דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במקום A4, עדיין עם בנזין: אודי חשפה A5 חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי A5 החדשה תחליף את ה-A4 הותיקה
  • תוצע במרכב סדאן או סטיישן, ללא קופה וקבריולה
  • תגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

היררכיה משפחתית: אודי חשפה A5 חדשה, שתוצע בגרסאות סדאן (שתשווק כאן) וסטיישן (שלא), בעוד הקופה והקבריולה לא יוצעו עוד. למעשה מדובר מחליפת ה-A4 הותיקה שתעבור בדור הבא להנעה חשמלית מלאה, כחלק משיטת השמות העדכנית של היצרנית במסגרתה ספרות זוגיות יוקצו לדגמים בעלי הנעה חשמלית וספרות אי-זוגיות יוקצו לדגמי בנזין.

כבסיס משמשת פלטפורמת PPC (ר"ת Premium Platform Combustion) חדשה המיועדת לדגמים בעלי מנוע בעירה פנימית, המחליפה את פלטפורמת MLB הוותיקה ותשמש בעתיד את כלל דגמי הבנזין של היצרנית. בהשוואה ל-A4 היוצאת היא ארוכה ב-6.5 ס"מ (479 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (290 ס"מ). למרות זאת תא המטען דווקא צנוע ב-35 ליטר (445 ליטר), אבל עם מנגנון פתיחה בתצורת דלת חמישית המעניק מפתח גדול משמעותית.

רק בנזין: אודי תשווק בשלב ראשון את ה-A5 רק עם מנועי בנזין ודיזל (שלא ישווק כאן) כשבשנה הבאה יצטרפו להיצע גם גרסאות היברידיות נטענות. מנוע הבנזין, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מקבל מגדש בגיאומטריית מניפות משתנה (VGT) והוא יוצע בשתי רמות הספק – 150 או 205 כ"ס בחיבור לתיבה כפולת מצמד והנעה קדמית או כפולה קבועה, כאופציה בגרסה החזקה.

ה-S5 מצויידת במנוע V6 בנזין בנפח 3.0 ליטר, עם מגדש VGT ומערכת היברידית קלה (48V) הכוללת מנוע חשמלי (24 כ"ס) המשמש כמתנע וגנרטור ומסוגל גם לסייע ברגנרציה בזמן האטה. ההספק המשולב עומד על 367 כ"ס וההנעה היא כפולה.

כאופציה יוצעו בולמי זעזועים אדפטיביים עם פער גדול יותר בשיכוך בין מצב נוחות לדינמי, בעוד ה-S5 מקבלת כיול קשיח יותר המאפשר גם הנמכה של 2 ס"מ.

דופקת הופעה: העיצוב החיצוני סולידי כמקובל אצל אודי, משלב יחידות תאורת מטריקס-לד מלפנים ו-OLED מאחור עם אפשרות להצגת סימני אזהרה לטובת נהגים אחרים. היא נראית דינמית מה-A4 הודות לסבכה קדמית רחבה יותר, כונסי אוויר גדולים מלפנים וצמד מפלטים מאחור או רביעיה במקרה של ה-S5.

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9) ומסך מגע גדול ("14.5) האחראי על שליטה במערכות השונות ומאפשר מיעוט מתגים. בורר ההילוכים המסורתי הוחלף במתג צנוע וכאופציה אודי תציע אפשרות גם למסך מגע נוסף עבור הנוסע מלפנים ("10.9) לשליטה במערכת הנוחות-בידור.

מה אנחנו חושבים: ה-A5 החדשה נראית כמשפרת משמעותית את המיצוב של אודי בקטגוריה, עם שדרוג משמעותית בנראות החיצונית והפנימית בהשוואה ל-A4 הוותיקה, באופן שיאפשר לה להתמודד טוב יותר מול מתחרות גרמנית כמו ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. ועם בונוס של שיטת השמות העדכנית שללא ספק תסייע לעשות סדר עבור הלקוחות.

מצד שני היינו מצפים מאודי להציג כבר בהשקה מערכת הנעה היברידית נטענת מתקדמת המוצעת במתחרות הישירות וזוכה לאחרונה לביקושים הולכים וגדלים ביבשת הישנה. אבל זה יקרה רק בשנה הבאה.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה