בקצרה:
- אומודה מגיעה עם צמד רכבי פנאי היברידיים נטענים
- ישווקו באותם אולמות תצוגה לצד דגמי ג'אקו
- אומודה 7 יתחיל מ-185 אלף שקל, אומודה 9 מ-230 אלף שקל

השלישי של צ'רי: אומודה יהיה מותג שלישי שקונצרן צ'רי משווק כאן, שני עבור כלמוביל המחזיקה גם בזיכיון של ג'אקו ותשווק את אומודה באותם אולמות תצוגה. בשלב ראשון יוצעו כאן שני דגמים בעלי הנעה היברידית נטענת, מערכת הזוכה לאחרונה לביקושים גבוהים בשוק המקומי.
באירופה משווקת אומודה גם את ה-5, למעשה אח תאום לצ'רי FX המשווק כאן, אך הוא צפוי לנחות כאן רק באמצע השנה הבאה לאחר מתיחת פנים שצפויה לו.

הגדול: ה-9 יהיה הדגם הגדול ביותר של המותג כאן, אבל למרות שהוא ארוך מצ'רי טיגו 8 ב-5 ס"מ (477.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-9 ס"מ (280 ס"מ), הוא מציע מקום רק לחמישה נוסעים לצד תא מטען גדול (660 ליטר עד גובה התקרה). סביבת הנהג כוללת צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים כלוח מחוונים ומסך מגע.
מערכת ההנעה שלו דומה לג'אקו 8 ומשלבת שלושה מנועים חשמליים, שניים מלפנים (102 ו-122 כ"ס) ואחד מאחור (238 כ"ס) המאפשרים הנעה כפולה, בעוד מנוע בנזין מוגדש (4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 143 כ"ס) משמש כגנרטור לטעינת הסוללה (34.4 קוט"ש), ומתחבר להנעה תחת עומס. התפוקה המשולבת עומדת על 449 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות (0.9 שניות פחות מג'אקו 8) בעוד טווח הנסיעה הנקי מזיהום עומד על 145 ק"מ (21 ק"מ יותר).

הקטן: ה-7 הוא הדגם האמצעי במשפחה, וינסה להשתלב בקטגוריית העמוסה של רכבי הפנאי הקומפקטיים-נטענים. בהשוואה לג'אקו 7 שיסיים את השנה כרב המכר של השוק המקומי, הוא ארוך ב-16 ס"מ (466 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול ב-5 ס"מ (272 ס"מ) ותא מטען גדול ב-37 ליטר (537 ליטר עד גובה התקרה). סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8) ומסך מגע ("15.6) עם אפשרות הזזה חשמלית לכיוון הנוסע בגרסה הבכירה.
מערכת ההנעה זהה לאחיו מבית, עם מנוע חשמלי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים בעוד מנוע בנזין מוגדש (4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 143 כ"ס) משמש כגנרטור לטעינת הסוללה (18.3 קוט"ש) ומתחבר להנעה תחת עומס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.4 שניות (0.1 שניות פחות מהג'אקו) וטווח הנסיעה החשמלי המוצהר דומה ועומד על 92 ק"מ.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור של שני הדגמים כוללת כציוד תקני מצלמות חניה היקפיות, ריפוד דמוי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית.
הגרסה הבכירה של ה-7 (ב-205 אלף שקל) מוסיפה עיסוי למושבים הקדמיים ומשטח טעינה אלחוטי, בעוד הגרסה הבכירה של ה-9 (ב-245 אלף שקל) כוללת גם תצוגת נתונים עילית, ריפודי עור אמיתי וכיוון חשמלי להגה.
מערך הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת. הגרסה הבכירה של ה-7 כוללת גם אפשרות להסעת הרכב מהשלט לצורך כניסה לחניה צפופה.

מה אנחנו חושבים: קונצרן צ'רי יסיים את השנה עם נתח שוק של כמעט 15%, לאחר שמכר כאן יותר מ-40 אלף מכוניות חדשות. ועם האוכל מגיע התיאבון, וזה נכון שבעתיים במקרה של הסינים שמעוניינים לחזק עוד יותר את מעמדם כאן. על הכוונת נמצאים בין היתר הקוריאנים של יונדאי-קיה, הנהנים מדומיננטיות יוצאת דופן כבר שנים ומחזיקים בנתח שוק של כ-20%.
הוספת המותג החדש עשויה לסייע, הודות לשילוב שעם ישראל אוהב: הנעה היברידית נטענת והרבה מאוד אבזור נוחות. הקרב על ראשות טבלת המסירות בשנה הבאה צפוי להיות מסקרן מאי פעם.