בקצרה:
- קיה הציגה משפחתית האצ'בק לאמריקאים
- עם עיצוב קרבי ובחירה בין שני מנועי בנזין
- שיווק מקומי 'נמצא בבדיקה'

בחמש דלתות: קיה חשפה בתערוכת ניו יורק גרסת האצ'בק ל-K4 המשפחתית, ששווקה שם עד כה רק בגרסת סדאן. השתיים ייוצרו במפעל החברה במקסיקו, אך יתכן ובמקרה של ההאצ'בק היא תשווק גם באירופה, כמחליפה לסיד הוותיקה.
המראה מתאים לקו העדכני של היצרנית, אגרסיבי ומודרני בהרבה מהסיד היוצאת, לרבות יחידות תאורה גדולות בעיצוב בומרנג מלפנים ומאחור, עם בתי גלגלים וחישוקים מושחרים, וידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסלקות במסגרת השמשה.

מה בפנים: גם סביבת הנהג מתקדמת מבעבר, עם מסך ענק ("30) המשמש לוח מחוונים דיגטלי ומסך מגע ראשי, ומסך נוסף ביניהם לבקרת האקלים, תוך שמירה על מתגים פיזיים בקונסולה המרכזית כקיצורי דרך לתפריטים שונים.
נתוני מידות מלאים טרם פורסמו, אך לדברי היצרנית ההצ'בק קצרה מהסדאן ב-28 ס"מ (444 ס"מ) עם בסיס גלגלים זהה (272 ס"מ). המשמעות היא שבהשוואה לסיד המוכרת היא ארוכה ב-13 ס"מ, עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ ופוטנציאל להציע מרחב מחייה משופר מאחור.
ה-K4 תוצע עם אפשרות בחירה בין שני מנועי בנזין 4 צילינדרים: 2.0 ליטר אטמוספרי (147 כ"ס) עם תיבת הילוכים רציפה או 1.6 ליטר מוגדש (190 כ"ס) ותיבת 8 הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית בשניהם. הגרסה החזקה מקבלת גם כיול מתלים נוקשה יותר האמור לחדד את היכולת הדינמית.

מה אנחנו חושבים: קטגוריית המשפחתיות הצטמצמה משמעותית בשוק האמריקאי בשנים האחרונות, ותצורת האצ'בק האהובה באירופה מעולם לא זכתה להצלחה בצפון אמריקה. ובכל זאת, קיה בחרה דווקא שם להציג דגם כזה.
ה-K4 מרשים למדי בהשוואה למשפחתיות האצ'בק שעדיין משווקות שם כמו הונדה סיוויק וטויוטה קורולה, בעיקר מבחינה ויזואלית, וגם אם תחצה את האוקינוס ותנחת באולמות התצוגה של היצרנית באירופה ואצלנו, נראה שזו תהיה נקודת החוזקה העיקרית שלה. לפחות בהתחשב בהיצע המנועים שנעדר כל סיוע חשמלי ממנו נהנות המתחרות הישירות מיפן. עד כמה זה יסייע לה, ואם בכלל זה יקרה, נדע רק בעתיד.