בקצרה:
- ועכשיו, גם גרסת קצה לקארמה GS6
- עם חלקי מרכב מקרבון ומתלים משודרגים
- הייצור יוגבל ל-30 יחידות
אקסקלוסיבית: קארמה, היצרנית האמריקאית הקטנה ממורנו ואלי, קליפורניה, חושפת גרסת קצה ל-GS6 תחת השם אינוויקטוס, בייצור מוגבל ל-30 יחידות בלבד. נזכיר כי ה-GS6 היא למעשה גרסה מעודכנת לפיסקר קארמה הוותיקה מתחילת העשור הקודם, שעוצבה ותוכננה על ידי מייסד החברה, המעצב הדני הנריך פיסקר.
עם הנעה היברידית נטענת ייחודית היא סומנה בתחילת הדרך כיריבה אמיתית לטסלה, אבל בפועל נקלעה לשורת קשיים שהביאו אותה לפשיטת רגל, לפני שנרכשה ב-2014 על ידי קבוצת וונשיאנג, יצרנית חלקי רכב סינית, ששינתה את שם החברה לקארמה.
פיסקר עצמו הקים חברה חדשה הנושאת את שמו לייצור דגמים חשמליים, אבל גם היא הגיעה לאחרונה לפשיטת רגל.
בסיוע פחמן: גרסת הקצה עושה שימוש ניכר בחלקי קרבון להסרת משקל, למכסה המנוע ולגג כמו גם לעזרים אווירודינמיים כולל ספוילר אחורי ופתחי אוורור בבתי הגלגלים הקדמיים. מערכת המתלים נתמכת כעת על ידי קפיצים של SWIFT ובולמי זעזועים של Öhlins האמורים לשדרג את היכולות הדינמיות, לצד כיול מחדש של מערכת ההגוי. מערכת הבלימה של ברמבו (370 מ"מ ושש בוכנות מלפנים, 365 מ"מ וארבע מאחור) נותרה ללא שינוי.
מערכת ההנעה משלבת כמו בגרסה הרגילה צמד מנועים חשמליים (536 כ"ס) המחוברים לגלגלים האחוריים, וניזונים מסוללה בקיבולת 28 קוט"ש המאפשרת כ-130 ק"מ נקיים מזיהום. מנוע בנזין מוגדש מתוצרת ב.מ.וו (3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר) משמש כגנרטור מאריך טווח הטוען את הסוללות. הורדת המשקל, וככל הנראה גם שינוי כיול למערכת ההנעה, מסייעים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-4 שניות, בחצי שניה פחות מהגרסה הרגילה.
מה אנחנו חושבים: למרות היותה מכונית וותיקה, קארמה GS6 נראית כיום רלוונטית לשוק הרכב יותר מבעבר, בין היתר כתוצאה מהתמתנות הביקוש לחשמליות והעליה בביקוש להיברדיות, לצד יתרונות מסורתיים כמו ייחודיות.
בעבר שווקו כאן מספר יחידות על ידי הנציגה המקומית, חברת מטרו, אך בינתיים הופסקה המכירה עקב ייצור מוגבל. אם היצרנית אכן מעוניינת לממש את הפוטנציאל הטמון בה, זו בדיוק הנקודה בה היא צריכה לטפל.