דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חיסכון של 7.4 מיליארד שקל: משרד התחבורה נבלם עד 2027

Getting your Trinity Audio player ready...

לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' קדנציה קצרה בעברו כשר התחבורה ה-30 במספר של מדינת ישראל. 11 חודשים בלבד כיהן בתפקיד, אך בזמן זה גרף אהדה גם בקרב מתנגדיו הפוליטיים ואנשי תקשורת רבים מבלי שבאמת יבצע מהפך כלשהו במשרד המתוקצב מאוד בנדיבות. כעת הוא האחראי לקיצוץ ענק בתקציבי הפיתוח של המשרד, אשר בראשו עומדת מי שירשה אותו ממנו, מירי רגב.

מירי רגב ובצלאל סמוטריץ

שכן בשבועות האחרונים נערכים דיונים בין אנשי משרד התחבורה לאנשי משרד האוצר הנוגעים ישירות להקטנת או ביטול תקציבים, בדגש על שיפור התחבורה הציבורית. ולכן, מספר גדול של פרויקטים צפוי להדחות או אף להתבטל. ממסמך שהגיע לידי ynet עולה כי הפרויקטים הבאים ייפגעו באופן מיידי:

  • תוכנית המטרונית בקריית אתא
  • עבודות על המחלפים בכביש 60, המוביל, עתלית ועטרות ואחרים
  • הקמת רשת שבילי אופניים בחיפה 

עוד עולה מהמסמך כי הרכבת הקלה במטרופולין חיפה תבוטל ובמקומה יופעלו אוטובוסים רבי קיבולת דוגמת המטרונית. וכך גם לגבי הרכבת הקלה המתוכננת בין חיפה לנצרת, שתוחלף באוטובוסים דומים. 

גם פרויקטים בביצוע יהפכו לצנועים יותר, ובכך יופחת תקציב הפיתוח של המשרד. באוצר הורו למשרד התחבורה להפחית מתקציב חברות התשתית עשרה אחוזים בשנה עד 2027, וכך גם תתבקש לעשות רכבת ישראל. כמו כן לא יתווספו קווי אוטובוס חדשים ולא יתוגברו קיימים בשנה הקרובה.

מהמסמך עולה כי לפי ההערכות, סך הסכום שייחסך בעקבות השינויים האלה עומד על 7.4 מיליארד שקלים בין השנים 2024 ו-2027.  יחד עם זאת, הוחלט בפגישות כי חוק המטרו יקודם בקריאה שנייה ושלישית עד 19 בפברואר.

בכיר במשרד התחבורה אמר היום ל-ynet כי ״לא יכול להיות שכמעט כל פרויקט בפריפריה ייפגע מהקיצוץ, בעיקר הניסיון לשפר את התחבורה הציבורית. ובאותו זמן שומר האוצר על פרויקט המטרו שישמש את תושבי גוש דן ועולה 150 מיליארד שקלים. בזה לא מצאו מקום לקצץ, בכל השאר כן״.

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה