דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הקרב על החיים של עוד מותג סיני טכנולוגי-יוקרתי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותג הייפיי הסיני נקלע לקשיים כלכליים
  • מייצר כרגע שלושה דגמים, רביעי אמור להיות בדרך
  • נמכר מחוץ לסין רק בגרמניה ונורווגיה

התקשורת הסינית מדווחת על עוד מותג רכב מקומי שנקלע לקשיים. הפעם מדובר בהייפיי (HiPhi) שדחה כך דווח את תשלום משכורת ינואר, מקצץ בשכר הבכירים, מבטל את בונוס השנה האזרחית הסינית (שמאוד מקובל בסין) וסוגר שתי סוכנויות מכירה בצ'נגדו ובגואנג'ואו.

הייפיי הוקמה בקיץ 2019 כעוד מותג חשמלי-טכנולוגי-סמי-יוקרתי כמענה לטסלה, כדוגמת אקספנג וזיקר. דגם ראשון, רכב פנאי שמכונה X, הגיע ללקוחות בסין כבר במאי 2021 כשמאז הצטרפו עוד שני דגמים, ואילו דגם רביעי הוצג ואמור להצטרף לפורטפוליו השנה.

ב-2023 המותג יצא לראשונה מגבולות סין ואף פתח סוכנויות במינכן, גרמניה, ובאוסלו שבנורווגיה, כצעד ראשון לקראת דריסת רגל גדולה יותר באירופה ובכלל.

גם נתוני המכירות של השנים הראשונות היו מעודדים למדי, והמותג הסיני התברג בחלק העליון של טבלת המסירות הטכנולוגית-יוקרתית בסין עם 4,237 מסירות בשנת 2021, ו-4,349 מסירות בשנת 2022. נתוני 2023 טרם פורסמו אבל הם עשויים להצביע על שיפור לעומת שנים קודמות.

אבל התקדמות של ממש לא ניתן לזהות. למרות שלדגם השלישי שנקרא Y והצטרף להיצע בשנה שחלפה, הוצמד תג-מחיר נמוך משמעותית מהדגמים הקודמים: 339 אלף יואן (כ-172 אלף שקלים), לעומת 600 אלף יואן (כ-305 אלף שקלים) בדגמים שקדמו לו, ולפי הערכות הוא אמור היה לשפר באופן ניכר את נתוני המכירות.

מה אנחנו חושבים: היעדר המחויבות למסורת ארוכת שנים מאפשרת למותגים כמו הייפיי, אקספנג, זיקר, ניו ואפילו מותג פחות יומרני כמו אייוויז, לחשוב מחוץ לקופסה. זו הסיבה שמותגים צעירים אלה כל-כך מסקרנים אותנו. אבל לתעוזה יש מחיר וכשזה מתנגש עם דרישות הקהל, זה יכול להפוך לבעיה.

זה עדיין לא אומר שהייפיי מורידה את השאלטר, גם לא אייוויז לצורך העניין, אלא שגם הסינים סובלים מתחרות אגרסיבית ושחיקה ברווחיות. וברור לכולם כי לא כל החברות הנוכחות כיום, יהיו עמנו גם בעוד 5 שנים.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה