דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זו רשימת המציגות בתערוכת ז'נבה - והיא מאוד קצרה

Getting your Trinity Audio player ready...

אין חובב רכב אחד בעולם, ויש מאות מיליונים כאלה, שלא המתין בקוצר רוח ומדי שנה לחשיפות תערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה. תערוכת קטנה בגודלה הפיזי, אבל כזו בה כל היצרניות חשפו את דגמיהן החשובים ביותר. תערוכה שהתבססה במהלך השנים, מאז נערכה לראשונה ב-1905, כיוקרתית והנחשבת ביותר בתעשייה - למרות שפרנקפורט גדולה ממנה, ופריז תמיד הייתה הביתית של הצרפתיות, ודטרויט של האמריקאיות.

בשני העשורים האחרונים ספגו אמנם תערוכת רכב קלאסיות מכה אחר מכה, בעיקר כתוצאה ממעבר מסיבי של מחלקות היח"צ והשיווק לעולם הדיגיטלי. אבל תערוכות רכב גדולות נותרו עדיין מקור לא אכזב של חדשנות, עניין כללי ובעיקר מגע פיזי והתרשמות אמיתית מדגמים חדשים. בעיקר עבור התקשורת, אבל לא רק.

תערוכת הרכב האחרונה של ז'נבה שאמורה הייתה להיפתח בקול תרועה רמה, סבלה מנגיף הקורונה שהיכה באיטליה השכנה, עורר היסטריה רבתי ואילץ למעשה לבטל את האירוע ממש רגעים לפני פתיחת השערים. זה קרה במרץ 2020. ורק עכשיו היא חוזרת, ותיפתח שוב לעיתונאים ב-26.2 השנה, ויומיים אחר כך לקהל הרחב. המארגנים מצפים לכ-300 אלף מבקרים סקרנים ועוד 10,000 עיתונאים מסקרים. לפחות כך ציפו.

כעת, משרשימת המציגים הופכת לברורה יותר, עשויים רבים מהם לבחור שלא להגיע. שכן הרשימה דלילה עד מביכה ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, לפחות מבחינת מציגים היא תראה כמו אירוע כמעט זניח.

שכן כל קבוצת פולקסווגן על מותגיה (פולקסווגן, אודי, סיאט, קופרה, סקודה, פורשה) מוותרת. כל קבוצת סטלנטיס (אופל, פיג'ו, סיטרואן, DS, פיאט, ג'יפ, ראם ומי לא), מוותרת. ב.מ.וו ומרצדס, ופורד ויגואר ולנד רובר, מוותרות. כך גם לגבי טויוטה הגדולה, וניסאן ומאזדה. וזו ממש רשימה חלקית שבה לא מוזכרות יצרניות מכוניות אקזוטיות ועל כמו פרארי ולמבורגיני, או פגאני ומקלארן.

מי כן יהיו? מהאירופאיות, רק רנו ובת הקבוצה דאצ'יה. מהיפניות רק איסוזו. מהסיניות BYD ו-MG ומארה"ב רק לוסיד. וזהו. לדברי המארגנים, מספר גדול של יצרניות סיניות צפוי להגיע, אך למעט שתי המוזכרות אין לכך עדיין אישור. זו רשימה צנועה עד לא הגיונית בתערוכה כה חשובה. אם כי, עם רשימה שכזו, היא כמובן פחות חשובה משהייתה. פחות מכפי שמארגניה אי פעם חשבו שתהיה.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה