דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מצדיק את השם? ג'יפ אוונג'ר עם הנעה כפולה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'יפ אוונג'ר ישווק גם בגרסת הנעה כפולה
  • עם צמד מנועים חשמליים המסייעים למנוע בנזין
  • צפוי להגיע אלינו בתחילת השנה הבאה

הבטיחה ומקיימת: כפי שהצהירה בעת השקתו ב-2022, ג'יפ מוסיפה גרסת הנעה כפולה לאוונג'ר, והופכת אותו בכך לראשון בקבוצת סטלנטיס על בסיס פלטפורמת CMP - המשמשת שורה ארוכה מאוד של דגמים במותגי הקונצרן - עם הנעה לכל הגלגלים . פרטים ראשונים אודות הגרסה נחשפו לפני כשלושה חודשים וכעת מתווספים פרטים נוספים.

גרסת ההנעה הכפולה של האוונג’ר זוכה לכינוי 4XE, עם מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (136 כ"ס) נעזר מערך היברידי-קל (48V), המניע את הגלגלים הקדמיים בעזרת תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. שני מנועים חשמליים (29 כ”ס כל אחד) מסייעים להנעה כפולה. אחד לגלגלים קדמיים, אחד לאחוריים.

הנעה כפולה בקושי: בחירה במצב אוטומטי בבורר מצבי הנהיגה אחראית לתחילת תנועה ועד 30 קמ"ש מבוצעת תמיד בהנעה כפולה. מעבר למהירות זו המנוע האחורי משתלב בעת הצורך בלבד, ובמהירות גבוהה מ-90 קמ"ש המנוע האחורי מתנתק לגמרי לטובת חיסכון בדלק.

בורר מצבי הנהיגה כולל ארבע מצבים (אוטו, שלג, חול/בוץ וספורט) ובמצב שלג אפשר שההנעה הכפולה תישאר קבועה בחלוקה של 50:50 עד למהירות של 90 קמ"ש כאשר מעבר לנקודה זו, המנוע האחורי יתנתק.

תוספת הכוח מסייעת לגרסה זו לרשום את נתון המהירות המרבי הגבוה ביותר לדגם, 194 קמ"ש – 10 קמ"ש יותר מגרסת הבנזין. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומד על 9.5 שניות – איטי בחצי שניה מהגרסה החשמלית, אבל נתון המהירות המרבי שלה נמוך משמעותי, 150 קמ"ש.

מה עוד השתנה: יש מתלה אחורי רב-חיבורי חדש, מרווח גחון משופר ב-10 מ"מ (210 מ"מ) ונתוני גישה ונטישה משופרים שאמורים לסייע לג'יפ הקטן בחבורה, להציע לפי ג'יפ יכולות שטח שאין לאף דגם אחר בקטגוריה.

על אף שזהו ג'יפ, לארה"ב הוא לא יגיע, כמו שאר דגמי אוונג'ר, כשבאירופה השיווק יתחיל ברבעון האחרון של השנה ובמחיר שצפוי להיות היקר בהיצע הדגם. אלינו הוא יגיע בתחילת השנה הבאה.

מה אנחנו חושבים: למרות שמדובר בקרוסאובר עירוני, העדר הנעה כפולה המתבקשת מדגם הנושא את סמל ג'יפ, גרמה להרמת גבה מצד חובבי המותג. אז מחמאות לג'יפ על התוספת, רק שנשמח גם לגרסה עם הנעה כפולה אמיתית וכמובן, יותר כוח.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה