דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קטן, חשמלי וקיצוני: יונדאי חשפה אינסטרואיד

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי הציגה גרסת ביצועים קיצונית לאינסטר
  • העיצוב ותא הנוסעים בהשראת מכוניות מרוץ
  • בינתיים רק כקונספט, ייצור סדרתי אולי בעתיד

ביצועים בקטנה: יונדאי חשפה את האינסטרואיד, קונספט לגרסת ביצועים קיצונית לאינסטר, החשמלי הקטן ביותר של היצרנית הקוריאנית. בשלב זה הוא מוגדר ככלי מעבדה למחקר ופיתוח של מערכות חדשות, ללא כוונה לייצור סדרתי.

צפייה בתוכן קטן, חשמלי וקיצוני: יונדאי חשפה אינסטרואיד

מדי קרב: העיצוב החיצוני קרבי בהרבה משל הגרסה הרגילה, ומזכיר רכבי ראלי מקצועיים עם מסיטי אוויר ענקיים סביב למרכב וכנף עצומה בקצה דלת תא המטען. בתי גלגלים בולטים, עם פתחי אוויר בחלקם העליון להפחתת מערבולות, מאפשרים להכיל צמיגי סליקס של פירלי P-זירו המולבשים על חישוקים ייחודיים.

גם תא הנוסעים מזכיר מכוניות מרוץ, לרבות מושבי באקט, כלוב בטיחות והגה ייעודי עם מתגי שליטה במערכות מכאניות וסוללת מחוונים מאחוריו. יש גם ידית בלם יד הידראולית, כמקובל במכוניות ראלי מקצועיות, האמורה לסייע ליצירת היגוי יתר בפניות חדות. התא גם נטול כל חומרי דיפון, עם משטח מתכת ייעודי לתמיכת רגליים עבור הנווט ורצועות בד לפתיחת הדלתות, בעוד שאת מקום המושב האחורי תוספת מערכת שמע עם צמד רמקולים גדולים.

חשמל משופר: יונדאי לא מפרסמת בינתיים פרטים טכניים, אך יתכן והוא יקבל את מערכת ההנעה מהאיוניק 5N. עם 650 כ"ס מצמד מנועים, האחורי משלב בתוכו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, ומחשב חלוקת כוח המאפשר לבחור את אחוזי הכוח שיועברו לפנים ולאחור.

יונדאי גם תבצע שינויים למערכות מכאניות, לרבות מתלים, הגה ובלמים על מנת להתאים אותם לעמידה בעומסים גבוהים משמעותית ולשדרג את היכולת הדינמית.

מה אנחנו חושבים: אם עד לפני כמה שנים היה חשש שהחשמל יביא להכחדת דגמי ספורט, כיום זה כבר ברור שיצרניות הרכב לא יוותרו עליהם למרות היפרדות מבנזין ורעם אגזוזים. החל מסופר מיני ומשפחתיות קומפקטיות חמות כמו אבארט 600e, אלפין A290 ומיני E-JCW ועד דגמי קצה מרשימים כמו רנו 5 טורבו 3E.

באופן מפתיע, דווקא אחת החשמליות-ביצועים המרשימות ביותר שכבר נוסעת על כבישי העולם מגיעה מקוריאה. האיוניק 5N הייתה חשמלית ביצועים ראשונה שהצליחה להוות תחליף ראוי לבנזין גם עבור הטהרנים ביותר, עם יתרונות לא מבוטלים מבחינת יכולת דינמית. ביצרנית הקוריאנית לא מעוניינים לנוח על זרי הדפנה, והקונספט המסקרן לאינסטר הוא הצהרת כוונות על הבאת היכולות הגבוהות האלו גם לדגמים קטנים, זולים ונגישים יותר. אנחנו לגמרי בעד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה