יצרנית הטנדרים היפנית חשפה אב-טיפוס לדימקס חשמלי, שמבטיח יכולת עבודה זהה לדיזל. קבלו את כל מה שצריך לדעת עליו, כולל מועד הגעה
מאת: ניר בן זקן
פורסם 20.03.24
בקצרה:
- איסוזו חשפה דימקס ראשון חשמלי
- מבטיחה יכולת העמסה וגרירה זהים לדיזל
- אמור להגיע ארצה בסוף 2025
מתחבר לשקע: איסוזו חשפה דימקס EV, קונספט חשמלי לטנדר שהיה בעבר לאחד מרבי המכר של הקטגוריה בישראל. בשונה מטנדרים על בסיס ייעודי כמו ריביאן R1T ושברולט סילברדו EV, איסוזו ביצעה הסבה לגרסת הדיזל האמור לאפשר ייצור יעיל יותר ועלויות פיתוח זולות יותר. ההבדל העיצובי מסתכם בסבכה, יחידות תאורה וחישוקים ייחודיים לגרסה החשמלית.
חשמל במקום דיזל: מערכת ההנעה משלבת שני מנועים, קדמי (54 כ"ס) ואחורי (122 כ"ס) המאפשרים הנעה כפולה ותפוקה משולבת של 176 כ"ס, 13 כ"ס יותר ממנוע הטורבו-דיזל בדימקס המשווק כאן. מצברים בקיבולת 66.9 קוט"ש אמורים לאפשר טווח נסיעה של כ-300 ק"מ, אם כי נתונים רשמיים לרבות הביצועים טרם פורסמו. איסוזו כן מציינת כי יכולות העבודה דומות לשל גרסת הדיזל, לרבות כושר גרירה (3.5 טון) וכושר העמסה (1 טון).
מה אנחנו חושבים: טנדרים עם הנעה חשמלית מסתמנים כדבר החם הבא בשוק האמריקאי, עם היצע נרחב של דגמים של היצרניות הוותיקות (פורד, שברולט וראם) והצעירות (ריביאן וטסלה). לעומת זאת טנדרים באירופה ואצלנו עדיין ניזונים באופן בלעדי כמעט על טהרת הסולר, ואם איסוזו אכן תצליח להקדים את טויוטה, שהציגה לפני יותר משנה אב טיפוס להיילקס חשמלי, ולהיות הראשונה שמנחיתה כבר בשנה הבאה טנדר חשמלי, זה עשוי להציב אותו ביתרון משמעותי ראשון מזה שנים.