דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בדרך לאירופה ולישראל - קאדילק תשווק כאן פנאי חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אופטיק יהיה פנאי חשמלי שלישי לקאדילק
  • עם 300 כ"ס, הנעה כפולה ו-480 ק"מ טווח
  • אצלנו ברבעון הראשון של 2025

למרכז הזירה: קאדילק חשפה פרטים מלאים של האופטיק, רכב פנאי חשמלי של חטיבת היוקרה האמריקאית שיהיה דגם ראשון בחזרה שלה לשיווק באירופה, כאלטרנטיבה לאודי Q4 וג'נסיס GV60. אלינו הוא יגיע, יחד עם הליריק הוותיקה, ברבעון הראשון של 2025.

בדומה למתחריו הישירים, גם הוא עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית (אלטיום) להנעה חשמלית. בהשוואה ל-Q4 הוא ארוך ב-23 ס"מ (482 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-19 ס"מ (295.5 ס"מ) ועם תא מטען גדול ב-42 ליטר (744 ליטר), לפי שיטת המדידה האמריקאית.

מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם 300 כ"ס והנעה כפולה. סוללה בקיבולת 85 קוט"ש מקנה טווח של 480 ק"מ, עם טעינה מהירה שתאפשר הוספת 127 ק"מ ב-10 דקות. קאדילק גם תציע מערכת בלימה רגנרטיבית המאפשרת נהיגה בדוושת אחת.

מה עוד צריך לדעת: המראה החיצוני כבר נחשף לפני כחצי שנה, עם עיצוב מרשים ושרירי הכולל את יחידות התאורה הייחודיות של קאדילק וידיות פתיחת דלתות נשלפות לטובת הפחתת מקדם הגרר. בסביבת הנהג יש מסך ענק ("33) המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע עם מערכת הפעלה של גוגל, בטכנולוגיית 9K ועם יותר ממיליארד גווני צבע.

בנוסף תשלב כאן קאדילק את מערכת "סופר קרוז" לנהיגה אוטונומית ברמה 2.5 (ללא ידיים אבל עם מבט לדרך) בצפון אמריקה, אך עוד לא ברור האם היא תוצע גם בגרסאות שישווקו באירופה ובישראל.

מה אנחנו חושבים: ג'נרל מוטורס, בעלת הבית של קאדילק, הייתה מחלוצות התעשייה בכל הנוגע למערכות הנעה חשמליות. למשל ה-EV1 הניסיונית מאמצע שנות ה-90, הוולט, ספארק EV ובולט שהגיעו אחריה, אבל מאז היא נותרה במשך שנים מאחור, וזה היה בולט בעיקר במקרה של חטיבת היוקרה האמריקאית שנדרשת להיות בחוד החנית בכל הקשור לשילוב מערכות הנעה מתקדמות.

אבל כיום נראה שקאדילק נמצאת במקום טוב בהרבה, עם היצע הכולל שלושה רכבי פנאי חשמליים, על בסיס פלטפורמה מתקדמת של GM. ולכן גם ביצרנית מרגישים בטוחים מספיק כדי להכריז על חזרה לאירופה אותה עזבה לאחר חוסר היכולת להתמודד עם מותגים גרמניים בעידן הבנזין. בקטגוריה שהפכה רווית מתחרים כמעט זהים האחד לשני, ההתמודדות הבאה של קאדילק ביבשת הישנה עשויה להיות מוצלחת הרבה יותר.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה