דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משנה שם, משנה מזל ובדרך אלינו – מותג IM הופך ל-MG

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המותגים IM ו-MG מגיעים מבית זהה: ענקית הרכב SAIC 
  • בעוד המותג המוכר לנו שומר על עממיות, השני מכוון לחדשנות
  • שיווק משותף יוזיל עלויות ויפשט תהליכים - אצלנו ב-2025

לפני ימים אחדים דיווחנו על מותג IM הצעיר, שעתיד לצאת לראשונה את גבולות סין ולהגיע אלינו. וכעת הובהר כי בדרך אלינו, לאירופה ולדרום אמריקה, הוא צפוי לשנות את שמו מ-IM ל-MG. בכך יצטרף מעשית לארסנל הדגמים המוכר של חלוצת נציגי תעשיית הרכב הסיני בישראל.

נזכיר כי מותג IM הוקם בדצמבר 2020, כשיתוף פעולה בין ענקית הרכב SAIC (בעלת הבית של MG) לבין קבוצת עליבאבא הסינית וקבוצת הטכנולוגיה Zhangjiang. בשוק הסיני המיזם נקרא Zhiji Motor, כשבדרך למערב הוחלט לשנות את שמו ל-IM, ראשי תיבות - האהובים כל כך על יצרניות סיניות - של Intelligence in Motion. וכעת הוא משנה את שמו מחוץ לגבולות סין, פעם נוספת ל-MG.

סיבת השינוי כמעט ברורה מאליה, מותג IM לא מוכר וכדי להניעו, למתגו ולשווקו, נדרשים משאבים משמעותיים. מנגד, מותג MG לא רק שמוצע ומוכר באירופה, אוסטרליה, הודו ועוד כ-15 מדינות מתפתחות, דגמיו החשמליים נמצאים גבוה בטבלת המסירות כמעט בכל מדינה.

בנוסף, יש כבר ניסיונות הצלחה מוכחים של מיתוג דגמי SAIC שונים כ-MG. למשל רואווה Ei5 שמשווק בעולם כ-MG5 או מותג וואלינג (Wuling) שדגם 'אייר EV' שינה את שמו בהודו ל-MG 'קומנט' ו-MG 'הקטור'.

IM LS7

את שנת 2023 סיימה MG עם למעלה מ-840 אלף מכירות בעולם, נתון שהעניק לה - זו שנה חמישית ברציפות - את תואר 'יצואנית הרכב הגדולה ביותר מסין'. עבור שנת 2024, שהיא גם שנת ה-100 למותג MG, נקבעו יעדים שאפתניים ביותר של 1.35 מיליון מכירות.

ועל אף שהמיזוג הביתי הזה לא בטוח שיעזור להשגת נתוני 2024, יכולה להיות לו השפעה בהמשך. במיוחד שמניפת הדגמים הנוכחית של IM מתחילה במקום שזו של MG מסתיימת.

מה אנחנו חושבים: עבור MG מדובר ללא ספק במכפיל כוח אסטרטגי, שיכול להגדיל משמעותית את המכירות ולקדם את MG במעלה סולם התדמית הטכנולוגי. אבל IM מוצע בסין כתשובה של SAIC לטסלה, ניו, זיקר ואקספנג – מותגים צעירים וחדשניים שמתומחרים בהתאם.

MG הוא מותג עממי יותר, כזה שמתחרה ב-BYD וג'ילי, והוא כבר רשם 100 שנים מתחת לחגורה. יש לכך משמעות גם מבחינת תדמית וגם מבחינת תמחור. האם הרחבת ההיצע עם דגמים שמתומחרים גבוה משמעותית לא יפגע בהצלחה של MG מחד וימנע מ-IM את ההצלחה הראויה לו? ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. צעד נכון 
    חובבן, 25-02-2024

    היום יש הרבה יותר יצרנים מאשר ביקוש כאשר בעשור האחרון צצו 150 חברות רכב סיניות וגם תאגידים אירופאים החזירו שמות מהעבר כמו לאנציה ולכן מיתוג נכון זה הדבר החשוב ביותר ומותג כמו mg שכבר מוכר מפעם וגם היום קיבל מקום מכובד בחשמליות יכול להיות מקפצה נכונה עבור מותג פחות מוכר וגם להשוות לשאר הדגמים מיקום סמי יוקרתי במחיר נגיש

    סגור תגובה

  • 2. 100 שנים? 
    מוטי, 25-02-2024

    אין קשר ביו מותג mg הבריטי בן מאה השנים למכוניות הסיניות הצעירות בהרבה הנושאות שם זה

    סגור תגובה

חזור למעלה