דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלבר מרחיבה את היצע הסיניות: אווטאר 11 נחתה בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אווטאר 11 תתחרה באקספנג G9 וניו EL6
  • תוצע עם שתי יחידות הנעה ואופציה לסוללת ענק
  • היבואנית היא חברת הליסינג אלבר

מותג חדש הגיע: אווטאר (Avatr) הסינית, שהחלה את דרכה בעולם לפני שלוש שנים בלבד ועד כה מכרה קצת יותר מ-100 אלף מכוניות ברחבי העולם, הנחיתה מכונית ראשונה בישראל לקראת תחילת שיווק בשבועות הקרובים. היצרנית הצעירה נוסדה על-ידי ענקית הרכב צ'אנגן בשיתוף עם יצרנית הסוללות CATL וחברת האלקטרוניקה וואווי, ומשווקת כיום ארבעה דגמים עם הנעה חשמלית או היברידית-נטענת. היא תשווק בישראל באמצעות חברת הליסינג אלבר.

הדגם הראשון שנחת בישראל (דרך האוויר, באופן חריג) הוא אווטאר 11, רכב פנאי חשמלי גדול שיתחרה כאן באקספנג G9, וויה פרי וניו EL6. בהשוואה לאקספנג הוא קצר בס"מ אחד באורך הכולל ובבסיס הגלגלים (488 ס"מ ו-297.5 ס"מ בהתאמה), רחב ממנו ב-3 ס"מ (197 ס"מ) ונמוך ממנו ב-8 ס"מ (160 ס"מ). הוא ישווק כאן בתצורת 5 מושבים בגרסאות הבסיס או עם 4 מושבים בלבד בתצורת שני כסאות קפטן מאחור ברמת הגימור הגבוהה.

מה עוד צריך לדעת: ה-11 יוצע עם שתי מערכות הנעה. בגרסת ההנעה האחורית עם מנוע יחיד בהספק של 311 כ"ס, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות וסוללת 90 קוט"ש שמבטיחה טווח תיאורטי של 475 ק"מ בתקן WLTP. לגרסת ההנעה הכפולה שני מנועים בהספק משולב של 570 כ"ס, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד. סוללת ענק בקיבולת של 116 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 540 ק"מ.

שתי הגרסאות מבוססות על פלטפורמת 800 וולט, ותומכות בטעינה אולטרה-מהירה בקצב של 240 קילוואט, המאפשרת הוספת 200 ק"מ לטווח בתוך 10 דקות. בנוסף הן תומכות ב-V2L - אספקת חשמל למכשירים חיצוניים.

רשימת האבזור כוללת שלושה מסכי תצוגה, בהם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע מרכזי ("15.6), מערכת לזיהוי פנים ומחוות יד, מערכת שמע מתוצרת "מרידיאן" עם 25 רמקולים, מצלמות היקפיות ועוד. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים, כולל על תנועה חוצה ועל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: גם אם לפעמים נדמה שכבר פגשנו כאן כל מותג סיני אפשרי, מתגלה מותג נוסף שמגיע ארצה. והגל הזה לא צפוי לדעוך בעתיד הנראה לעין. בינתיים, הקהל הישראלי לא נרתע ממותגים לא מוכרים, כפי שמוכיחה טבלת המכירות שבה מככבים כעת שמות כמו ג'אקו, צ'רי ו-BYD, עד לפני שנתיים שמות עלומים עבור הקהל המקומי. אבל לצד זאת, ישנם מותגים סיניים רבים שלא זכו כאן להצלחה, ומדשדשים מאחור עם מספרי מכירות זניחים.

ההצלחה של אווטאר, כמו מותגים רבים שהגיעו לכאן לפניה, תלויה בעיקר במשוואת התמורה למחיר. אם זו תהיה משתלמת, הקהל לא יהסס לרכוש את המכוניות החדשות. ואם לא, תמיד יש את פעילות הליסינג המקיפה שיכולה להעניק פתרון.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה