עופר אבניר - מחדשת לרוחב
יבואנית מותגי קונצרן פיאג'ו בישראל השיקה עם תחילת השנה האזרחית מספר דגמים חדשים, שניים מבית אפריליה, אחד מתוצרת מוטוגוצי. הראשון שבהם הוא אפריליה SR 125, קטנוע לשימוש עירוני בעיצוב קרבי כמקובל ביצרנית.
המפרט הטכני כולל מנוע חד-צילינדר מקורר אוויר של פיאג'ו בנפח 125 סמ"ק עם 3 שסתומים, הזרקת דלק אלקטרונית, תיבת הילוכים רציפה (CVT), דיסק קדמי בקוטר 220 מ"מ ובלם תוף מאחור וגלגלי "14. יש מסך דיגיטלי (צבעוני) וצריכת הדלק לדברי היצרן עומדת על 2.4 ליטר ל-100 ק"מ בלבד. המחיר: 14 אלף שקלים.
אפריליה נוסף הוא ה-457RS, אופנוע ספורט המתאים לבעלי רישיון A1. הוא מבוסס על ה-660RS, מצויד במנוע טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח 457 סמ"ק, עם 4 שסתומים לצילינדר ו-47.6 כ"ס. עם שלדת קורה כפולה מאלומיניום עומד המשקל היבש על 159 ק"ג (175 ק"ג רטוב), בעוד על השיכוך אחראים מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ עם כוונון עומס קפיץ ומהלך של 120 מ"מ, ובולם אחורי עם מהלך של 130 מ"מ.
מערכת הבלימה כוללת מלפנים דיסק בקוטר 320 מ"מ עם קאליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות, ודיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ עם קליפר בעל בוכנה אחת ומערכת ABS דו-ערוצית המאפשרת ניתוק לגלגל האחורי במצב 'סופרמוטו'.
בצד האלקטרוני אפשר למצוא שלוש מפות ניהול מנוע, שלוש דרגות בקרת אחיזה ומערכת Ride by Wire. יש גם מסך TFT צבעוני בגודל "5 ותאורת לד מלפנים ומאחור, חישוקי "17 (קדמי 110/70 ו-150/60 מאחור) מושב בגובה 800 מ"מ ומכל דלק בנפח 13 ליטרים. המחיר: 49 אלף שקלים.
ועכשיו למוטוגוצי. ה-1100 סטלביו החדש מציע בין היתר מסך TFT צבעוני בגודל "5 עם קישוריות לסמארטפון ומגן רוח מתכוונן חשמלית, מערכת רדאר המתריעה על עצמים בשטח מת, התראת התנגשות מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת סטייה מנתיב, ABS גם בהטיה, חמישה מצבי רכיבה (כולל שטח), בקרת אחיזה משולבת, ובקרת בלימת מנוע.
בלב שלדת צינורות הפלדה מוצב מנוע V-טווין מקורר נוזל בנפח 1,042 סמ"ק עם 115 כ"ס. לדברי היצרנית, צריכת הדלק עומדת על כ-20 ק"מ לליטר (מיכל דלק בנפח של 21 ליטר). מערכת הבלימה מבית ברמבו כוללת צמד דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים ובלם אחורי בקוטר 280 מ"מ. חישוקי שפיצים משלימים את המראה הקרבי. המחיר: 134 אלף שקלים.
ועכשיו הוסקוורנה, לשם הגיעו שני דגמי רישיון A1 חדשים של פרויקט החץ, הוויטפילן (חץ לבן) 401 והסווארטפילן (גם, אבל שחור) 401. נזכיר, הראשון מתאפיין בעיצוב קפה-רייסר, השני מציג מראה סקרמבלר קרבי.
לשני הדגמים מנוע חד-צילינדר בנפח 399 סמ"ק עם 45 כ"ס, אך בניגוד לדגמים היוצאים הפעם יש שלדת פלדה חדשה, מזלג WP הפוך בקוטר 43 מ"מ ובולם WP מאחור, שניהם עם כיווני שיכוך כיווץ והחזרה ומהלך של 150 מ"מ.
על הבלימה: דיסק קדמי בקוטר 320 מ"מ עם קליפר רדיאלי ודיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ. בסיס הגלגלים הוא 1,368 מ"מ, גובה המושב 820 מ"מ, למיכל הדלק נפח של 13 ליטר, והמשקל עומד על 159 ק"ג. הצמיגים במידות 110/70R17 ו-150/60R17. הוויטפילן מצויד בחישוקים יצוקים עם צמיגי מישלין פאוור 6, הסווארטפילן בחישוקי שפיצים עם צמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR.
לשניהם שני מצבי רכיבה (כביש וגשם), חיישן הטיה, ABS להטיה עם מצב סופרמוטו, בקרת אחיזה להטיה עם אפשרות לניתוק, קוויקשיפטר דו-כיווני, מסך TFT בגודל "5 עם קישורית לסלולר ותאורת LED היקפית.
המחיר: 44 אלף שקלים.
דוקאטי מולטי
ליגל אופנועים, יבואנית דוקטי לישראל, השיקה את דגמי המולטיסטרדה V4 החדשים, עם שדרוגים טכנולוגיים וביצועים משופרים בשתי הגרסאות: V4S ו-פייקס פיק הספורטיבי. שניהם עם מנוע הגראנטוריסמו V4 בנפח 1,158 סמ"ק (170 כ"ס), בשניהם עם מערכת ביטול עצירת בוכנות לחיסכון בדלק של עד 6%, לדברי היצרן האיטלקי.
ה-V4S מצויד במערכת הנמכה אוטומטית שמקלה על תמרון האופנוע במהירויות נמוכות ומסייעת לרוכבים מאותגרי גובה. מה עוד? יש מושב מתכוון חדש, שיפורי שלדה וקוויק-שיפטר להעברת הילוכים חלקה ומהירה. מרווחי הטיפולים במנוע עומדים על 60 אלף ק"מ בין בדיקות מרווחי שסתומים, החלפת שמנים כל 15 אלף ק"מ או 24 חודשים, ויש אחריות ל-4 שנים. המחיר: 166 אלף שקלים למולטיסטרדה V4, 199 אלף שקלים ל-V4S ו-256 אלף שקלים לפייקס פיק.
מכירים מורבידלי?
מכירים את הבדיחה על התינוק שלא דיבר עד גיל שלוש אבל מרגע שהתחיל לדבר לא סתם את הפה? אז כזה פחות או יותר הסיפור של יצרנית האופנועים האיטלקית הוותיקה מורבידלי, שדעכה לאחרונה כמותג רלוונטי לפני כמעט 50 שנה, והתעוררה רק כאשר נרכשה על ידי הון סיני. ומאז, שני קטנועים חדשים בנפחי 125 ו-250, וגם שני אופנועי אדוונצ'ר חדשים בנפח ליטר, T1000V2 ו-T1000V2X.
עם מנוע V-טווין בנפח 997 סמ"ק (90 כ"ס), ארבעה מצבי רכיבה, מצערת חשמלית ובקרת אחיזה מתקדמת, ה-T1000V2X היקר יותר מצויד בחישוקי שפיצים בגודל "19 מלפנים ו-"17 מאחור, עם צמיגי Pirelli Scorpion STR Rally לטובת רכיבת שטח.
לשני הדגמים בין היתר בולמי KYB, ידיות מחוממות, מושב רוכב מחומם, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים,מסך TFT בגודל "7, ויציאות USB. שני הדגמים מגיעים עם סט מזוודות מלא.
שני הכלים החדשים מגיעים לעולם שמעבר לים עם תג-מחיר זול משמעותית ממתחריהם ובבריטניה עומד מחירם על 8,500 ו-8,700 פאונד בהתאמה (כ-37-38 אלף שקלים). ביבואנית בן עזר, יבואנית המותג לישראל, לא נמסר אם ומתי יגיעו הכלים גם אלינו.