דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרים את הרף: זה הרכב הסיני היקר ביותר בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-EL7 יהיה דגם רביעי למותג ניו בישראל
  • המספרים מרשימים: 653 כ"ס, 500 ק"מ טווח
  • קטן בממדיו מה-ES8 - אבל יקר ממנו

עוד אחד לאוסף: ארבעה חודשים לאחר שהחלה את פעילותה בישראל, מרחיבה ניו את היצע הדגמים עם רכב פנאי חדש, שיהיה הרביעי באולם התצוגה המקומי. במפתיע, ה-EL7 מציג ממדים קטנים מאלו של רכב הפנאי הנוסף של ניו, ES8, והוא מסתפק גם בחמישה מושבים בלבד (במקום שישה-שבעה ב-ES8). אך יהיה יקר ממנו ב-90 אלף שקלים, ולמעשה יהיה לרכב הסיני היקר ביותר שנמכר כיום בישראל עם תג מחיר של 555 אלף שקלים.

NIO EL7

עם אורך של 491 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ ובסיס גלגלים של 296 ס"מ, ניו EL7 צפוי להתחרות בקטגוריה הכוללת שמות מבטיחים כמו אודי Q8 אי-טרון וב.מ.וו iX, מהם הוא זול ממש במעט. מתחרה סיני נוסף בממדים דומים הוא אקספנג G9, ובגרסתו הבכירה  הוא נושא תג-מחיר נמוך ב-190 אלף שקלים.

יחידת הנעה: ניו EL7 מצויד בצמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 653 כ"ס ועם מומנט של 86.6 קג"מ, נתונים שמאפשרים לו לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות בלבד - נתון זהה לגרסה החזקה של האקספנג. על עצירת המאסה הכבדה אחראים בלמי ברמבו, בעוד חלוקת משקל שווה (50:50) ומתלי אוויר מתכווננים אמורים להיטיב עם היכולת הדינאמית.

סוללות בקיבולת של 100 קוט"ש מבטיחות טווח נסיעה מוצהר של 501 ק"מ בגרסת הבסיס או 471 ק"מ בגרסה עם חישוקים מוגדלים (520 ק"מ באקספנג). טעינה מהירה בקצב של 125 קילוואט מאפשרת מילוי של הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 40 דקות. טכנולוגיית החלפת הסוללות של היצרנית מוטמעת ברכב, אך עדיין אינה זמינה לשימוש בישראל.

אבזור ובטיחות: ה-EL7 ישווק עם מפרט אבזור עשיר הכולל מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי, מושב נוסע קדמי עם הדום נשלף לרגליים, חימום לגלגל ההגה, גג שמש פנוראמי, מסך מגע בגודל "12.8 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.2, תצוגה עילית, מסך מגע נוסף לטובת הנוסעים מאחור, מערכת שמע עם 23 רמקולים, בקרת אקלים עם אפשרות לבחירה בין שלושה ניחוחות וחישוקי "20 קלים (או "21 בתוספת 20 אלף שקלים).

מפרט עזרי הבטיחות מתבסס על רדאר-לייזר, 11 מצלמות, 5 מערכות רדאר רגילות ו-12 חיישני קרבה. אלו מספקים מערכות לבלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מה אנחנו חושבים: דגמים חשמליים מתוצרת סין הפכו ללהיט בישראל, אבל עד היום הם זכו להצלחה רק כאשר הציגו מחיר תחרותי, בנוסף ליתרונות יחסיים במפרט. ניו מנסה לאתגר את המשוואה הזו ולמכור כאן רכב חשמלי במחירים דומים לאלו של מותגי היוקרה הגרמניים, ויקרים בהרבה בהשוואה למתחרות הסיניות.

האם הקהל הישראלי יענה לאתגר הזה ויסכים לבחור במכוניות סיניות יקרות במיוחד? היבואנית משוכנעת שכן, אנחנו סקרנים.

למאמר זה התפרסמו 37 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה