דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בסימן שאלה: סקייוול הציגה Q

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקייוול Q היא משפחתית חשמלית חדשה
  • עם עיצוב מרשים אך ביצועים בסימן שאלה
  • תגיע לישראל בשנה הבאה

חשמל למשפחה: סקייוול, יצרנית הרכב הצעירה מסין, כבר מוכרת לקהל הישראלי, וכעת רוצה לבסס את אחיזתה גם בשווקים אירופה. בדרך ליעד המאתגר היא חשפה בתערוכת פריז את ה-Q, משפחתית האצ'בק חשמלית שתתחרה ב-MG4 ו-BYD דולפין. לישראל היא צפויה להגיע ארצה במחצית השניה של 2025.

ל-Q מימדים דומים ל-MG המתחרה, עם 430 ס"מ לאורך (1+), רוחב (184 ס"מ) ו-154 ס"מ לגובה (2+). נתון בסיס הגלגלים טרם פורסם, וכך גם נפח תא המטען.

הבטחות: מנוע חשמלי-קדמי עם 204 כ"ס מחובר לגלגלים הסמוכים אליו. אלא שבהצהרת היצרן מובטחת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, נתון לא סביר שכן הוא דומה לחשמליות עם הנעה כפולה והספק גדול פי שניים כמו MG4 XPower. במציאות בין 7 ל-8 שניות במיאוץ הקלאסי יהיו נתון הגיוני בהרבה.

ה-Q תוצע עם אפשרות בחירה בין שני מארזי סוללות, הגדולה מביניהן עם טווח תיאורטי של כ-480 ק"מ. יתרון משמעותי לעומת המתחרות שסקיוול מבטיחה הוא עבודה במתח גבוה (800V), דגם ראשון של היצרנית שמציעה אותה, מה שיאפשר טעינה אולטרה מהירה ומילוי מ-10% ל-80% ב-20 דקות בעמדה מתאימה.

מפרט האבזור יכלול בין היתר מסך מגע גדול ("15.6) עם מצלמות היקפיות וגם מסכי מגע ייעודיים ליושבים מאחור. מערך הבטיחות משלב בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: יצרניות הרכב הסיניות שוטפות את אירופה בקצב הולך וגובר. לצידן של הענקיות כמו BYD, צ'רי, MG וג'ילי, שחלקן גם מעוניינות לפתוח מפעלים באירופה, יש גם לא מעט יצרניות קטנות שמעוניינות לתקוע דגל באדמת היבשת - ועושות זאת באמצעות חשיפות של דגמים חדשים בתערוכות הגדולות של אירופה. חלקן (ליפמוטור, אקספנג) עושות את זה עם שותפות מקומיות, בעוד אחרות - בהן סקייוול ופורת'ינג - מנסות להגיע ליעד בכוחות עצמן.

עבור האחרונות המשימה תהיה קשה במיוחד. טעויות מביכות בדפי הנתונים וודאי לא יסייעו להן לקבל את האמון הדרוש מהקהל המקומי.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה