דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלית עירונית חדשה בדרך לישראל. המחיר באירופה: 86 אלף שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דונגפנג נכנסת לשוק הרכב בישראל
  • תשווק חשמלית עירונית עם 95 כ"ס
  • המחיר באירופה נמוך במיוחד

חשמל בזול: דונגפנג, אחת מארבע ענקיות התעשייה הסינית - עם SAIC, צ'אנגאן ו-FAW - צפויה להנחית כאן בקרוב את הנאמי בוקס (Nammi Box). מכונית חשמלית קטנה ועירונית, שתתמודד מול דאצ'יה ספרינג, BYD סיגל, סיטרואן e-C3, פיאט פנדה ויונדאי אינסטר שכבר הוצגו, פולקסווגן ID1 ורנו טווינגו שיחשפו בעתיד. והיא עשויה להחזיק מולן יתרון אחד חשוב וגדול, המחיר.

עד עתה היא משווקת מחוץ לסין רק בשוויץ, שם מוצמד לה תג-מחיר של 86 אלף שקל, הממצב אותה כאחת החשמליות הזולות שם. בעבר הערכנו שהיא עשויה לעלות בישראל בין 100 ל-120 אלף שקלים, אך בהחלט יתכן שהמחיר יהיה אף נמוך יותר. בינתיים נחת בישראל אב טיפוס ראשון לצרכי תקינה, ובשבועות הקרובים צפוי להתחיל שיווק מלא באמצעות היבואנית מטרו.

בקטנה: אורכה דומה לדגמי סופר-מיני (403 ס"מ) מוכרים, אבל בסיס הגלגלים (266 ס"מ) ונפח תא המטען (326 ליטר) גדולים יחסית, באזור משפחתיות קומפקטיות. מנוע חשמלי עם 95 כ"ס מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים וניזון מסוללת 42.3 קוט"ש, עם טווח תיאורטי של 310 ק"מ. נתוני ביצועים טרם פורסמו.

המראה משלב אלמנטים מקובלים בדגמים חשמליים שמטרתם הקטנת מקדם הגרר, כמו חרטום אטום, ידיות פתיחת דלתות נשלפות ודלתות נטולות מסגרת לחלונות. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים צנוע ("5) ומסך מגע ("12.8) האחראי על הפעלת המערכות. מערכות הבטיחות כוללות בין היתר בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: הנאמי בוקס תשתלב בקטגוריה הנמצאת כיום בחיתוליה, אבל צפויה להפוך לדבר החם הבא בשוק האירופי תוך זמן קצר, עם היצע גדל במהירות של דגמים קטנים-עירוניים-זולים. והיא עושה רושם של אחת המסוגלת להצליח, עם שילוב בין ממדים קומפקטיים של סופר-מיני ותא נוסעים מרווח כשל משפחתית לרבות ספסל אחורי לשלושה נוסעים.

ואם תצליח היבואנית להצמיד לה תג-מחיר אטרקטיבי של חמש ספרות, היא בהחלט עשויה להפוך ללהיט מכירות, כאלטרנטיבה לדגמי מיני קוריאניים עם מנועי בנזין, שנמכרים כיום במחיר סביב 100 אלף שקלים.

למאמר זה התפרסמו 29 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה