דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המסחריות של רנו - חשמל לכל עסק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו מציגה פלטפורמה חדשה למסחריות חשמליות
  • חושפת דור חדש לטראפיק ושני שמות חדשים-ישנים
  • עדיין לא ברור מתי יגיעו לישראל

חשמל לכל פועל: רנו חושפת שלישיית דגמים מסחריים עם הנעה חשמלית, שפותחו על בסיס פלטפורמת "סקייטבורד" חדשה בשם SDV (ר"ת של Software Defined Vehicle, רכב המוגדר על-ידי תוכנה). הפיתוח בוצע על ידי Ampere, חברת הבת של רנו שאחראית על פיתוח דגמים חשמליים, בשיתוף עם וולוו וחברת הלוגיסטיקה הצרפתית CMA CGM.

ברנו מבטיחים כי הפלטפורמה החדשה תעניק מגוון של אפשרויות להתאמה אישית לטובת יצירת דגמים נוספים, וכן מבטיחים רמה גבוהה של ביצועים ובטיחות. הייצור של שלישיית הדגמים יחל במהלך השנה הבאה במפעלי רנו בסנדוויל שבצפון צרפת, שם מיוצר כיום הטראפיק הנוכחי.

טראפיק בפעם הרביעית: הדגם החשוב ביותר שהוצג על בסיס הפלטפורמה החדשה הוא הטראפיק, דור רביעי לוואן המסחרי שנמכר ב-2.5 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה ב-1980. היצרנית לא חושפת פרטים טכניים, למעט הבטחה לממד גובה מתחת ל-1.9 מטר, שיאפשר לו להיכנס למרבית החניונים התת-קרקעיים.

בנוסף מציינת היצרנית כי הטראפיק החשמלי יהנה מבסיס גלגלים ארוך וסרחי עודף קצרים, אך למרות זאת יאפשר קוטר סיבוב דומה לזה של הקליאו הקטנה. המראה מודרני מבעבר, עם יחידות תאורה צרות ועם תאורת לד משולבת בלוגו המותג.

רטרו מסחרי: רנו גולט (Goelette) מקבל את שמה של מסחרית היסטורית, שנמכרה במשך 10 שנים מאז שנת 1956. החלק הקדמי שלו, וגם סביבת הנהג יהיו זהים לטראפיק, אך מאחור ניתן יהיה לרכוש אותו עם קבינה בודדת ושלדה פתוחה מאחור לטובת התקנות שונות, עם ארגז סגור או עם מתקן רכינה ("טיפר").

הדגם השלישי שהוצג הוא אסטאפט (Estafette), שקרוי על שמה של מסחרית נוספת אשר נמכרה בחצי מיליון יחידות מ-1959 עד 1980. כאן מדובר במסחרית לחלוקה עירונית, באורך של 527 ס"מ, רוחב של 192 ס"מ וגובה כולל של 260 ס"מ.

תא הנהג יהיה מאוחד עם איזור המטען, עם גובה פנימי של 190 ס"מ שיאפשר לנהג להתהלך בחלל הרכב. דלת הזזה צדדית ודלת גלילה מאחור יאפשרו פריקה והעמסה נוחה גם באזורים צפופים.

מה אנחנו חושבים: הנעת החשמל אמנם לא מתאימה לכל צורך מסחרי, בשל המשקל הכבד של הסוללות, טווח הנסיעה המוגבל וזמני הטעינה הארוכים - אך ישנם לא מעט מקרים בהם ארגונים וחברות יוכלו לנצל את החשמל באופן יעיל במיוחד, לטובת חלוקה באזורים מוגדרים מראש, במיוחד באזורים עירוניים שבהם מותרת הכניסה לכלי רכב בעלי רמת פליטות נמוכה. והבחירה בפלטפורמות ייעודיות מאפשרת גמישות אינסופית בבניית תצורות המרכב, שיוכלו להתאים לכל שימוש אפשרי. אנחנו בעד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה