    בעל BIRKSHIRE AUTOMOBILES לקח אותי הביתה ואסף אותי ביגואר בזמן שהמכונאי עבד על הבנטלי. הנסיעה ביגואר הייתה נוחה מאוד. בזמן שהייתי בוולמארט פגשתי בחור צעיר שאהב את הבנטלי. הוא רצה לקנות יגואר אז שלחתי אותו ל-BIRKSHIRE AUTOMOBILES. למכוניות ישנות אין GPS. GPS לא כלול. קניתי GPS בגודל 7 אינץ' לבנטלי.
    מצאתי מאמר שכותרתו "השוואת תחזוקה" שמראה מדוע מכוניות בנזין טובות יותר מכלי רכב חשמליים. שנינו יודעים למה, אבל הנה עוד כמה סיבות מעניינות.
    תיקונים לאחר התנגשות. תיקוני רכב חשמלי דורשים כלים מיוחדים בגלל המתח הגבוה של הסוללות. הצורך בחוטים וכבלים רופפים מיוחדים בתוך הרכב החשמלי. זה חשוב מסיבות בטיחותיות. במקרה של התנגשות אחורית, הרכב החשמלי יכשל לחלוטין. תיקון רכבים חשמליים לוקח יותר זמן מכיוון שהרכיבים החשמליים ממוקמים באזורים שונים בתא המנוע ובמקומות אחרים בתוך הרכב. לוקח יותר זמן להסיר את רכיבי המתח הגבוה. ישנם נהלים מיוחדים בעת החלפת סוללות. יש אלפי סוללות ברכב חשמלי. אם אחת מהן עולה באש, יש להחליף את כל הסוללות והעלות היא לפחות 15,000 דולר. זה הרבה יותר גבוה עבור מערכות 800 וולט. כמובן, ישנן סיבות נוספות לא לקנות רכב חשמלי. סוללות של רכב חשמלי הן כבדות מאוד ולכן יש צורך בהליכים נכונים בעת החלפתן, תיקונן וטיפולן.
    זו הסיבה שאתה ואני בעלי מכוניות בנזין ואולי אנשים אחרים חושבים כמונו.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה