דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בפעם השביעית, על בסיס טרנזיט: פולקסווגן חשפה טרנספורטר חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הטרנספורטר החדש מתבסס על פורד טרנזיט
  • עם מנועי דיזל, היברידי נטען וחשמלי
  • שיווק מקומי ברבעון הראשון של 2025

בפעם השביעית: פולקסווגן חשפה טרנספורטר חדש, דור שביעי בשושלת של אחד הדגמים המפורסמים והאייקוניים בקטגוריה. וגם אחד הנמכרים ביותר, עם למעלה מ-13 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה לפני שבעים שנה. הפעם הוא מתבסס על פורד טרנזיט קאסטום, כחלק משיתוף הפעולה בין החטיבות המסחריות של היצרניות.

הממדים גדולים משמעותית מה-T6 היוצא. הוא ארוך ב-14.5 ס"מ (505 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול ב-10 ס"מ (310 ס"מ) בגרסה הרגילה. כבעבר הוא יוצע בגרסה מוארכת עם תוספת 40 ס"מ לאורך הכללי ולבסיס הגלגלים (545 ו-350 ס"מ בהתאמה). נפח ההטענה נותר דומה, בין 5.8 קוב בגרסה הקצרה עד 9 קוב בגרסה הארוכה וכך גם כושר ההעמסה (עד 1.3 טון) בעוד כושר הגרירה גבוה ב-300 ק"ג (2.8 טון).

דיזל, היברידי נטען או חשמל: הטרנספורטר יוצע עם אפשרות בחירה בין שלוש מערכות הנעה. טורבו-דיזל, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר שיוצע בשלוש רמות הספק (110, 150 או 170 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית בגרסה החזקה ביותר (אופציה גם בגרסת הביניים). כולם עם הנעה קדמית או כפולה קבועה כאופציה בצמד הגרסאות החזקות יותר.

הגרסה ההיברידית נטענת משלבת מנוע בנזין, עם 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 232 כ"ס, בחיבור לתיבה רציפה והנעה קדמית. גודל הסוללה וטווח הנסיעה צפויים להיות דומים לטרנזיט עם 11.8 קוט"ש וכ-37 עד 56 ק"מ בכוח החשמל.

הגרסה החשמלית תוצע עם מנוע אחורי בשלוש רמות הספק (136, 218 או 286 כ"ס) הניזונים מסוללה בקיבולת 64 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-330 ק"מ. טעינה מהירה (125 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכ-40 דקות.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני הפך מודרני יותר עם יחידות תאורה עדכניות (מטריקס-לד כאופציה בגרסאות הבכירות), לרבות פס התאורה קדמי המוכר מהדגמים העדכניים של פולקסווגן. הטרנספורטר יוצע גם בגרסת פנאמריקנה הנבדלת במגני פלסטיק שחור סביב למרכב, כמקובל ברכבי פנאי.

סביבת הנהג עברה שדרוג משמעותי עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12) ומסך מגע גדול מבעבר ("13 לעומת "8) האחראי לשליטה במרבית המערכות. בלם היד חשמלי כעת ובגרסה האוטומטית בורר ההילוכים ניצב מימין להגה ומפנה בכך מקום לתאי אחסון נוספים. הקראוול המפואר יוצע עם מקום לתשעה נוסעים (כולל נהג) ואופציה לריפודי עור, חלון שמש ומערכת שמע של הרמן קרדון עם 14 רמקולים.

גם מערך הבטיחות שופר עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: שיתופי פעולה בין יצרניות רכב הפכו נפוצים מתמיד, בעיקר בקטגוריית המסחריות, כמו סיטרואן ברלינגו וג'אמפי המשמשים בסיס לדגמים מקבילים של פיג'ו, אופל, פיאט וטויוטה, או רנו המשמשת בסיס לדגמי מסחריות של ניסאן ומרצדס. אבל במקרה של טרנספורטר וטרנזיט, זה סיפור אחר שכן מדובר בשניים מהדגמים המפורסמים ביותר, מהבודדים שזכו למעמד אייקוני בקטגוריה, ושבאופן היסטורי נחשבים ליריבים הגדולים ביותר.

לצד זאת נראה כי שיתוף הפעולה הזה הביא לכך שהשניים הללו מתמקמות ישירות לצמרת הקטגוריה, בעיקר הודות להיצע מערכות הנעה מגוון מאי פעם שמתאים לכל ייעוד. מי עושה זאת טוב יותר נדע לאחר שנפגיש ביניהם על אספלט מקומי.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה