בקצרה:
- דאצ'יה מתחילה לשווק את הביגסטר
- גדול מהדאסטר וגם ממתחרים ישירים
- תג המחיר מתחיל ב-170 אלף שקל
- מתחרים: יונדאי קונה, טויוטה קורולה קרוס

המשפחה מתרחבת: יבואנית דאצ'יה מתחילה לשווק בישראל את הביגסטר, אח גדול לדאסטר המוכר. למרות תוספת משמעותית לממדים, הוא יהיה יקר מהדאסטר ב-4,000 שקל בלבד - עם מחיר כניסה של 170 אלף שקל לגרסת הבנזין כמו-גם ההיברידי.
בהשוואה לדאסטר המוכר הוא ארוך בלא פחות מ-23 ס"מ (457 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ (270 ס"מ) ותוספת של 4 ס"מ לגובה (170.5 ס"מ). נפח תא המטען יעמוד על 510 ליטרים בגרסת הבנזין (152+) או 488 ליטרים בהיברידית (139+), עם גלגל חלופי כציוד תקני.

מערכות הנעה: הביגסטר יוצע עם שתי יחידות הנעה לבחירה. הראשונה מוכרת מהדאסטר, בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטרים עם 130 כ"ס, תיבת 6 הילוכים ידנית, הנעה כפולה והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות.
להיברידי מנוע בנזין גדול יותר מזה הממוקם בדאסטר ההיברידי (1.8 במקום 1.6 ליטרים) והספק משולב של 155 כ"ס (15+). ההנעה קדמית באמצעות תיבה אוטומטית. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות.

אבזור ובטיחות: המפרט כולל בכל הגרסאות מסך מגע ("10.1) עם קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל ובקרת אקלים עם פתחים מאחור. גרסאות ה"אקספרסיון פלוס" (175 אלף שקל) כוללת בנוסף גם מצלמות היקפיות ומפתח חכם, בעוד הגרסה הבכירה (185 אלף שקל, היברידי בלבד) תציע גם חישוקי "18 (לעומת "17), לוח מחוונים דיגיטלי ("10), כיוון חשמלי חלקי למושב הנהג, טעינה אלחוטית לסלולארי ודלת תא מטען חשמלית.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית ושמירת נתיב כציוד תקני, בעוד ניטור שטחים מתים יוצע מגרסת הביניים ובקרת שיוט אדפטיבית תוצע בגרסה הבכירה בלבד.

מה אנחנו חושבים: הביגסטר משפר כמה מנקודות התורפה הבולטות של הדאסטר, בראשן השימושיות המשפחתית. בנוסף הוא גם מציע יחידת הנעה היברידית חזקה במעט, בתוספת מחיר מפתיעה מאוד לטובה של 4,000 שקל בלבד. חבל רק שאת היתרון הבולט ביותר שלו - יכולת השטח - הוא שומר למעטים שיבחרו בתיבה הידנית.
כרכב פנאי היברידי-אוטומטי, ללא יומרות שטח, הוא קרוב מדי במחיר למתחרים בעלי שם כמו יונדאי קונה וטויוטה קורולה קרוס הקטנים ממנו ויקרים במעט.